Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7f92bbe2-7ed6-449b-8bd3-b15712ad433d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A törölközők sok mikrobát összegyűjtenek használat közben, ezért nagyon nem mindegy, hogy mikor és hogyan dobjuk be őket a mosásba.","shortLead":"A törölközők sok mikrobát összegyűjtenek használat közben, ezért nagyon nem mindegy, hogy mikor és hogyan dobjuk be...","id":"20250508_torolkozo-mosas-gyakorisaga-hany-fokon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f92bbe2-7ed6-449b-8bd3-b15712ad433d.jpg","index":0,"item":"7b2d8c77-ae21-4e9c-97f1-313c3c8918db","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_torolkozo-mosas-gyakorisaga-hany-fokon","timestamp":"2025. május. 08. 05:55","title":"Valószínűleg ön sem mossa elég gyakran a törölközőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c77c33d5-80b6-406c-b92b-fc0c2829a962","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hunyadi Mátyás, a Rákóczi-szabadságharc és Magyarország 20. századi területváltozásai is előkerültek.","shortLead":"Hunyadi Mátyás, a Rákóczi-szabadságharc és Magyarország 20. századi területváltozásai is előkerültek.","id":"20250507_Kozepszinten-konnyebbre-szamitottak-az-emelt-viszont-nem-volt-nehez-igy-ertekelik-a-tortenelem-erettsegit-a-diakok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c77c33d5-80b6-406c-b92b-fc0c2829a962.jpg","index":0,"item":"5992d1b6-20e4-4e13-80fb-df1fc0fe0157","keywords":null,"link":"/itthon/20250507_Kozepszinten-konnyebbre-szamitottak-az-emelt-viszont-nem-volt-nehez-igy-ertekelik-a-tortenelem-erettsegit-a-diakok","timestamp":"2025. május. 07. 14:27","title":"Középszinten könnyebbre számítottak, az emelt viszont nem volt nehéz – így értékelik a történelemérettségit a diákok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4de68b-fee4-45b2-939e-978eaeccd5b5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nehéz egy szöveg értelmezése, de nem akar kilépni a Google keresőből, hogy máshol kérjen segítséget? Ezen segít – helyben – az az új funkció, ami már a napokban megérkezik a Google mobilalkalmazásába.","shortLead":"Nehéz egy szöveg értelmezése, de nem akar kilépni a Google keresőből, hogy máshol kérjen segítséget? Ezen segít –...","id":"20250507_google-alkalmazas-bonyolult-szovegek-ertelmezese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4de68b-fee4-45b2-939e-978eaeccd5b5.jpg","index":0,"item":"e4a039b0-2fd0-4f5a-a4db-37ffbe6c86e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_google-alkalmazas-bonyolult-szovegek-ertelmezese","timestamp":"2025. május. 07. 13:03","title":"Új funkciót kap a Google, ennek örülni fog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a913c084-c6e8-4194-a983-f39460ab034e","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"A koronavírus eredetéről szóló vitákat is felélesztheti Donald Trump döntése, amellyel korlátozza a biotechnológiai kutatások egy vitatott formáját. Miért veszélyesek a funkciónyeréses kísérletek, amiket Amerikában hol engedélyeznek, hol betiltanak?","shortLead":"A koronavírus eredetéről szóló vitákat is felélesztheti Donald Trump döntése, amellyel korlátozza a biotechnológiai...","id":"20250507_Trump-funkcionyereses-kiserletek-gain-of-function-BSL-labor-koronavirus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a913c084-c6e8-4194-a983-f39460ab034e.jpg","index":0,"item":"0fb3db18-fdd1-4a0f-9c82-4dd168093aba","keywords":null,"link":"/360/20250507_Trump-funkcionyereses-kiserletek-gain-of-function-BSL-labor-koronavirus","timestamp":"2025. május. 07. 15:58","title":"Lehet, hogy Trumpnak most igaza van egy tudományügyi kérdésben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","shortLead":"Idén márciusban rekordközeli összeget, 137 milliárd forintot helyeztek ki a pénzintézetek.","id":"20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/423c1cc2-5ee6-485a-b781-aeb6b74dd6d7.jpg","index":0,"item":"efbca854-7907-42a5-8208-97eebe86e2e7","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250508_Ontik-a-bankok-a-lakashitelt-a-lakossagra","timestamp":"2025. május. 