szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Valamennyi választásra vonatkozó, egységes szabályozást kell bevezetni a politikai reklámok területén – mondta Thorbjorn Jagland, az Európa Tanács (ET) főtitkára a Der Tagesspiegel című német liberális lapban kedden megjelent interjúban.

A strasbourgi székhelyű nemzetközi szervezet vezetője az Európai Bizottság vonatkozó kifogásával kapcsolatban kidolgozott magyar javaslatról szólva a Der Tagesspiegelben elmondta: olyan szabályozást kell kialakítani, amely "minden médiumra és valamennyi választásra érvényes, (...) függetlenül attól, hogy önkormányzati, országgyűlési vagy európai parlamenti választásokról van szó".

A magyar parlament a negyedik alaptörvény-módosítással úgy döntött, hogy az országgyűlési és az európai parlamenti választást megelőző kampányidőszakban a listát állító pártok reklámjait kizárólag a közmédia teheti közzé. Az Európai Bizottság kifogásolta ezt a szabályt, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium pedig a bírálatra reagálva kidolgozott egy javaslatot, amely szerint a pártok a kereskedelmi médiában is hirdethetnének az európai parlamenti választás előtt.

Thorbjorn Jagland a negyedik alkotmánymódosításnak az igazságszolgáltatási szervezetet érintő vitatott elemeivel kapcsolatban a Der Tagesspiegelnek elmondta: a módosítás egy pontja "aggodalomra ad okot", ezért az ügyet a Velencei Bizottság, az ET alkotmányjogi szakértői testülete is vizsgálja. 

Az ET főtitkára a magyarországi véleményszabadság állapotára vonatkozó kérdésre – utalva a Klubrádió ügyére – elmondta: az erről folytatott vitát sikerült lezárni. Úgy vélte: "a véleményszabadság most biztosított, a sajtó korlátozás nélkül dolgozhat”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!