„Ebbe a tükörbe nehéz belenézni” – unokájuk fotózta végig Marika és Sándor tízéves búcsúját
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
Több méter széles kizárólag biciklistáknak fenntartott főútvonal köti majd össze Koppenhága központi részét a külvárossal, ezzel a remények szerint még több ingázót sikerül majd rábírni a bicikli használatára.
Az Amszterdam mellett Európa legnagyobb "biciklis fővárosaként" számon tartott Koppenhágában több a kerékpár, mint az ember. Társadalmi helyzettől és kortól függetlenül a kerékpározás akkora népszerűségnek örvend a városban, hogy a kerékpárutak jelentős része már nem bírja a terhelést.
A Noerrebrogade utcában futó kerékpársávokon szinte állandóak a dugók, mivel naponta nagyjából 36 ezer biciklis fordul meg rajta. "A koppenhágai utak egyszerűen túlterheltek attól a sok kerékpárostól, akik minden időjárási viszonyban az utakon vannak" - mondta Frits Bredal, a Dán Kerékpár Szövetség szóvivője, aki szerint "épp időszerű" egy külön biciklifőút kialakítása.
Az első környezetbarát kerékpársugárút érthető módon a Noerrebrogade út átépítésével valósul majd meg, amelynek biciklii sávjait mindkét oldalon négy méteresre szélesítik ki és magán az úton kizárólag buszok közlekedhetnek majd. A cél az, hogy megépítsük "Európa legnagyobb bicikli útját" - árulta el Andreas Roehl, a városi önkormányzat kerékpárprogramjának irányítója.
A végső cél azonban nem csupán a belvárosi lakosság életének megkönnyítése, hanem a külváros és a központi területek között ingázók megnyerése. Roehl reményei szerint a jelenlegi 37 százalék helyett, a 2015-ös évben már az 50 százalékuk fogja két keréken megtenni a szokásos távot. A kerékpársugárutat a tervek szerint olyan megállóhelyek szegélyezik majd, ahol a megfáradt biciklisták felfújhatják kerekeiket, rögzíthetik láncaikat és felfrissíthetik magukat egy pohár vízzel.
Összehangolt közlekedési lámpák segítik majd a kerékpárosok gyors és biztonságos haladását. Ez "segíthet meggyőzni az autófüggő külvárosiakat arról, hogy inkább biciklire pattanva jöjjenek a belvárosba. Az élet úgyis egyre nehezebb lesz majd az autósok számára" - mondta egy 22 éves kerékpáros.
A több mint 390 kilométer hosszú kerékpárúttal büszkélkedhető Koppenhága már így is kitűnik a többi európai főváros közül. A 2006 és 2010 között 250 millió dán koronát (9,5 milliárd forint) fordítottak a kerékpáros infrastruktúra kiépítésére és a 2011-ben újabb 75 milliót (2,8 milliárd forint) szánnak a további fejlesztésekre. Az első két, a külvárost a belvárossal összekötő 15 kilométeres kerékpárfőutat a tervek szerint 2011 végén adják át. A főváros központjából induló harmadik, 20 kilométeres út pedig 2012-re készül el.
Szajki Bálint fotóriporter éveken át dokumentálta, ahogy nagymamája otthon ápolja súlyos beteg nagypapáját.
A tanárok bérét meg kellene háromszorozni, de Mészáros Lőrinc vagyonát csak egyszet lehet elvenni.
Múktkor is megígérte, aztán változtak. Szavazzon, ön hisz-e a miniszternek.
Igyekeznek javítani a munkaerő-hatékonyságon.
Az ukránellenes felszólalásokban a Fidesz élen járt.
A veszteséges bababolt most a belvárosban próbál szerencsét.
A lap szerint a Fideszen belül is törésvonalakat okoz az egyre szélsőségesebb kormányzás.