szerző:
hvg.hu

Bár a Toyota csapatként csak 2002-től résztvevője a Száguldó Cirkusznak, motorbeszállítóként már korábban feltűnt. Nagy terveik vannak a jövőre nézve, s mivel anyagilag biztos lábakon álló istállóról van szó, van is esély ezek elérésre. A Toyota egyelőre azonban erős középcsapat, idén elsősorban a tapasztalt Jarno Trullitól számíthatunk bíztató eredményekre.


Teljes név:
PANASONIC TOYOTA RACING (japán)
Székhely: Köln (Németország)
Csapatfőnök: Jamasina Tadasi (japán)
Technikai igazgató: Pascal Vasselon (francia)
Pilóták: Jarno Trulli (olasz), Timo Glock (német)
Tesztpilóták: Kamui Kobajasi (japán)

Idei karosszéria: Toyota TF108
Motor: Toyota RVX-08
Gumi: Bridgestone
Debütálás a Formula-1-ben: 2002
Versenyek/győzelmek száma: 107/-
Pole pozíciók: 2
Leggyorsabb körök: 1

Mindenki segíteni szeretne mindenhol - pillanatkép a Toyota-boxból
© AP

Konstruktőri világbajnoki címek:
-
Egyéni világbajnoki címek: -

A Toyota hivatalos weboldala

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Világ

Honda

Az istálló előbb szerepelt a Forma-1-ben, mint kezdett személygékocsikat gyártani. A vállalkozás azonban nem bizonyult sikeresnek, és 1968-ban ki is szálltak a küzdelemből - egészen 2006-ig. Az addig eltelt időben - kisebb szünetekkel - motorbeszállítóként tevékenykedtek. A tavalyi szezonban a csapat maga alatt teljesített, idén Ross Brawn érkezésével elkezdődhet az érdemi munka. Az biztos, hogy a Honda idén előkelőbb helyen végez.

hvg.hu Világ

Williams

A csapat nem sokkal megalakulása után már hatalmas sikert ünnepelhetett el az 1980-as konstruktőri és egyéni világbajoni cím megszerzésével. Az istálló 1992-ben emelkedett a csúcsra Nigel Mansellel, aki a Williams leghűségesebb pilótájának bizonyult. Több mint tíz éve nyertek vb-címet utoljára, most azonban Nico Rosberg megszerzésével - akit megtartani még nehezebb lesz - újra sikerülhet felzárkózni az élmezőnyhöz.

hvg.hu Világ

Renault

A Renault 1977-ben, motorbeszállítóként 1983-ban debütált a Forma-1-ben, de a csapat 1985-ben kiszállt a sorozatból. 2001-ben felvásárolta a Benettont, majd visszatért. 2005-ben és egy évvel később korábbi tesztpilótája, Fernando Alonso vezetésével egyéni és konstruktőri világbajnoki címet is szereztek. A spanyol pilóta 2007-es távozásával a franciák a középmezőnybe estek vissza, és ezen várhatóan Alonso idei visszatérése sem segít.

hvg.hu Világ

Toro Rosso

2005-ben a Red Bull felvásárolta a Minardit, hogy egy második számú csapatot hozzon létre a fiatal tehetségeknek. A tavalyi botrány óta azonban két istálló nem használhatja egyben az egyben ugyanazt a kasztnit. Bár a pilóták tehetségesek, és minden bizonnyal poontokat is szereznek majd, a Toro Rosso várhatóan továbbra is marad gyenge középcsapat.

hvg.hu Világ

Ferrari

A maranellói központú olasz csapat nemcsak a legrégibb, de egyben a legnépszerűbb csapat is a Formula-1 világában. Tizenöt konstruktőri világbajnoki címükkel vezetik a sportág örökranglistáját, a klub legeredményesebb korszaka minden bizonnyal az istállóval öt világbajnoki címet szerzett Michael Schmacher és Jean Todt nevéhez köthető.

hvg.hu Világ

Force India

A csapat újoncként indul a Forma-1-ben, bár korábban már (1991-től) Jordan, Midland és Spyker nevek alatt is versenyzett. Vijay Mallya indiai tulajdonos a jelek szerint hosszabb távra tervez elődeinél, hiszen korábban a Toyotát támogatta, és deklaráltan komolyan veszi a szerepét. A csapat várhatóan a mezőny végén kullog majd, de végre kezdetét veheti a lassú építkezés és tapasztalatgyűjtés.

hvg.hu Világ

McLaren-Mercedes

A Száguldó Cirkusz történetének második legeredményesebb csapata nyolc konstruktőri és tizenegy egyéni világbajnoki elsőséget számlál. A tavalyi év jól alakult volna a bajnokesélyes istálló számára, ha ki nem robban a kémbotrány, miszerint Ferraris adatokat találtak a csapat dolgozóinál. Pontjaikat elvették, majd izgalmas versenyben pilótáik is elbukták az egyéni vb-címet.

hvg.hu Világ

BMW Sauber

Az istálló 2006-ba alakult a nagy múltú BMW és a Sauber összevonásából. A csapat első Forma-1-es idényében a cél a dobogós konstruktőri helyezés volt. Ezt sikerült is kiharcolni, a McLaren kizárása pedig a második helyre röpítette őket. Idén már magasabbra helyezték a lécet, és az első versenyek után úgy tűnik, akár még a vártnál is eredményesebb idényt zárhatnak.

hvg.hu Világ

Super Aguri

A legkisebb kiscsapat. Nemcsak azért, mert sokáig a Forma-1 legszegényebb csapatának számított, hanem mert a motorszállító Honda is kihátrált mögüle. A Magna Grouppal kötött szerződés idén biztosítja az anyagi hátteret, a gyári japán istálló pedig a motort. Bár szó volt egy fizetős pilóta alkalmazásáról is, Davidson végül maradt az istállónál. A pénzügyi nehézségek miatt a csapat az első négy verseny után kénytelen volt kiszállni a Forma-1 2008-as küzdelmeiből.

hvg.hu Világ

Red Bull

Az osztrák csapat nagy reményekkel vágott bele első Forma-1-es szezonjába, ám az autóknak a mgbízhatatlanság lett az egyik fő tulajdonsága. A siker kulcsa a Williams és McLaren egyköri sikeres mérnöke, Adrian Newey lehet, akinek eddigi eredményei önmagukért beszélnek. A Red Bull egyelőre stabil középcsapat, idén borítékolható a javulás, az áttörés viszont még nem.

Budafoki polgármesterjelölt: Több esetben nem volt orvos az ügyeleten

Budafoki polgármesterjelölt: Több esetben nem volt orvos az ügyeleten

Szakértő: érdemes közjegyzői okiratba foglalni az ingatlan adásvételi szerződését

Szakértő: érdemes közjegyzői okiratba foglalni az ingatlan adásvételi szerződését

Rongálással is vádolják Pikó Andrásékat

Rongálással is vádolják Pikó Andrásékat

Nemzetközi hárfafesztivál lesz Gödöllőn hangszerkiállítással

Nemzetközi hárfafesztivál lesz Gödöllőn hangszerkiállítással

Ötöslottó: íme, a nyerő számok

Ötöslottó: íme, a nyerő számok

Gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Székesfehérvár vonalon

Gázolás miatt késnek a vonatok a Budapest-Székesfehérvár vonalon