szerző:
Folk György / Brüsszel
Tetszett a cikk?

A legjobb séfek és az ínyencek által egyaránt a legnemesebb gasztronómiai elismerésnek tartott Michelin-csillagokhoz hasonló értékelőrendszer jön létre Európában a legizgalmasabb turisztikai célpontok minősítésére.

A jövőben a szakácsok, étteremtulajdonosok és gourmandok után az európai szállodások, szórakoztató parkok vezetői és művészeti galériák kurátorai is csillagokért szállnak majd harcba egymással - reméli az Európai Bizottság. 

A testület legújabb javaslatában egy “Minőségi Turizmus” márka létrehozását vázolta fel a legjobb turisztikai vállalkozások, nyaralási célpontok és programok értékelésére és összevetésére. Brüsszelben azt várják, hogy az elképzelés megvalósítása nyomán a csillagos besorolás alapján választanak majd célpontot az utazók. “Reméljük, hogy a Michelin-csillagokhoz hasonló besorolási rendszert és az azzal járó megbecsülést sikerül alkotnunk mindenféle turisztikai célpontokra” - mondta az EUObservernek Fabio Pirotta, bizottsági szóvivő.

Az elképzelés azonban még gyerekcipőben jár, hiszen sem végleges neve, sem logója nincs még. A javaslatok részletes kidolgozását a következő hónapokra ígérik, a terveket aztán az Európai Parlamentnek és tagállamoknak is jóvá kell hagynia. A bizottság célja, hogy az új besorolási rendszer sikeresebb legyen, mint a 2006-ban létrehozott Eden (Kiváló európai utazási célpontok besorolási rendszere), amelyet szinte senki nem ismer és így nem is befolyásolja a turisták választásait.

Az új besorolási rendszerhez a háttérmunkát és a márkafejlesztést a 2007-ben életre hívott “Európai régiók hálózata a fenntartható és versenyképes turizmusért” nevű szervezet végzi. A tömörülés emellett Európát mint turisztikai márkát is szeretné népszerűsíteni. A bizottság azt reméli, hogy a közös reklámmal nem egymás ellen hirdetik majd magukat az országok, hanem arra törekszenek, hogy a Németországba érkező utazó ellátogasson például Hollandiába is. Az iskolai szünetek jobb elosztásával a tagállamokban a bizottság azt is elő szeretné segíteni, hogy hosszabbak legyenek a téli és a nyári főszezonok és ne egyszerre árasszák el a népszerű térségeket a látogatók.

A turisztikai érdekképviseletek általában üdvözölték a javaslatot, de nem fűznek különösebb reményeket hozzá. “Olyasmivel foglalkoznak ami nem okoz valódi problémát a szektorban, ahelyett, hogy olyan, a turizmust súlyosan érintő problémákat oldanának meg nagyobb hatékonysággal, mint a hamufelhők körüli káosz, a vízumkorlátozások vagy a reptereken az utasokra váró biztonsági tortúra” - tette hozzá egy turisztikai szakember.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Az árvízzel elúszott a tokaji borturizmus

Az árvízi hírek hallatán Tokaj és környéke szolgáltatóihoz a Tourinform tájékoztatása szerint sorra érkeztek a visszamondások a csoportok és az egyéni vendégek részéről is – írta csütörtöki számában a Napi Gazdaság, amely szerint az elmúlt három hétben mintegy 70 százalékkal esett a vendégforgalom a térségben.

MTI Gazdaság

Módosul a turizmus trendje a demográfiai változások miatt

Átalakítja a jövő turizmusát a népességnövekedés, a növekvő átlagéletkor, a háztartások megváltozott szerkezete és a migráció az Európai Utazási Bizottság és a Turisztikai Világszervezet „Demographic change and tourism” című tanulmánykötete szerint – közölte a Magyar Turizmus Zrt. szerdán.

hvg.hu Napi merítés

Izland vissza akarja szerezni a turistákat

Minden idők legnagyobb külföldre irányuló országimázskampányát indította Izland, hogy visszarántsa az országot az Eyjafjallajökull vulkán kitörése miatti turisztikai mélyrepülésből - írja a Szívlapát blog szerzője.

MTI Itthon

Matolcsy kiemelt szerepet szán a turizmusnak

A turizmusnak kiemelt szerepe lehet a magyar gazdaság jövőbeli növekedésében és a következő tíz évben létrehozandó egymillió új munkahely kialakításában - mondta Matolcsy György kijelölt nemzetgazdasági miniszter az oktatási és sport bizottságok csütörtöki együttes ülésén.