szerző:
Vincze Szabolcs
Tetszett a cikk?

A magyar pilótának eddig jó emlékei lehettek a losaili pályáról, hiszen tavaly nemcsak a pole pozíciót szerezte meg, de hajszál híján a futamgyőzelmet is. Ezúttal Bradley Smith mögött a második helyről rajtolhatott, de hiába versenyzett címvédőhöz méltóan, a 14. körben felmerült technikai probléma a négy pontot érő tizenkettedik helyre lökte vissza.

© MTI/EPA
Bár a Bancaja Aspar magyar pilótája elsősorban Smithtől és Di Megliótól tartott a futam előtt, végül az edzéseken vállsérülést szenvedett Sergio Gadea is indult Katarban. Már az is nagy szó volt, hogy az orvosok által összedrótozott spanyol a második időmérő edzésen a hetedik induló pozíciót harcolta ki magának, de talán még ő sem gondolta volna, hogy a verseny hőse lesz.

A rajtot követően maradt a Smith-Talmácsi-Di Meglio sorrend, de a második körben a fiatal brit pilóta túl nagy ívben vett be egy balkanyart, a mögötte jövők pedig ezt azonnal kihasználták. Smith a bizonytalan manővert követően a nyolcadik helyre esett vissza, és innentől kezdve már nem is szólt bele a „nagyok dolgába”.

Egészen a 14. körig úgy alakult a futam, ahogy vártuk és ahogy szerettük volna: a hatos élboly ugyan szorosan együtt haladt, az élen azonban Talma és Gadea harcolt kitartóan egymással. Ekkor azonban ugyanabban a kanyarban, ahol Smith az említett hibáját vétette, az egyes rajtszámú Aprilia hirtelen lelassult, holott látszott, hogy a címvédő elkeseredetten húzza a gázkart.

A technikai hibát követően a magyar pilóta előbb a nyolcadik, majd a tizenegyedik helyre esett vissza, motorja azonban már nem gyorsult úgy, ahogy szerette volna. Innentől kezdve az volt a nyilvánvaló cél, hogy pontszerző helyre hozza be a motort. Bár ezt teljesítette, a verseny nyilván csalódás volt számára.

Három körrel a vége előtt még a Joan Olivéhoz túl közel merészkedő olasz Raffaele De Rosa bukott nagyot a KTM-mel, azonban inkább az volt az érdekes, ahogy a spanyol megfogta a gépet, és nyeregben maradt azután, hogy a két motor első és hátsó kereke összeakadt.

Gadea két körrel a vége előtt kilőtt és az élre állt, majd láthatóan növelte az előnyét, és nem csak azzal írta be magát a MotoGP történetébe, hogy az első éjszakai futamon tudott nyerni, hanem hogy mindezt sérülten vitte véghez. Ezt legjobban akkor lehetett látni, amikor a pódiumon állva egyáltalán nem tudta mozgatni jobb kezét.

„Kevés esély volt, hogy egyáltalán rajthoz álljak a mai futamon, ezért nagyon köszönöm az orvosi gárdának, elsősorban pedig Costa doktornak, amit értem tettek” - nyilatkozta a verseny után Gadea, akinél bizony nem egyszer eltört a mécses.

„Nehéz szavakat találnom, hiszen remekelt a motorom tizennégy körön át” - mondta Talmácsi a futamot követően. – „Négy körrel a vége előtt éreztem, hogy megragad a blokk, csodával határos módon sikerült versenyben tartanom magam.” Bár érthetően csalódott volt, azért hozzátette: „Elkeseredésre semmi okom, mert ma sokáig nagyon jó volt a gép. Jerezig kijavítjuk a hibát, és újra a pódiumért csatázhatok majd!”

Pánikra semmi ok (Oldaltörés)

Szavazás box
Ön szerint ki lesz a 125 kcm világbajnoka 2008-ban?

Amit a versenyből megtudtunk: Talmácsi Gábor egyértelműen bajnokesélyes, hiszen valószínűsíthető, hogy ha nincs probléma a motorral, akkor az élen, de mindenképpen dobogón végez. Szinte tökéletes íveken vette a kanyarokat, így egyszer sem volt könnyű megelőzni - még a legjobb előzési helyen, a több mint egy kilométer hosszú célegyenes végén sem -, ő viszont remekül használta ki a lehetőségeket.

Talma jóslatának megfelelően Sergio Gadea valóban veszélyes ellenfél, hiszen betegen is fantasztikus teljesítményt nyújtott, a Spanyol Nagydíjon pedig nyilván mindent elkövet majd a győzelemért. Csalódást okozott ugyanakkor a szupertehetségnek beharangozott Bradley Smith, aki végül a tizenhatodik helyen végzett, azaz pontot sem szerzett, és nagyon látszott vezetésén a rutin hiánya.

A mezőny legfiatalabb pilótája, a 15 éves (!!!) Scott Redding az ötödik helyen végzett élete első futamán. Kezeljük azonban helyén a dolgokat, ez a világbajnokság első futama volt csupán, hátra van még tizenhét. Legközelebb Spanyolországban küzd majd a mezőny március 30-án.

GYORSASÁGI MOTOROS VB, KATARI NAGYDÍJ, LOSAIL (AZ ÉLMEZŐNY)

1. Sergio Gadea (spanyol, Aprilia) 38:09.444 p.
2. Joan Olive spanyol, Derbi) 0.932 mp.h.
3. Stefan Bradl (német, Aprilia) 1.660 mp.h.
4. Mike Di Meglio (francia, Derbi) 1.771 mp.h.
5. Scott Redding (brit, Aprilia) 1.819 mp.h.
6. Danny Webb (brit, Aprilia) 7.689 mp.h.
7. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 8.684 mp.h.
8. Pol Espargaro (spanyol, Derbi) 8.693 mp.h.
9. Efren Vazquez (spanyol, Aprilia) 9.054 mp.h.
10. Nicolas Terol (spanyol, Aprilia) 10.902 mp.h.
12. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 12.618 mp.h.

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA

1. Sergio Gadea 25 pont
2. Joan Olive 20 pont
3. Stefan Bradl 16 pont
4. Mike Di Meglio 13 pont
5. Scott Redding 11 pont
6. Danny Webb 10 pont
7. Simone Corsi 9 pont
8. Pol Espargaro 8 pont
9. Efren Vazquez 7 pont
10. Nicolas Terol 6 pont
12. Talmácsi Gábor 4 pont

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Vincze Szabolcs Világ

Világbajnoki címvédésért harcolhat Talmácsi

Hétvégén Katarban indul a MotoGP idei szezonja. Talmácsi Gábor, a Bancaja Aspar pilótája a tavalyi elsőség után harcba szállhat az újabb világbajnoki címért a 125 köbcentiméteres kategóriában. Bár a 2007-es szezon nagy ellenfelei közül többen már egy kategóriával feljebb versenyeznek, Talmának az idei mezőnyben sem lesz könnyű megvédenie címét.