Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Január végén indította el egy korábbi cseh szupermodell, Petra Němcová és társa, Stephanie Stahl a szépségmárkájukat, az Ace of Airt. Ez még nem hírértékű, az azonban már igen, hogy a kozmetikai cég a termékeket csakis kölcsönözhető csomagolásban kínálja – számolt be a hírről a Glossy.co.
A cég indításakor az motiválta az alapítókat, hogy a kozmetikumok esetében a csomagolás teszi ki a termékek környezeti lábnyomának a 70 százalékát.
A közleményük szerint gendersemleges bőrápolási termékeket kínáló márkánál a vásárlóknak 2 eurót kell fizetniük magáért a csomagolásért. A tégelyeket pedig számításaik szerint százszor újból fel lehet használni, és ezt csomagküldő szolgálaton keresztül lehet visszaküldeni a cégnek.
Hasonló koncepcióval, strapabíró és visszaküldhető csomagolásokkal foglalkozik a Loop is, akik a Procter & Gamble hajápolási termékeit töltik újratölthető flakonba. Az a különbség a két megoldás között, hogy a kozmetikumok esetében ezt a két eurót nem kapja vissza a vásárló, amikor visszaküldi a csomagolást.
Ezt az Ace by Air alapítói azzal indokolták, hogy meg szeretnék változtatni azt, ahogy egy termékre tekint a vásárló, és hogy azt hangsúlyozzák, egy megosztáson alapuló gazdaságra kell áttérnünk. „Még ha a tiéd is a csomagolás, akkor is csak kidobod, nem?” – tette fel a kérdést Stahl.