szerző:
hvg.hu

Megérkezett hozzánk is a Renault Mégane új változata, amely szakít elődje formabontó vonalaival és inkább a japános, sportos trendek csábításának engedett. Szép és használható lett a kompakt jövevény, motorjai erősek és takarékosak, és az árversenyben sem áll rosszul. A kupé inkább csak csábításra való, cégautónak és mindennapi használatra az ötajtós a jó.

© Autómenedzser
Az ötajtós Berline és a dögös Coupé kivitel itthon január 19-étől lesz kapható. Belül a Twingóból ismerős könnyebben leolvasható, kombinált digitális-analóg műszerfalat és kijelző fogadja a sofőr, a Laguna beltere kicsiben is jól néz ki. Ennek megfelelően minőségi benyomásokat szereztünk, finom, érzéki a felhasznált anyagok tapintása. Zavaró, hogy az indítógomb és a kártyabefogadó nyílás a középkonzol alján, a klímakezelő felület alatt kapott helyet. A kupéban jó volt ülni, hátra be sem mertem szállni, miután az első sorban is gond volt a fejtérrel. Erősebb kanyarokban lilára püfölhetjük mind a magunk, mind partnerünk halántékát. A kupé csomagtartója mély és szűk, pereme nagyon magas, hétköznapi feladatokra alkalmatlan. Az autó számos olyan felszereléssel kényeztethet (felár ellenében), amelyekkel hagyományosan csak magasabb kategóriás autókban találkozhatunk,ilyen az elektromos rögzítőfék, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a vezető távozásakor automatikusan aktiválódó ajtózár, vagy a Carminat Bluetooth DVD navigációs rendszer.

© Autómenedzser
Miután az új Laguna 18 kilogrammal könnyebb lett elődjénél, az új Mégane Berline átlagosan nyolc kilóval nyom kevesebbet az előző generációs modellnél (azonos motor és felszereltség esetén), miközben az autó méretei nőttek. Most, amikor a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése és a magas üzemanyag-árak állnak a figyelem középpontjában, a Mégane modellcsalád számottevő mértékben megújult benzines és dízelmotorok széles választékát kínálja, amelyek a nagy teljesítményt környezetbarát jellemzőkkel társítják. A teljesítményükről és élvezetes vezethetőségükről híres dCi 85 és dCi 105 motorok mellé felsorakozott a dCi 130 is (1,9 literes), 2009 folyamán pedig megjelennek majd a nagy teljesítményű dCi 150 és dCi 160 motorok is. Mi a 105 lovas változatot vezettük, amely elég dinamikus a városi autózáshoz, autópályán, emelkedőkön azonban érződnek az egyötös motor határai. Természetesen benzinmotorokkal is rendelhetők: az ismert 1.6 16V két változata (100 és 110 lóerős) mellett 2009 folyamán megjelenik majd a kínálatban az új TCE 130 (130 lóerővel). A Mégane Coupéban pedig a kétliteres TCE 180 motor biztosítja a kupéhoz méltó csúcsteljesítményt (TCE = Turbo Control Efficiency).

© Autómenedzser
A Renault Mégane modellcsalád tagjai élettartamuk végén 95 százalékban újrahasznosíthatóak, a bennük felhasznált műanyagoknak pedig csaknem 12 százaléka (átlagosan 22 kiló) újrahasznosított nyersanyagból származik.

A Mégane is megkapta a harmadik generációs Lagunában debütált, kettős oldalütközés-érzékelőket és a kétkamrás oldallégzsákokat. Ez a kialakítás az oldalütközésből eredő sérülések kockázatának minimalizálását szolgálja.

Már megjelenése napján akciózzák az új Mégane-t: az ötajtós 2,99 millió forinttól elvihető (1,6-os 100 lovas Authentique kivitel), a legolcsóbb dízel listaára 3,84 millió, de 3,34-ért is elvihető (85 lovas Authentique). A kupé ára 110 lovas motorral akciósan 3,49 milliótól indul, a legerősebb 180 lovas benzines változat akár 4,44 millióért elvihető Dynamique felszereltséggel. Jó hír, hogy az ABS mellett az ESP és a manuális klíma minden modellben alapfelszerelés.

B. Cs.
Autómenedzser

© Autómenedzser


Műszaki adatok (Oldaltörés)





Renault Mégane Coupé dCi 105
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1461
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő105 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 240 Nm 2000-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2640
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4295/1808/1423
Csomagtér344-991 liter
Saját tömeg (kg) 1205
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 181
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)10,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 5,6
Országúti 4,0
Vegyes4,6
Tesztfogyasztásn.a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 120
ÁRA 4,54 millió forinttól (listaár)

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Aki ezt kapja cégautónak, áldani fogja a HR-osztályt

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

automenedzser.hu Autó

Renault Mégane - Felfrissített Mégane változatlan áron

Az ötféle, egyedi és különleges karosszériaváltozattal (Berline, Coupé, Limousine, Grandtour és Coupé-Cabriolet, valamint a nagyteljesítményű Mégane Renault Sport verzió) készülő Mégane dinamikus stílusjegyeit újfajta, elkeskenyedő fényszórókkal, átdolgozott hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, átlátszó hátsó lámpatestekkel, illetve új stílusú keréktárcsákkal és abroncsokkal tették még karakteresebbé. A Mégane kettes fázisként elnevezett újdonság ára maradt a régi, miközben minőségi és technikai előrelépés jellemzi.

hvg.hu Autó

Vezettük az új Twingót

A seregélyesi Zichy-Hadik kastély udvarán láthatták először itthon az újságírók az új Twingót, a Grand Modust és a négykerék-kormányzású zászlóshajót, a Laguna GT-t. Meglepetésként egy francia rendszámú, Dél-Koreából elindult, 33 ezer kilométert már maga mögött tudó Koleos is felbukkant a bemutatón. A Nissan-alapú koreai Renault a Selyemút vonalán halad Párizs felé.

hvg.hu Autó

Kombi Laguna: mint egy jó szivar

Jó a tapintása, látványos, hosszú, illatos, finom. Mindez igaz egy jó szivarra, de igaz az új Laguna kombira is. Csak ez nem füstöl annyira. Részecskeszűrős.