szerző:
hvg.hu

Felipe Massa visszavágott az utóbbi hetek gyengélkedéséért és megnyerte a Bahreini Nagydíjat, ahol a Ferrari Kimi Räikkönen második helyezése révén kettős győzelemnek örülhetett. A vörösöket a két BMW, Robert Kubica és Nick Heidfeld követte a célban, míg a McLarenek közül csak az 5. pozícióban záró Heikki Kovalainen szerzett pontot.

Felipe Massa hétvégi teljesítménye alapján megérdemelten nyert
© MTI/AP
Megszületett a 2008-as Formula 1-es évad első kettős győzelme, a Ferrari Felipe Massa és Kimi Räikkönen révén megszerezte az első két helyet az idény harmadik futamaként megrendezett Bahreini Nagydíjon - írja az automenedzser.hu.

Az első két versenyen kapituláló, a kvalifikáción a pole pozícióról hajszállal lemaradó Massa sima autózással szerezte meg pályafutása 6. győzelmét. A brazil a rajtnál az élre tört, s különösebb gond nélkül tartotta meg a vezetést egészen a leintésig. Räikkönen második lett, mindössze 3,3 másodperccel kapott ki, de nem veszélyeztette a fokozott bizonyítási vágytól fűtött csapattárs sikerét.

„Nehéz volt számomra az utóbbi néhány hét, de ilyen az élet. Nem először fordult ez elő és nem is utoljára. Végig az járt az eszemben, hogy nem akarok újabb hibát, haza akartam hozni a kocsit és kontrollálni akartam a tempót. Szerintem ez normális, most viszont már a győzelem jár a fejemben.” – nyilatkozta a szemlátomást felszabadult Massa. Räikkönen hozzátette: „Nehéz hétvégém volt, mert az autó nem volt rendben. Egy rossz hétvégén a második lettem, így a következő futam biztosan más lesz!”

A 3-4. helyen a BMW párosa, Robert Kubica és Nick Heidfeld futott be. A pole-ból startoló lengyel a 3. körben alulmaradt Räikkönennel szemben, s bár a futam utolsó szakaszában megközelítette az autójával vélhetően spóroló finnt, előzési kísérletre már nem volt lehetősége. A 6. helyről startoló német a második boxkiállását egészen a 45. körig húzta, így egy darabig vezetett is és a stratégiai húzásnak köszönhetően végül márkatársa mögött tudott végezni.

A McLaren csak Heikki Kovalainen révén szerzett pontot: a finn a 49. körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a dobogóra azonban nem volt esélye. A wokingiak másik versenyzője, Lewis Hamilton leszerepelt Sakhirban: a brit a rajtnál visszaesett a 10. helyre, majd hátulról eltrafálta Fernando Alonso Renault-ját, orrkúpcserére kényszerült és végül lekörözöttként a 13. helyen intették le.

A konstruktőri harcban élen a BMW (Oldaltörés)

Szavazás box
Ön szerint ki lesz a Formula-1 világbajnoka 2008-ban?

A viadal után átalakult a világbajnoki tabellák élbolya. Räikkönen 19 pontjával átvette a vezetést, a címvédőt a 16 pontos Heidfeld és három 14 pontos versenyző, Hamilton, Kubica és Kovalainen követi, míg sikerével Massa versenybe hozta magát és 10 egységével a 6. helyre iratkozott fel. A gyártóknál fennállása során először a BMW vezet: a 30 pontos bajor csapat a Ferrarit 1, a McLarent 2 egységgel előzi meg.

Az 57 körös sivatagi összecsapáson pontszerzőként végzett a toyotás Jarno Trulli, a Red Bullos Mark Webber és a williamses Nico Rosberg is. A viszonylag szoros hármas boly tagjai közül az olasz a középső szakaszban Kovalainenre is nyomást gyakorolt, s biztosan tartotta maga mögött az ausztrált, aki a boxkiállások első körében előzte meg a németet. A toyotás Timo Glock kiszorult a pontszerző zónából, de sikerült Alonso előtt végeznie. A kétszeres világbajnok a Hamilton-incidenstől fogva sérült hátsó szárnnyal autózott és a futam végén már a hondás Rubens Barrichellót is csak nehezen tudta maga mögött tartani. 

A futam három kiesője közül a Toro Rossós Sebastien Vettel a rajt utáni adok-kapok áldozata lett, míg a renault-s Nelsinho Piquet-t már a rajtnál is problémás váltó kényszerítette kiállásra. A hondás Jenson Buttont egy látványos ütközés következtében David Coulthard „végezte ki”: a Red Bull skót veteránja a 18. körben, a 8-as kanyarnl rázárta az ajtót az előzési kísérlettel próbálkozó britre, aki a következő fordulóban a boxba állt és feladta a küzdelmet.

automenedzser.hu

A végeredmény

BAHREINI NAGYDÍJ, SZAHÍR (57 KÖR, 308,238 KM)

1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) 1.31:06.970
2. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) + 3.339
3. Robert Kubica (lengyel, BMW Sauber) + 4.998
4. Nick Heidfeld (német, BMW Sauber) + 8.409
5. Heikki Kovalainen (finn, McLaren-Mercedes) + 26.789
6. Jarno Trulli (olasz, Toyota) + 41.314
7. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) + 45.473
8. Nico Rosberg (német, Williams-Toyota) + 55.889
9. Timo Glock (német, Toyota) + 1:09.500
10. Fernando Alonso (spanyol, Renault) +1:17.181
11. Rubens Barrichello (brazil, Honda) + 1:17.862
12. Giancarlo Fisichella (olasz, Force India) + 1 kör
13. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) + 1 kör
14. Kazuki Nakadzsima (japán, Williams-Toyota) + 1 kör
15. Sebastien Bourdais (francia, Toro Rosso) + 1 kör
16. Anthony Davidson (brit, Super Aguri) + 1 kör
17. Szato Takuma (japán, Super Aguri) + 1 kör
18. David Coulthard (brit, Red Bull) + 1 kör
19. Adrian Sutil (német, Force India) + 2 kör