08. 11:57","title":"Öntik a bankok a lakáshitelt a lakosságra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"934cbd6a-3662-43ee-b861-6ff21a0b84a5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vizsgálatot követelnek demokrata szenátorok Amerikában azzal kapcsolatban, hogy miként kezelik az agyba bepillantó neurotechnológiai vállalatok a felhasználói adatokat. Aggodalmuk érthető, hiszen az, amit az emberi agy tárol, valóban a legszemélyesebb szféra.","shortLead":"Vizsgálatot követelnek demokrata szenátorok Amerikában azzal kapcsolatban, hogy miként kezelik az agyba bepillantó...","id":"20250507_agyi-adatok-kezelese-neurotechnologiai-cegek-adatvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/934cbd6a-3662-43ee-b861-6ff21a0b84a5.jpg","index":0,"item":"c52be748-c488-4b14-93ee-66d5a55f5fa1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250507_agyi-adatok-kezelese-neurotechnologiai-cegek-adatvedelem","timestamp":"2025. május. 07. 09:03","title":"Segítség, árulják az agyamban őrzött adatokat!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eebe390e-286a-4d50-897b-149b032c36be","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A francia elnök és a német kancellár védelmi kérdésekről egyeztetett, és közös nyilatkozatban állt ki Ukrajna szuverenitása mellett.","shortLead":"A francia elnök és a német kancellár védelmi kérdésekről egyeztetett, és közös nyilatkozatban állt ki Ukrajna...","id":"20250507_Parizsban-talalkozott-Merz-es-Macron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eebe390e-286a-4d50-897b-149b032c36be.jpg","index":0,"item":"4bf47ff0-216b-4aed-8fda-f3bc75153b16","keywords":null,"link":"/vilag/20250507_Parizsban-talalkozott-Merz-es-Macron","timestamp":"2025. május. 07. 16:36","title":"Párizsba vezetett az új német kancellár első útja, Macronnal találkozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0f3d8b8-ca28-4033-a3ab-184377762cd1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi változatban egyaránt elérhető külsőleg tölthető Audi A6 elektromos hatótávja meghaladja a 100 kilométert.","shortLead":"A szedán és kombi változatban egyaránt elérhető külsőleg tölthető Audi A6 elektromos hatótávja meghaladja a 100...","id":"20250507_igen-komoly-villanyhatotavval-debutalt-a-vadonatuj-plugin-hibrid-audi-a6","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0f3d8b8-ca28-4033-a3ab-184377762cd1.jpg","index":0,"item":"865fddb6-ab01-43b7-a963-43893c5280b6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250507_igen-komoly-villanyhatotavval-debutalt-a-vadonatuj-plugin-hibrid-audi-a6","timestamp":"2025. május. 07. 07:21","title":"Igen komoly villanyhatótávval debütált a vadonatúj plugin hibrid Audi A6","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2002-ben mutatkozott be a Hungaroringen, majd két évig a BAR (később Honda) csapatánál volt tesztpilóta. Mivel a japán gyári istálló a Super Agurinak is motorbeszállítója, nyomására a kisebbik istálló beültette Davidsont az egyik autójába. Év elején az SA-nál pénzügyi gondok miatt fizetős pilótát akartak a helyére ültetni, de a Honda nyomására megúszta és maradt. Nem sokáig, a csapat négy futam után kiszállt a Forma-1-ből, vele pedig a pilóta is.
Teljes név: Anthony Denis Davidson Állampolgárság: brit Született: 1979.04.18., Hemel Hempstead, Nagy-Britannia Jelenlegi csapata: Super Aguri Eddigi csapatai: BAR (2001-2005, tesztpilóta), Honda (2006, tesztpilóta), Super Aguri (2007-től) Rajtszáma: #19 Futamok: 22 Győzelmek száma: - Pole pozíciók: - Dobogó: - Leggyorsabb körök: - Eddigi szerzett pontjai: - Tavalyi (2007) helyezése: 23.
Anthony Davidson 2008-as eredmémyei a Forma-1-ben:
Felipa Massa tavalyi világbajnoki címe egyetlen ponton és pár másodpercen múlt csak, nem csoda, hogy az interlagosi szezonzáró futam dobogójának tetején a könnyeivel küszködött. Megbízható teljesítményt nyújt a Ferrarinál, 2008-ban pedig a csapaton belül teljesen egyenjogúvá vált a favoritnak tartott Kimi Räikkönennel. Massa idén már az egyik fő esélyesként vág neki a szezonnak.
