A csaknem negyedmilliárd eurós beruházás - három éves késéssel - uniós támogatásból, valamint bolgár, román és német költségvetési forrásokból valósult meg. A 470 kilométer hosszú határszakaszon eddig egyetlen híd kötötte össze Romániát Bulgáriával, az 1954-ben megépült Giurgiu - Rusze híd.
A két kilométeres új függőhíd a négyes páneurópai közlekedési folyosó déli szárnyát nyitja meg a Drezda-Budapest-Krajova-Szófia-Isztambul útvonalon, és több órával csökkenti a romániai tranzit-időt, mivel az áthaladó kamionoknak már nem kell Bukarestet is érinteniük.
A hídon menetirányonként két sávon zajlik a közúti forgalom. Az áthaladó személykocsiknak hat eurós díjat kell fizetniük, a súlyosabb járműveknek pedig nagyobb, 37 euróig terjedő összeget. A bevétel 87 százaléka a bolgárokat, a többi a románokat illeti, mivel a bolgár hozzájárulás (60 millió euró) kétszerese volt a románnak. A hídon gyalogos- és kerékpársávot is kialakítottak: nekik ingyenes az átkelés. A vasútvonalat még nem nyitották meg a hivatalos hídavatón.
A román és bolgár sajtó a napokban ünneprontó kommentárokat közölt arról, hogy az új híd valójában egy sziget, mert hiányzó infrastruktúra-hálózatok között teremt összeköttetést. A hídhoz nemhogy autópálya nem vezet még, de román oldalon a Krajova - Calafat országút is tele van kátyúkkal, és Krajova körgyűrűjét sem fejezték még be.
Bolgár becslés szerint az első évben 100 ezer gépjármű halad át majd át a hídon, később a forgalom elérheti a napi 8400 járművet.