 Az Allianz-Arena Münchenben. Ide nem megy annyi pénz, mint Dél-Afrikába © fifaworldcup.com |
„Nagy a verseny a piacon, Afrika pedig új lehetőségeket tartogat a befektetők számára” – mondta Joseph Blatter, a FIFA elnöke a szponzorok korai aktivitásának okait. A piacvezető cégekkel folytatott eredményes tárgyalások után a futballszervezet már most egymilliárd svájci frankos támogatásról számolt be, ugyanez a mutató csupán 850 millió svájci frank a június 9-én kezdődő németországi vb esetében.
A FIFA a múlt héten egyaránt 2007-től 2014-ig terjedő támogatói szerződést kötött több nagyvállalattal is, köztük szerepel a Visa, a Coca-Cola, az Adidas, a Sony és a Hyundai is.
Andreas Herren, a szövetség sajtószóvivője arról is beszámolt, hogy már elkezdődtek a televíziós közvetítési jogok értékesítéséről szóló egyeztetések. Az öt legnagyobb európai piacon – Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Spanyolországban – 1,5 milliárd svájci frank körül várható a sugárzás költsége.
Négy év múlva sporttörténelmi esemény lesz a Dél-Afrikában rendezendő világbajnokság, ugyanis korábban még soha sem adott otthont afrikai ország labdarúgó vb-nek.