szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Lelkesen fogadták a milánóiak a vasárnap megnyitott új metróvonalat, amelyen vezető nélküli kocsik közlekednek. Az M5-ös metrót a közlekedési térképeken használt színe miatt rögtön "Lilának" (Lilla) keresztelték el.

Az első másfél órában tizenkétezren próbálták ki az új metrót. A kíváncsiságot fokozta, hogy ez az első járat az észak-olasz nagyvárosban, amely teljesen automatikusan, vezető nélkül szállítja az utasokat - számoltak be milánói hírportálok.

Az M5-vonal Milánó északi külvárosát kapcsolja be az eddigi metróhálózatba a Bignami és Zara közötti négy kilométeres távon, ahol az új metró összesen hét állomáson áll meg. A legmodernebb technológiával épített szerelvények ötszázharminchat utast szállíthatnak.

Állomásonként negyven videokamera, a szerelvényeken pedig további nyolc garantálja az utasok teljes biztonságát.  

Az M5 hatpercenként közlekedik reggel hat és este tíz óra között. A vonal kiépítésén éjszakánként dolgoznak tovább.  

2013-ig végéig további két állomást építenek egészen a Garibaldi térig, ahol a milánói központi pályaudvar található. 2015-ig pedig Bignamitól egészen a San Siro stadionig hosszabbítják meg a vonalat.

Ha teljesen elkészül, az M5 összesen tizenhárom kilométer hosszú lesz, tizenkilenc állomással, az utat pedig huszonhat perc alatt fogja megtenni.    

A milánói Olaszország leghosszabb metróhálózata: kilencvenkét kilométert fed le. Naponta több mint egymillióan utaznak vele. Az első (piros) vonalat 1964-ben avatták fel, a másodikat (zöld) 1969-ben, majd a sárga következett 1990-ben. Az M4-es vonalat most építik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!