Sikerült a történelmi teszt: átlépte a hangsebességet a Concorde utódja – videó
Az XB-1 repülőgépet a Mojave-sivatag felett tesztelte a fejlesztő Boom Supersonic, az út során pedig a hangsebesség 1,1-szeresét is sikerült elérni.
HVG
Fontos mérföldkövet ért el a Boom Supersonic által fejlesztett XB-1 repülőgép. A Concorde utódjaként emlegetett fejlesztés most először lépte át a hangsebességet repülés közben. A tesztre a Mojave-sivatag felett 10 660 méterrel került sor, amely során a pilóta, Tristan „Gepetto” Brandenburg a hangsebesség 1,1-szeresét érte el, mielőtt elhagyta volna a sebessége elérésére kijelölt légteret.
Az Engadget beszámolója szeirnt az XB-1 összesen háromszor lépte át a hangsebességet, mielőtt visszatért volna a bázisára. Ez az első alkalom, hogy egy polgári használatra szánt repülőgép ilyen sebességgel repült az Egyesült Államok felett.
Happening Now. Watch XB-1’s supersonic test flight in real-time. Join us and see XB-1 break the sound barrier from the viewpoint of our chase aircraft.
A különleges gép jellemzői közé tartozik a teljes egészében karbonkompozit anyagból épített törzs, amely 21,6 méter hosszú, valamint három General Electric J85 hajtómű. A pilótafülkében kiterjesztettvalóság-kijelzők segítik a pilóták dolgát.
Amikor elkészül a végleges változat, 65-80 utas utazhat majd a fedélzetén, a környezeti lábnyomát pedig úgy próbálják meg csökkenteni, hogy akár sütőolajjal is meg lehet tankolni. A végsebessége 1600 km/h lehet.
Az elmúlt években több tesztet is elvégzett már a fejlesztő Boom Supersonic, ezekről itt írtunk bővebben.
1925. július 18-án került a boltokba a totalitárius diktatúra megvalósításának első és egyetlen kézikönyve, Adolf Hitler Mein Kampfja. A könyvben kifejtett ideológiára építve történhetett meg a világ legtöbb áldozattal járó háborúja és népirtása is. De milyen utóélete volt Magyarországon?
Sokan sérelmezik, hogy nehezen pótolható embereket szakembereket küldtek el, ráadásul több hónap alatt, így nem kellett csoportos létszámleépítést sem bejelenteni.