szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mit jelent a társadalmi fenntarthatóság? Hogyan lehet e köré vállalkozást építeni? Hogyan lehet mérni az elért társadalmi hatást? És hogy kerül képbe a jóga? Ezekről beszélgettünk fenntarthatósági podcastunkban Kalmár Annával, az AdniJóga alapítójával.

A zCast előző adásában is a vállalati fenntarthatósággal foglalkoztunk, ám akkor annak jártunk utána, hogyan lehetnek a nagy cégek jövőbiztosak, tudatosak és környezetkímélőek.

A mai adásban máshonnan vizsgáljuk a kérdést: mi lenne, ha a cég küldetése maga lenne a fenntarthatóság? És mi van, ha a fenntarthatóságot nem a megszokott, zöld kereteken belül értelmezzük?

A zCast legfrissebb adásában a társadalmi vállalkozások témakörével ismerkedtünk meg, ebben segített Kalmár Anna, az AdniJóga alapítója.

zCast: Mik azok a társadalmi vállalkozások és mi közük van a fenntarthatósághoz?

A zCast előző adásában is a vállalati fenntarthatósággal foglalkoztunk, ám akkor annak jártunk utána, hogyan lehetnek a nagy cégek jövőbiztosak, tudatosak és környezetkímélőek. A mai adásban máshonnan vizsgáljuk a kérdést: mi lenne, ha a cég küldetése maga lenne a fenntarthatóság? És mi van, ha a fenntarthatóságot nem a megszokott, zöld kereteken belül értelmezzük?

A műsort a hazai energiaszektorban elsőként ESG tanúsítványt szerzett ALTEO támogatja.

  • 0:00 Intro
  • 6:46 A stúdióban Kalmár Anna, az AdniJóga Alapítvány alapítója
  • 7:34 Mit jelent a társadalmi fenntarthatóság, és miért fontos beszélni róla?
  • 8:55 Szétválasztható-e a környezeti és a társadalmi fenntarthatóság?
  • 9:32 Milyen példák vannak a társadalmi és a környezeti ügyek összefonódására?
  • 10:24 Mik a társadalmi vállalkozások?
  • 11:33 Előbb jön-e általában a misszió, vagy gyakoribb, hogy egy már pénzügyi alapon működő cégre rakódik rá egy társadalmi küldetéstudat?
  • 12:28 Magyarországon mennyire vannak jelen a társadalmi vállalkozások, milyen tendenciát láthatunk ebben?
  • 13:44 Jó tájékozódási pontok lehetnek-e a különböző minősítési rendszerek (pl. B Corp)?
  • 14:17 Több lábon is állhat egy társadalmi vállalkozás, a maguk által termelt profiton túl pályázatokból, adományokból tartják fenn a működésüket.
  • 14:41 Milyen jó példák vannak Magyarországon a társadalmi vállalkozásra?
  • 17:11 Mennyire nehéz társadalmi vállalkozásként érvényesülni a piacon?
  • 18:54 Mit tehet egy forprofit cég annak érdekében, hogy jobban beépítse a működésébe a társadalmi fenntarthatóság szemléletét?
  • 22:06 Hogyan indult és hogyan működik az AdniJóga?
  • 24:26 Kezdetben mennyire volt nehéz elérni, hogy a cégek igénybe vegyék az AdniJóga szolgáltatását?
  • 25:49 Milyen szerepe van a küldetéstudatnak a társadalmi vállalkozás alapításában, és milyen élmény indította el az AdniJógát?
  • 31:03 Hogyan lehet mérni az elért társadalmi hatást?
  • 34:43 Mik a társadalmi vállalkozások legnagyobb kihívásai ma Magyarországon?
  • 38:10 Mi segítené a társadalmi vállalkozások működését itthon?
  • 41:23 Mivel foglalkozik a Társadalmi Vállalkozások Magyarországi Koalíciója?
  • 42:22 Mit tegyen az, akinek van egy szívügye, és társadalmi vállalkozást szeretne indítani?
  • 44:31 Mire figyeljen az, aki magánemberként, laikusként szeretne társadalmilag fenntarthatóbb életet élni?
  • 47:37 Házi feladat
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!