Regisztráció
 • 
Bejelentkezés
 •   •  twitterlogo •  rsslogo Hírcsatornák

BEJELENTKEZÉS



Kedves regisztrált látogatónk!

Felhívjuk figyelmét, hogy hosszú átmeneti időszak után mától csak e-mailcímével tud bejelentkezni oldalunkra. Amennyiben nem emlékszik, azonosítóját milyen címmel regisztrálta, írjon levelet munkatársainknak a hvg.hu@hvg.hu címre!

Ha még nem regisztrált a HVG Online rendszerében, akkor ide kattintva megteheti.

Ha elfelejtette jelszavát, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük a jelszóemlékeztetőt.

Ha szeretné újra megkapni a regisztrációja véglegesítéséhez szükséges aktivációs kódot, akkor adja meg e-mail címét, majd kattintson ide és a kért e-mail címre kiküldjük az aktivációs levelet.

HVG.HU \ IT | TUDOMÁNY

A C-vitamin segít legyőzni a rákot

2005. szeptember 13., kedd, 14:58 • Utolsó frissítés: 2005. szeptember 13., kedd, 15:00
Szerző: hvg.hu


Egy nagy adag intravénás C-vitamin képes megölni a rákos sejteket – igazolták a Marylandi Egészségügyi Intézet kutatásai, amelyek azt is kimutatták, hogy a szájon át kisebb mennyiségben bevitt vitaminnak is vannak jótékony hatásai.

A C-vitamin rákellenes hatásáról először a hetvenes években jelentek meg tanulmányok, de később ezt a feltételezést senki sem tudta megerősíteni. A legutóbbi tanulmányok, amelyek az amerikai tudományos akadémia hivatalos folyóiratában ( Proceedings of the National Academy of Sciences) jelentek meg azonban arról számoltak be, hogy laboratóriumi körülmények között szimulálták az intravénás injekció hatásait. A rákos sejtek fele elpusztult a beavatkozás hatására, míg a kontrollcsoportba tartozó egészséges sejtekre a kezelés nem volt hatással. A lymphomás sejtek különösen érzékenyek voltak a beavatkozásra, hiszen közöttük teljes volt a pusztulás. A hatásos adag körülbelül 4 millimól volt, s ez a koncentráció sokkal magasabb, mint amit a szájon át való gyógyszerezéssel el lehet érni, de intravénásan a kezelés könnyen megoldható.

A kutatók nem tudták megmagyarázni, hogy mi hozta ezeket az eredményeket. Dr. Mark Levine, a kutatócsoport vezetője elmondta, hogy a kezelés hatásosságát meg kell erősíteni, mielőtt betegeken alkalmaznák. (Erre különben van már gyakorlat, hiszen alternatív gyógyítók már jó ideje adnak nagy mennyiségű C-vitamint rákos betegeknek.) Levine szerint a C-vitamin rák ellen való bevetése azért is különös óvatosságot kíván, mert a szer használata nagyon ellentmondásos volt a múltban és igen sok érzelem is tapad hozzá.

Henry Scowcroft, a brit rákkutató központ vezető szakértője szerint is óvatosnak kell lenni, mert nincs még megdönthetetlen bizonyíték a C-vitamin hatásosságára. „Ez a munka még egy nagyon korai szakaszánál tart. Nagyon sok ígéretes kísérletet ismerünk, amelynek során a kezelés hatására a rákos sejtek elpusztultak, de amikor embereken végzett teszteken kellett volna a hatásosságot bizonyítani, az nem sikerült. Azt azonban biztosan tudjuk, hogy a megfelelő, kiegyensúlyozott diéta, amelyben sok friss gyümölcs és zöldség van segít a rák legyőzésében.”

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK:


A C-vitamin segít legyőzni a rákot




  Másolat Önnek


ÁLLÁSOK
tovább a jobline.hu-ra »

HIRDETÉS

Ön korábban már belépett a HVG csoport egyik weboldalán. Ha szeretne ezen az oldalon is bejelentkezni, ezen a linken egy kattintással megteheti.

X