Nem értek célba:
20. Nelson Piquet Jr. (brazil, Renault) 42. körben feladta
21. Jenson Button (brit, Honda) 20. kör
22. Sebastian Vettel (Toro Rosso) 1. kör

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (PILÓTÁK):
1. Kimi Räikkönen (Ferrari) 19 pont
3. Nick Heidfeld (BMW Sauber) 16 pont
3. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) 14 pont
4. Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) 14 pont
5. Robert Kubica (BMW Sauber) 14 pont
6. Felipe Massa (Ferrari) 10 pont
7. Jarno Trulli (Toyota) 8 pont
8. Nico Rosberg (Wiliams-Toyota) 7 pont
9. Fernando Alonso (Renault) 6 pont
10. Mark Webber (Red Bull) 4 pont
11. Nakadzsima Kazuki (Williams-Toyota) 3 pont
12. Sebastien Bourdais (Toro Rosso) 2 pont

A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA (KONSTRUKTŐRÖK):
1. BMW Sauber 30 pont
2. Ferrari 29 pont
3. McLaren-Mercedes 28 pont
4. Williams-Toyota 10 pont
6. Toyota 8 pont
5. Renault 6 pont
7. Red Bull 4 pont
8. Toro Rosso 2 pont




















































Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Vincze Szabolcs Világ

Mindenki fogadkozik a Malajziai Nagydíj előtt

A Forma-1 2008. évi világbajnokságának indulása mindenképpen izgalmasnak mondható annak ellenére, hogy az Ausztrál Nagydíjon mindössze heten értek célba. A csapatok és a pilóták szerint ezúttal nagyobb küzdelem várható, mint az idénynyitón. Az időjárás-előrejelzés nem sok jót jósol.

Vincze Szabolcs Világ

Hamiltoné az első diadal, a Ferrari kapitulált, a kocsik elfogytak

A Ferrari katasztrofálisan, a McLaren viszont a vártnak megfelelően teljesített Melbourne-ben. Lewis Hamilton mind a pole pozíciót, mind a futamgyőzelmet megszerezte. A Mercedes-nek csak időnként kellett izgulnia a safety car miatt, nehogy teljesen elolvadjon az addig megszerzett előnye.

hvg.hu Világ

Räikkönen sima győzelmet aratott Szepangban

Kimi Räikkönen révén a Ferrari visszavágott melbourne-i kisiklásáért a Malajziai Nagydíjon: a címvédő finn sima győzelmet aratott, maga mögé utasítva a karrierje eddigi legjobb eredményét produkáló BMW-s Robert Kubicát és a McLaren-színekben először dobogóra álló Heikki Kovalainent.

Vincze Szabolcs Világ

Öt hónap pihenő után újra itt a Száguldó Cirkusz

Alonso és Kovalainen istállócseréje, Nelsinho Piquet és Timo Glock érkezése, Ralf Schumacher és a karrierjét tesztpilótaként folytató Alexander Wurz távozása - néhány fontosabb változás a Forma-1-es mezőnyben 2007-hez képest. A tavalyihoz hasonlóan idén is izgalmas idény várható, rajt most hétvégén Melbourne-ben.

hvg.hu Világ

Massa vezérletével Ferrari-uralom Szepangban

Jó úton halad a Ferrari afelé, hogy kiköszörülje a melbourne-i csorbát: a Malajziai Nagydíj kvalifikációján Felipe Massa elképesztő fölénnyel szerezte meg a pólust, s a rivális McLareneknek túl nagy falatot jelentett a világbajnok Kimi Räikkönen is.

Vincze Szabolcs Világ

Forma-1: távol-keleti helyszínek, európai időpontok

Az új szezon sem úszta meg új helyszínek nélkül. Akárcsak a MotoGP-ben, itt is megrendezik a sportág történetének első éjszakai versenyét, Ecclestone pedig hasonló körülmények között szeretné lebonyolítani a tengerentúli futamokat – mindezt miattunk, európai nézők miatt.

Ez már nem az az Android: itt a Huawei eddigi legerősebb telefonja, egy óriási kérdőjellel

Ez már nem az az Android: itt a Huawei eddigi legerősebb telefonja, egy óriási kérdőjellel

A világ legnagyobb adóbotránya: Apple kontra EU

A világ legnagyobb adóbotránya: Apple kontra EU

Trump nem engedi, hogy szigorúbban szabályozza a károsanyag-kibocsátást Kalifornia

Trump nem engedi, hogy szigorúbban szabályozza a károsanyag-kibocsátást Kalifornia

Van otthon okostévéje? Akkor megfigyelhetik

Van otthon okostévéje? Akkor megfigyelhetik

Hallgassanak a tudományra – Greta Thunberg beolvasott az amerikai politikusoknak

Hallgassanak a tudományra – Greta Thunberg beolvasott az amerikai politikusoknak

Egyre több üres állásba várnak tanárokat

Egyre több üres állásba várnak tanárokat