szerző:
hvg.hu

Mind három márka nyertes, ha a saját számait nézi, de igazi presztízs kérdés, egymás ellen mi a helyzet.

Az Audi elég hektikus évet tudhat maga mögött, a növekedésük visszaesett mindössze 0,6 százalékosra, miközben a direkt versenytársak gyorsultak. Az eredménynövekedést egyébként a három nagy piac indukálta náluk: Németország, USA és Kína.

A BMW részéről az eredmények közt ott a régi trükk, hogy ők az egész BMW Group adatait nézik. Igaz, így elég meggyőzőek a számok a 2,46 millió darab autóval, ebből tisztán BMW-s eladás 2,08 millió darab, ami önmagában is 4,2 százalékos növekedés. Termékekre nézve az SUV-k mentek a legjobban, miközben az M-részleg is kiemelkedően muzsikál 19.1 százalékos növekedéssel.

A Mercedes idén is legjobb növekedést produkálta, miközben érdemes megjegyezni, hogy tavaly, 10 év után tudtak újra a prémium szegmens vezető helyére kerülni. A teljes forgalom volumene elérte a 2,42 millió darabot, de ez itt a Mercedes plusz Smartok együttes száma. Csak Mercedesere lebontva 2,28 millió a szám, ami 9,9 százalékos növekmény, első sorban a megújult SUV-palettának, az E-osztálynak és a C-osztálynak köszönhetően.

Az adatok forássa: a gyártók saját számai.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Csatlakozzon a HVG Pártoló Tagsághoz!

Több mint 1 milliós olvasótáborunk zöme már a digitális, ingyenes tartalmainkból tájékozódik. Az ezt lehetővé tevő hirdetéseken alapuló üzleti modellre azonban nagy nyomást helyeznek a technológiai vállalatok és a független médiát ellehetetlenítő politika.
Azért, hogy továbbra is a tőlünk telhető legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki olvasóinkat Pártoló Tagsági programot indítunk. Tagjaink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, illetve számos előnyt élvezhetnek.
Csatlakozzon programunkhoz, vagy támogasson minket egyszeri hozzájárulással!