Bár versenyzői előélete impozáns volt, tavaly nagyon eltűnt csapattársa, Sebastian Vettel árnyékában. Sokáig kérdéses volt idei szerződése, de a német pilóta távozása után a Toro Rosso vezetői úgy döntöttek, újabb esélyt adnak Bourdais-nak. Ha idén Buemi is jobb lesz nála, akkor viszont könnyen lehet, hogy karrierje utolsó Forma-1-es idényének fut neki 2009-ben.
Robert Kubica idén megszerezte várva várt első futamgyőzelmét, majd azonos pontszámmal Kimi Räikkönen mögé szorult a világbajnoki pontversenyben. Szezon elején roppant magabiztos volt ő is és a BMW istálló is, a hajrára azonban elfogyott a lendület. Ennek ellenére Kubicának várhatóan idén is komoly beleszólása lehet a pontversenybe, a dobogóra várható.
Heikki Kovalainen első szezonja a McLaren-Mercedesnél sikeresnek volt mondható annak ellenére, hogy 2007 után ismét csak a hetedik helyen végzett. Elfogadta, hogy a csapaton belüli erősorrendben csak a második helyre szorult, de végig megbízhatóan segítette csapatát. Várhatóan a 2009-es szezonban sem a világbajnoki címért fog küzdeni, de az élbolyban végez.
Mint mindenki a Forma-1-ben, ő is gokarttal kezdett, elsősorban azonban nem szülőhazájában, hanem Európában. 2002 óta a Száguldó Cirkusz tagja, teljesítménye vegyes, bár elmondható, hogy sosem volt alatta igazán erős autó. Csapata, a Super Aguri sajnos az első négy futam után pénzügyi nehézségekre hivatkozva kivált a Forma-1 idei küzdelmeiből, így Szato 2008-as idénye befejződött.
A német pilóta 2004-ben már lehetősget kapott négy verseny erejéig, utána az amerikai Champ Carban és az európai GP2 sorozatban szerepelt. Előbbiben megkapta az Év Újonca címet 2005-ben, utóbbiban pedig bajnoki címet szerzett 2007-ben. Ekkor már tesztpilótaként dolgozott a BMW-nél, szerződést mégis a Toyotától kapott. Glock nagy küzdő, az évben kimondottan az a célja, hogy csapattársát, Jarno Trullit utolérje.
Fernando Alonso 2008-ban bebizonyította, miért tartják sokan a Forma-1 jelenlegi legjobb pilótájának. A Renault nem volt idén acélosnak nevezhető, a kétszeres világbajnok spanyol ennek ellenére két futamgyőzelmével végül az ötödik helyen végzett. Flavio Briatore csapatfőnök nagyszabású erősítést ígért az új szezonra, hogy kivételes képességű pilótája megint a világbajnoki címért versenyezhessen. Ez nem Alonsón fog múlni, abban biztosak lehetünk.
A Toro Rossónál nehézkesen indult be a karriere, hogy aztán mindennél gyorsabb száguldásba kezdjen. 2008-ban megszerezte első futamgyőzelmét a Toro Rossóval, ezzel pedig olyannyira kivívta a szakma elismerését, hogy sokan Michael Schumacher lehetséges utódjaként kezdték emlegetni a tehetséges fiatal pilótát. Pletykák szerint a Red Bulltól a Ferrarihoz vezet majd az útja.
Lewis Hamilton gyakorlatilag első számú pilótává avanzsált a McLarennél Fernando Alonso távozásával. Rászolgált a bizalomra, vezetési stílusán nem nagyon látszik a tapasztalat hiánya. Tavalyi második helye után idén egy drámai zárófutamon szerezte meg a világbajnoki címet, ami további önbizalmat adhat neki - nem mintha ilyen téren problémái lennének. A 2009-es szezon egyik legnagyobb esélyese.
Nelsinho Piquet 2008-ban váratlanul bukkant fel és igazolt a Renaulthoz, hiszen azon kívül, hogy jól cseng a neve, nem sok minden volt mögötte. Legkevésbé Forma-1-es tapasztalat. Az idényt katasztrofálisan kezdte, szóba is került a távozása. A szezon második felében összeszedte magát és bebizonyította, hogy helye van a Száguldó Cirkuszban. Jövőre az autó erősödésével jobb teljesítményt várhatunk tőle.
Nick Heidfeldre idén a szürke eminenciás szerepe jutott a BMW Sauber csapatánál. Csendben tette a dolgát, és 2009-ben négy alkalommal visszhang nélkül behozta a BMW-jét a második, végül pedig a hatodik helyre - megelőzve többek között egy McLarent-Mercedest is. Megbízható, de csendes pilóta, aki várhatóan idén sem fog beszállni a világbajnoki címért folytatott versenybe, de joggal várhatunk tőle néhány meglepő eredményt.
