Szörnyvadászat 2004 óta – újabb fejezetéhez érkezett a japán Capcom Monster Hunter-szériája, mely az elmúlt bő két évtizedben számos címmel bővült, és a kezdeti, főleg helyi piacon aratott siker után mára világszerte ismert és szeretett franchise lett. És most, nyolc évvel a World után megérkezett a Monster Hunter Wilds, melyet az elődök ismerete nélkül vettünk górcső alá – és talán nem spoiler, hogy tökéletesen élvezhető a játék új belépőként is.
A történet alapvetően egyszerű, legalábbis első hallásra. Egy, a Forbidden Lands Research Commission (Tiltott Földeket Kutató Bizottság) által megbízott Vadász (Hunter) bőrében kell termetes szörnyekre vadászni, megvédeni a falvakat, és közben felderíteni a vidéket.

A harcban és felfedezésben azonban nem marad magára a vadász, segítőként például ott van Alma, aki a megbízásokat intézi, és valamennyi küldetésnél jelen van – vagy éppen Gemma, aki kovácsként segíti a fegyverek és páncélok elkészítését. Mások mellett ott van még amolyan kedves, aranyos társként Palico, aki egy macskaszerű lény. És igen, tud beszélni. Egyébként egy rendkívül kedves karakter, aki árnyékként követi a vadászt, ráadásul nincs is egyedül a segítők csapatában – de ez legyen meglepetés. Van még egy seikret nevű lény is, mely hívásra (szinte) bármikor a vadász rendelkezésére áll; repülni és futni is tud, sőt, még a szörnyvadászat közben is segítéségül hívható.
A játék helyszíne a Forbidden Lands (Tiltott Földek), melyről egy felderítő misszió során kiderül, hogy a feltételezésekkel ellentétben nem is lakatlan. Így egy expedíció indul oda, melyen a már említett vadász bőrében vehet részt a játékos.
Egy kisebb fegyverarzenál áll rendelkezésre
Természetesen a hatalmas szörnyeket nem szép szóval, vagy puszta kézzel kell legyűrni – valójában még fegyverekkel is nehéz. Pedig akadnak fegyverek szép számmal: a kétkezes kardtól (Great Sword) a kalapácson (Hammer) át a puskalándzsáig (Gunlance) bármi választható. A játék elején, valamint a későbbiekben végig is lehet próbálgatni őket, és természetesen változó, hogy milyen harcmodorhoz melyik az ideális.
Akkor sincs gond, ha valaki még nem ismeri ezeket a fegyverek, van ugyanis lehetőség a próbálgatásukra, így el lehet sajátítani az egyes fogásokat, és ki lehet dolgozni taktikákat. Könnyű persze sosem lesz a szörnyek levadászása, de a játék segít hasznos tippekkel az elején. Sőt, egy-egy vadászat előtt a felkészülés is nagy hangsúlyt kap – és ajánlott is élni ezzel –, a legyőzött szörnyek után pedig tovább lehet fejleszteni a fegyverzetet. (A harcokban Palico is fontos szerephez jut.)

A játék története jól megírt, bár időnként felmerül az emberben a kérdés, hogy az adott párbeszéd hozzátett-e bármit a játékhoz. A segítség mértéke kezdőként is elegendő, de van mód arra is, hogy a tutorialok mértékén lejjebb csavarjon az ember – a szériát jól ismerő harcosok bizonyára nem kíváncsiak már minden apró részletre.
A játék magyarul nem érhető el, és alapszintű angoltudással nem is lehet egyszerű az egyes párbeszédek, instrukciók értelmezése. Ezért kár. A grafika szép, még ha érezhető is, hogy nem volt cél a legélethűbb emberábrázolás. Van beállítási lehetőség arra is, hogy mit helyezzen előtérbe a játék: a jobb grafikát, vagy a jobb teljesítményt. Mi egy PlayStation 5 Slim konzolon próbáltuk ki a címet, és zavaró mértékű akadásokkal, hosszas gondolkodási idővel nem találkoztunk, noha az nagyon ritkán megesett, hogy meg-megakadt pillanatokra a játék.

Mindent összevetve, a Wilds egy nagyszerű játék, ami azokat is azonnal beszippanthatja, akik még újak a Monster Hunter-világban. Kellően nehéz, ugyanakkor minden szükséges segítséget megad ahhoz, hogy ne tűnjön lehetetlennek egy-egy küldetés. A gyakorlási lehetőségekkel viszont szinte kötelező élni újoncként.
A Monster Hunter Wild már elérhető PC-re, Xbox Series S/X-re és PlayStation 5-re is.
Többi játéktesztünket itt találja. Ha rendszeresen szeretne értesülni róluk, lájkolja és figyelje a HVG Tech rovatának facebookos oldalát.