szerző:
eurohirek.hu
Tetszett a cikk?

A Gibraltári-szoros alatt húzódó, Marokkót Spanyolországgal összekötő tengeralatti vasútvonal megépítéséhez kérné az Európai Unió pénzügyi támogatását a két érintett ország.

A két ország 2003 decemberében javasolta először a Nagy-Britanniát Franciaországgal összekötő Csalagút mintájára tenger alatti vasútvonal létrehozását a Gibraltári-szoros területén.

A spanyol és a marokkói kormány 2004 és 2006 között 27 millió eurót szánt csupán a projekt megvalósíthatóságának kutatására, a tervek elkészítésére, s 2008-ban kezdődhetnének a munkálatok.

Az alagútban két vasútvonal haladna, valamint egy szolgálati alagút is lenne, 38,7 kilométeres hosszúságban, 400 méterrel a tengerszint alatt, a spanyolországi Punta Paloma és a marokkói Punta Malabata között.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Tovább nőtt a Csalagút vesztesége

A La Manche csatorna alagútját működtetető francia-brit Eurotunnel vesztesége a komphajók támasztotta verseny éleződése és a költségek emelkedése miatt növekedett.