szerző:
Vincze Szabolcs

A Ferrari katasztrofálisan, a McLaren viszont a vártnak megfelelően teljesített Melbourne-ben. Lewis Hamilton mind a pole pozíciót, mind a futamgyőzelmet megszerezte. A Mercedes-nek csak időnként kellett izgulnia a safety car miatt, nehogy teljesen elolvadjon az addig megszerzett előnye.

© AP
A brit az indulást követően megtartotta vezető pozícióját, azonban még nála is jobban Kimi Räikkönen, a tavalyi nagydíj győztese kapta el a rajtot. Erre szüksége is volt, hiszen autójában az időmérő edzés első szakaszában tönkrement az üzemanyagpumpa, így végül a 15. helyről kellett kezdenie a versenyt. Ezen azonban még az első kanyarig javított, és a 8. helyre jött fel.

Csapattársa, a brazil Felipe Massa rajtja viszont nem volt álomszerű. Bár tegnap a negyedik helyet harcolta ki a rajtrácson, az első körbeli megpörgésével a mezőny végére szorult, és innentől kezdve gyakorlatilag statisztaszerepet játszott. Azt is csak a 30. körig, addig bírta ugyanis a Ferrarija.

Eközben egyre kevesebb lett a pályán a még működő autók száma, csak az első körben például öten estek ki. Közben Rubens Barrichello gondoskodott az izgalmakról, aki tizennyolc körön keresztül verte vissza Hondájával Räikkönen rohamait. Végül azonban kénytelen volt fejet hajtani az egyes számú Ferrari előtt.

A verseny felénél úgy tűnt, a „Jégember” már soha nem akarja lecserélni a gumikat, a bal elsőt pedig szemmel láthatóan már nem sok választotta el attól, hogy felmondja a szolgálatot az ötven fokos aszfalton. Mivel Coulthard ugyanekkor úgy gondolta, hogy mégsem hagyja előzni a még versenyben lévő Massát, egy elegánsnak nem nevezhető manővere után ismét bejött a biztonsági autó. Mivel ez büntetést vont volna maga után, a címvédő nem tudott behajtani a boxba kereket cserélni és tankolni.

Szavazás box
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?

Miután ismét tiszta lett a pálya és újra harcolhattak egymással a pilóták, Räikkönen rövid harc után megelőzte honfitársát, Heikki Kovalainent, de már nem tudta megfogni az autót, hiszen a gumik nem tapadtak olyan jól, mint korábban. Az eredmény: a kavicságyból visszakecmeregve ismét kezdhette elölről a felzárkózást. Tizennégy körrel a verseny vége előtt Timo Glock hajtott le egy kanyarnál a műfűre (majd a valódira is), ez megdobta a Toyotát, és alaposan össze is törte. Szerencsére a német pilótának nem esett baja.

Räikkönen esélyei így viszont valamelyest visszajöttek, az azonban már látszott, hogy Hamiltont szinte semmi sem foszthatja meg a futamgyőzelemtől. A vetélytársak közül Robert Kubica kiszállt, mivel összeütközött a figyelmetlen Nakadzsima Kazukival (mindezt úgy, hogy a safety car a pályán volt!), pedig a BMW-k ma is nagyon jól mentek (a lengyel már az időmérőn is csak hibája miatt szorult a második rajthelyre).

Heikki Kovalainen peches boxkiállása miatt még a dobogóról is leszorult, az ekkor még versenyben lévő egyetlen Ferrari pedig lelassult, és egy régi kétütemű motor hangját idézte. Ezt a verseny egyik legszebb jelenete vezette be, amikor a kettesszámú McLaren-Mercedes megelőzte Räikkönent, közben pedig Fernando Alonso - világbajnokot idéző előzéssel - a mélységből indulva elegánsan megkerülte, majd lehagyta mindkét finnt. A maranellóiak egyetlen reménye azonban hamar elszállt, mivel négy körrel a verseny leintése előtt a másik Ferrari is beadta a kulcsot.

Huszonkettőből csak heten értek célba (Oldaltörés)

A vesztes csapat
© AP
A futam meglepetésembere a francia Sebastien Bourdais lehetett volna, aki élete első Forma-1-es versenyének végén a negyedik helyen autózott, de ez nap már csak ilyen volt: ő is elfüstölt, bár egy (ami Barrichello kizárása miatt végül kettőre módosult) pontot azért így is szerzett. Ekkorra már alig lehetett Forma-1-es kocsit látni a pályán, a közvetítőknek szabályosan vadászni kellett rájuk. Sokat elmond a statisztika: mindössze heten értek célba.

