Megvan, mitől zuhanhatott a folyóba a francia szuperexpressz

Valószínűleg túl későn kezdtek fékezni a vonat irányítói, ezért siklott ki a francia szupervonat, a TGV egyik próbafutást végző szerelvénye szombat délután Eckwersheimnál, Strasbourgtól 12 kilométerre északra. A francia vasút vizsgálja azt is, miért voltak gyerekek a próbázó vonaton.

  • hvg.hu hvg.hu
Megvan, mitől zuhanhatott a folyóba a francia szuperexpressz

A szupervonat két kocsija a folyóba esett, amely felett átívelt a vasúti híd.

A szerelvényt túl későn fékezték le egy olyan szakasz előtt, amelyen azért kellett volna lassítani, mert ott régebbiek a sínek.

Nemcsak a fékezéssel volt gond. Kiderült, hogy a vezetőfülkében az engedélyezett négy helyett hét ember volt. A szerelvényen összesen 53 ember volt, köztük valamiért gyerekek is. Összesen 42-en sérültek meg, 10 és 15 év közötti gyerekek is. A halottak száma 11.

Az 1981 óta létező TGV történetében ez volt eddig a legsúlyosabb baleset.

Guillaume Pepy, a francia vasút elnöke azt mondta, hogy a szerencsétlenség nyilvánvalóan nem történt volna meg menetrend szerint üzemben, mert éles helyzetben működésbe lép az automata fékrendszer – derül ki az AFP hírügynökség beszámolójából.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.