szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Környezet, társadalom, vezetés – az ESG betűszó új megközelítést hoz a vállalatok, így közvetetten minden ember fenntartható életmódjába. Arról, hogy mit jelent ez a gyakorlatban és mivel több a greenwashingnál, Jamniczky Zsoltot, az E.ON vezérigazgató-helyettesét és Simák Pált, a CIB Bank elnök-vezérigazgatóját kérdeztük fenntarthatósági podcastunkban.

zCast, avagy beszéljünk a tudatos életmódról
Megteheti-e a tudatos XXI. századi ember azt, hogy a fenntarthatóságot, a környezettudatosságot figyelmen kívül hagyja, miközben terveket készít? Ha viszont így gondolkodik, akkor miként jelenjen meg mindez a mindennapjaiban? Miként álljon neki építkezni, lakást átalakítani, hogy autózzon, mire tanítsa gyerekeit, mire figyeljen pénzügyei alakításánál. Ezekre a kérdésekre próbál választ adni a hvg.hu fenntarthatósági podcastja, a zCast.
Friss cikkek a témában

Újabb betűszót kell megtanulnunk, jórészt az Európai Unió jóvoltából: az ESG, azaz környezet-társadalom-vezetés mozaikszó a karbonsemlegességi célok kulcsszereplője lesz, a HVG és a Planet Fanatics’ Network együttműködésével pedig elkészült az első, átfogó lista a magyarországi vállalatokról, amely ESG-szempontok alapján értékeli a nagy cégek teljesítményét és fenntarthatóságát.

A zCast legfrissebb adása a kiadványt kíséri, Nagy Iván László vendége pedig Jamniczky Zsolt, az E.ON vezérigazgató-helyettese és Simák Pál, a CIB Bank elnök-vezérigazgatója volt, akiket arról kérdezett, mit jelent az ESG a cégek gyakorlati működésében, mennyire motiválja és mozgatja meg a fiatal ügyfeleket és munkavállalókat, és elég-e zöldnek látszani, vagy annak is kell-e lenni.

Hallgassa meg az alábbi lejátszón, vagy bárhol, ahol podcastjait fogyasztja! Iratkozzon fel a hvg.hu podcastokra Spotify-on, Apple Podcasts-on, Google Podcasts-on vagy SoundCloudon!

  • 1:05: Mi is az az ESG?
  • 3:00: Mióta veszik figyelembe a magyar cégek az ESG-szempontokat? Kötelező-e?
  • 5:52: Hogyan működik ez a gyakorlatban egy banknál és egy energetikai vállalatnál?
  • 10:40: Milyen társadalmi előrelépéseket hozott magával az ESG a vállalatoknál?
  • 16:49: Mennyivel fogékonyabbak a fiatal munkavállalók a zöld cégekre? És a fiatal ügyfelek?
  • 21:59: Mennyire lehet ráaggatni a greenwashing jelzőt az ESG-re jelenlegi formájában? Ellavírozhat-e egy cég, amely csak zöldnek akar látszani?
  • 24:07:  Mit szólnak az ESG-hez a részvényesek?
  • 26:54: A magyar fogyasztók közismerten árérzékenyek, a fenntarthatóság pedig gyakran pluszköltségekkel jár. Hogyan lehet a kettőt áthidalni?
  • 31:41: Mit tanácsolnak azoknak, akik vállalkoznának, céget vezetnének; mik azok a fenntarthatósági szempontok, amelyek elengedhetetlenek egy sikeres és zöld vállalkozáshoz?
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!