A jelenlegi Forma-1-es mezőny nagy öregje, 14 éve versenyzik a legrangosabb autós sorozatban. Pályafutása csúcsa a McLarennél töltött éveire esik, ezt szeretné megismételni jelenlegi csapatánál. Nem a leggyorsabb, viszont a tapasztalatainak köszönhetően az egyik legrutinosabb pilóta. F1-es pályafutása lassan véget ér, de egyelőre biztos tagja az osztrák istállónak, és fontos pontokat szerez majd a csapatnak.
Jarno Trulli tavaly ismét bizonyította rátermettségét és vezetői kvalitásait, hiszen amellett, hogy kilencedik helyen végzett a világbajnoki pontversenyben, jó pár futamon megszorongatta a legjobb autókat azzal a Toyotával, amely közepesnek számit ebben a mezőnyben. Idén hasonló teljesítmény várható tőle, rutinja és tehetsége akár egy-két futamon a dobogóra emelheti.
Kimi Räikkönen friss világbajnokként nagy várakozással nézhetett a 2008-as szezon elé. Ehhez képest a csalódást keltő harmadik helyre fért csak be, még csapattársa, Felipe Massa is megelőzte a világbajnoki pontversenyben. Két szezon között erősen fogadkozott: a rajongók idén már egy új Kimit fognak látni. Sokan őt tartják az idei szezon esélyesének, de ha most sem hozza a tőle elvárt eredményeket, kérdésessé válhat jövője a Ferrarinál.
Mivel a Honda a 2008-as szezon végén bejelentette távozását a Forma-1-ből, veszélybe került brit pilótájának, Button karrierje is. Miközben Ross Brawn új tulajt keresett, már biztosította a pilótát: ha istálló lesz, ő is marad. Végül éppen a csapatfőnök oldotta meg a gondokat, így Button sorsa egyértelművé vált. A Brawn GP alkalmazottja lett.
Giancarlo Fisichella egyik legsikertelenebb éve volt a tavalyi, bár az is igaz, hogy az egyik leggyengébb autó volt alatta. Nem szerzett pontot a 2008-as szezon folyamán, idén talán megnyílik előtte az út, hogy jelezze: ő is a mezőnyben van. Az egyik legrutinosabb pilóta, de a Force Indiánál feltételezhetően már csak levezet.
Barrichello jövője sokáig kérdéses volt a 2009-es szezon előtt, hiszen azt se lehetett tudni, a Honda egyáltalán megmenekül-e. Csapatfőnökének, Ross Brawn-nak köszönhetően végül az istálló és a rutinos brazil pilóta is folytathatja Forma-1-es pályafutását. A Brawn GP autói ráadásul kellemes meglepetésként a tesztidőszak egyik leggyorsabbjainak bizonyultak.
Nakadzsima Kazuki első éve észrevétlenül telt el, nem tőle voltak hangosak az újságok. Hozta a kötelezőt, szerzett pár pontot, de sem ő, sem csapattársa nem tudott kibontakozni a Williamsben. A mezőnyben most már egyetlen japánként versenyez tovább, várhatóan az idei évben is a mezőny hátsó részében végez majd.
Mark Webber minden évben megbízható teljesítményt nyújt, de annak ellenére, hogy vitathatatlanul gyors pilóta, pályafutását elkerülték a nagyobb istállók bajnokesélyes versenyautóikkal. Webber így maradt szürke eminenciás, aki néha meglepő dolgokat tud mutatni, mégis mindig a középmezőnyben végez. Nagy valószínűséggel így lesz ez idén is.
Nico Rosberg 2008-as szezonja nem éppen úgy alakult, ahogy tervezte, hiszen a Williams volánjánál nem tudott átlépni saját árnyékán. Hatalmas tehetségként harangozták be, de tavaly jó néhányan eltakarták őt teljesítményükkel. Hűséges maradt ugyan az istállójához, de szinte biztos: ha itt marad, ugyanolyan tehetségként lesz számontartva, mint Jenson Button vagy Mark Webber, akik sosem tudták igazán kamatoztatni tehetségüket.
A 2008-as szezon a vártaknak megfelelően alakult, a mezőny végén végzett a Force India. Sutil sem villogott, igaz, nem is volt mivel. Idén várhatóan ismét a sereghajtók között küzd majd azért, hogy ne legyen utolsó, bár a motorcserének és az új szabályoknak köszönhetően talán van esélye az előbbre lépésre.