„Jól kaptam el a rajtot – kezdte nyilatkozatát mosolyogva Hamilton. – Ezután higgadtan versenyeztem, tulajdonképpen csak a gumikra kellett figyelnem. Nagy kihívás volt nekünk ez a verseny, de a kocsi fantasztikusan működött. A legrosszabbra készültünk, és egy kis szerencsével ugyan, de minden a lehető legjobban sült el. Jó felkészülés volt ez Malajziára.”

Arra a kérdésre, hogy mit gondol a vetélytársról (mely ezúttal pontot sem szerzett), a brit röviden így válaszolt: „Nem aggódom túlságosan a Ferrari tempója miatt, mert azt gondolom, mi is lehettünk volna gyorsabbak.”

Barrichellót diszkvalifikálták
A brazil pilóta eredményét és szerzett három pontját törölték a verseny után, mivel a boxba hajtott akkor, amikor a safety car már a pályán volt. Ekkor még csak 10 mp-es büntetést kapott, de mivel piros jelzésnél jött vissza a pályára, diszkvalifikálták. Az eredmények eszerint módosultak, Räikkönen pedig így nyolcadik lett.
A verseny végeredményéből ugyan még hiba lenne következtetéseket levonni, pár dolog azonban így is látszik. Míg a McLarenek kiegyensúlyozottan versenyeztek, és megérdemelten végeztek az élen, addig a Ferrarik megbízhatatlanságuk miatt nem tudták kihasználni gyorsaságukat. Úgy látszik, Jean Todt távozása a csapatfőnöki pozícióból nem marad következmény nélkül.

A BMW-k ugyanakkor meglepően erősen kezdtek, és ha Kubica nem esik ki Nakadzsima hibájából, akkor talán mindkét pilótájuk dobogós lehetett volna. A japán pilóta csapattársa, a finn gyökerekkel rendelkező német Nico Rosberg viszont mindenki számára érthetővé tette, miért nem akar megválni tőle a Williams. Alonsót még nem tudni, mennyire zavarja, hogy gyengébb autóban ül az előző évekhez képest, mindenestre nem látszott frusztrálnak, és a Renaultban is bizonyította vezetői kvalitásait. Csapattársa, Nelsinho Piquet első futama viszont csalódás volt mindenki számára. Folytatás egy hét múlva Malajziában.


A végeredmény

AUSZTRÁL NAGYDÍJ, MELBOURNE, ALBERT PARK (58 KÖR, 307,574 KM)

1. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) 1 óra 34:50.616
2. Nick Heidfeld (mémet, BMW Sauber) 5.478 mp.h.
3. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) 8.163 mp.h.
4. Fernando Alonso (spanyol, Renault) 17.181 mp.h.
5. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes), 18.014 mp.h.
Rubens Barrichello (brazil, Honda) 52.453 mp.h. - DISZKVALIFIKÁLTÁK
6. Nakadzsima Kazuki (japán, Williams-Toyota) 1 kör hátrány
7. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) 2 kör hátrány
8. Kimi Räikkönen (finn ,Ferrari) 3 kör hátrány

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (PILÓTÁK):

1. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 10 pont
2. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 8 pont
3. Nico Rosberg (Wiliams-Toyota) 6 pont
4. Fernando Alonso (Renault) 5 pont
5. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 4 pont
6. Nakadzsima Kazuki (Williams-Toyota) 3 pont
7. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 2 pont
8. Kimi Räkkönen (Ferrari) 1 pont

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (KONSTRUKTŐRÖK):

1. McLaren-Mercedes 14 pont
2. Williams-Toyota 9 pont
3. BMW Sauber 8 pont
4. Renault 5 pont
5. Toro Rosso 2 pont
6. Ferrari 1 pont




































Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A törvényszéken elvérzett a patkányirtás-tender, a Közbeszerzési Döntőbizottságot új eljárásra kötelezték

A törvényszéken elvérzett a patkányirtás-tender, a Közbeszerzési Döntőbizottságot új eljárásra kötelezték

Nullára csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a Nestlé

Nullára csökkentené az üvegházhatású gázok kibocsátását a Nestlé

A posta nevében küldött sms-sel próbálkoznak adathalászok

A posta nevében küldött sms-sel próbálkoznak adathalászok

Közel félmilliót ér az öttalálatos szelvény a hatos lottón

Közel félmilliót ér az öttalálatos szelvény a hatos lottón

Miért énekel ma B. B. King a Google főoldalán?

Miért énekel ma B. B. King a Google főoldalán?

Elgázolt egy embert a Ceglédre tartó személyvonat

Elgázolt egy embert a Ceglédre tartó személyvonat