szerző:
hvg.hu

Kelet-Európa lett a multinacionális kozmetikai gyártók egyik legfontosabb piaca – írja legfrissebb jelentésében az Euromonitor piackutató cég. A napbarnított bőrről a felmérés szerint az itteni nők a sikerre és gazdaságra asszociálnak, ezért nem csoda, hogy a leggyorsabban a naptejek és napozás során használt termékek forgalma növekszik.

Két év alatt 11,6 százalékkal nőtt a kozmetikai cikkek forgalma Kelet-Európában, míg ugyanez az adat Nyugat-Európában 3,7 százalék, Észak-Amerikában pedig 1 százalék volt – írja az Euromonitor. A kelet-európai eladások összértéke tavaly 12,5 milliárd dollárra rúgott, amely ugyan csak ötöde a nyugat-európai piacénak, de az elemzés szerint évről évre gyorsan emelkedik.

„A kelet-európai nők nagyon figyelnek a külsejükre, és legtöbbjük még emlékszik azokra az évekre, amikor ezek a manapság naponta használt termékek még ritka luxuscikknek számítottak” – írja a brit piackutató. Az elemzés szerint ezért az itteni hölgyek kifejezetten keresik a kozmetikai cégek új termékeit.

A leggyorsabb – az utóbbi években két számjegyű - növekedést a napolajok és –tejek, valamint a napozás során használt krémek és dezodorok produkálják – állítja a felmérés. A bolthálózatokon kívül a legtöbb ilyen terméket a kelet-európai nők a közvetlenül értékesítő cégektől – leginkább az Avontól és az Oriflame-től vásárolják.

A naptejek között a legtöbben még mindig az alacsonyabb fényvédő faktorúakat választják, ami az Euromonitor szerint leginkább az árkülönbségek hatása. A piackutató szerint azonban a helyi női lapok egyre inkább hangsúlyozzák a magas faktorú napozási termékek fontosságát.

A naptejek és –olajok forgalmának növekedésének oka az Euromonitor szerint az, hogy a kelet-európai nők szemében a napbarnított bőr a nyaraláshoz kapcsolódik, a nyaralás pedig a sikerhez, és a gazdagsághoz. „Nem csoda tehát, ha Kelet-Európában a tengernél és a tavaknál nyaralnának a legtöbben, részben azért, hogy a városba visszatérve felvághassanak barnaságukkal” – teszi hozzá a jelentés.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
Média

Átrendeződések a női lappiacon

Átrendeződhet a fiatal női olvasóközönségnek szóló havi képes magazinok piaca, ha a múlt héten standokra került Glamournak sikerül beverekednie magát a vezető lapok, a Cosmopolitan és a Joy közé. Eközben pedig az öntudatos női érdekvédő Tűsarok is a webre került.

Kult

Bridget Jones után női 007-es

A Bridget Jones-könyvek után Helen Fielding új regényében egy kémnő a főszereplő. A történetet a szeptember 11-i merénylet és a nyugati társadalom reakciója ihlette.

hvg.hu Média

Sikk néven új női hetilapot ad ki a Sanoma

Sikk, csak nőknek! címmel új női hetilapot jelentet meg a Sanoma Budapest Kiadói Rt. Az első szám holnaptól, 2005. április 5-étől 59 forintos bevezető áron lesz megvásárolható. A Blikk alig egy hete jött ki Blikk-Nők című hetilapjával.

Társadalom

Női panasz

Precedensjellegű vizsgálatot folytat Magyarországgal kapcsolatban egy asszony - családon belüli erőszakkal kapcsolatos - beadványa alapján az ENSZ női egyenjogúságot védő bizottsága. A panaszos álláspontja szerint a magyar hatóságok nem kezelték súlyának megfelelően ügyét.