Tetszett a cikk?

Az Európai Bizottság tagjai ma látják el kézjegyükkel azt az okiratot, amelynek célja 2012-ig 130gramm/km-re csökkenteni az új autók széndioxid-kibocsátását az EU tagországaiban.

A jogszabály azt követően született meg, hogy egyértelművé vált: a gépjárműgyártók képtelenek teljesíteni önkéntesen vállalt kötelezettségüket, amely szerint 2008-2009-re 140g/km-re kellett volna csökkenteniük a járművek széndioxid-kibocsátását. A jogszabály mellé részletes hatástanulmány is készült az intézkedéseknek a munkaerőpiacra és az iparra várható hatásáról.

„Különböző lehetőségek közül lehet majd választani, a törvényt oly módon kell majd alkalmazni, hogy az minden autógyártó vállalattal szemben méltányos legyen. Fontos, hogy a jogszabály Európa minden termelőjét egyformán kezeli majd, nem kreál versenyelőnyt senkinek” – hangoztatta Stavrosz Dimasz. A környezetvédelmi biztos ezzel elsősorban Angela Merkel német kancellárt igyekezett megnyugtatni, aki amiatt aggódik, hogy a kötelező szabályozás hátrányosan érinti a német autógyártókat, amelyek nagyobb fogyasztású, és így több széndioxidod kibocsátó járműveket dobnak piacra.

A járművek széndioxid-kibocsátásának szabályozása egy héttel a kőolaj-feldolgozó iparág hasonló szabályozási javaslata után került terítékre. A január 31-én ismertetett üzemanyag-standardok célja 2020-ig 10 százalékkal csökkenteni a széndioxid kibocsátását a termék teljes életciklusa – a benzin és dízelolaj finomítása, szállítása és fogyasztása – során.

euractiv.hu

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

A korábbinál gyorsabban nő a széndioxid-kibocsátás

Minden erőfeszítés ellenére az utóbbi években jelentős mértékben nőtt a levegőt szennyező széndioxid kibocsátása - állapították meg a Pekingben vasárnap véget ért nemzetközi környezetvédelmi konferencián. Számítások szerint manapság négyszer annyi széndioxid kerül a levegőbe, mint a 90-es években.

MTI Autó

Csökkenteni kell az új kocsik széndioxid kibocsátását

Az európai és az ázsiai autóipari cégeknek többet kell tenniük az új gépjárművek szén-dioxid kibocsátásának önkéntes korlátozása terén, különben eljárással kell szembenézniük - figyelmeztetett az Európai Bizottság.

Hét nap

SZÉNDIOXID-KVÓTÁK

A jogszabályi háttér megteremtésének csúszása miatt a legrosszabbkor értékesítette az állam a tulajdonában lévő...

MTI Világ

Uniós igen a magyar széndioxid-kibocsátási tervre

Az Európai Bizottság hivatalosan is bejelentette, hogy még az év vége előtt elfogadta a széndioxid-kibocsátások engedélyezett mennyiségeire vonatkozó nemzeti tervet az Európai Unió öt tagországában, köztük Magyarországon.