Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A Médiatanács elutasította a kereskedelmi adó üzemeltetőjének a kérelmét, hogy újabb öt évre kapjon lehetőséget a sugárzására, így könnyen lehet, hogy egy időre egyáltalán nem lesz országos kereskedelmi rádióműsor.
A Class FM-et üzemeltető cég, az Advenio a közelmúltban váltott tulajdonost. A kormánnyal összeveszett üzletember, Simicska Lajos üzleti köre már semmi esélyt sem látott arra, hogy a neve alatt tovább működhessen az ország legnépszerűbb rádióadója, ezért Nyerges Zsolt eladta a céget.
A vevő Michael McNutt amerikai üzletember és a Marquard-médiacsoport volt, és nagyon bizakodóan nyilatkoztak a Class FM jövőjéről, ám egyelőre ennek a derűlátásnak nem látszik az alapja. A Médiatanács ma elutasította az Advenio még tavaly nyáron benyújtott kérelmét, mondván, hogy a körülményekre való tekintettel nem lát lehetőséget az eddigi, hétéves engedély meghosszabbítására.
Voltaképpen mulatságos is lett volna, ha az új tulajdonos egyből révbe ér, hiszen a több mint 2,5 millió ember által rendszeresen hallgatott rádióadó celebjei miatt az elmúlt hónapokban már többször is megfeddték az üzemeltetőt. A Médiatanács úgy találta, hogy Sebestyén Balázs, Rákóczi Feri és Vadon Jani Morning Show-jának több adásában olyasmik hangoztak el, amelyek alkalmasak „a tizenhat éven aluliak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására”. Ennek alapján pedig a médiatörvény gyakorlatilag kizárja, hogy megújítsák a frekvenciaengedélyt.
Az Advenio ugyanakkor megtámadhatja a bíróság előtt a Médiatanács döntését. Ez azonban még egyáltalán nem jelenti azt, hogy bárki tudná, megszólal-e a 103,3 frekvencia november 19-én. Addig ugyanis már nem nagyon lesz mód arra, hogy szabályosan le lehessen bonyolítani egy eredményes pályázatot.
Ha pedig valaki előbb-utóbb mégis elnyeri a frekvenciát, és a bíróság mégis jogszerűtlennek ítéli a Médiatanács elutasító döntését, akkor még nehezebb lesz kibogozni, kinek melyik frekvenciára van jogosultsága. Így az is előfordulhat, hogy akkor hosszú hónapokig nem működik idehaza országos kereskedelmi csatorna.
Médiatanács: nyitva marad a kapu a Class FM-nek
A Médiatanács cikkünk megjelenése után kiadott közleményében megerősítette, hogy november lejár a 2009 óta Class FM médiaszolgáltatási jogosultsága. Megjegyezték, hogy az országos kereskedelmi rádiónak most nincs versenytársa.
A tervek szerint az új pályázatot már egy olyan frekvenciacsomagra írják ki, amelynek a mostaninál nagyobb a vételkörzete, így több magyar vidéki hallgatóhoz érhet majd el az új adás.
Nemcsak arról döntöttek, hogy nem hosszabbítják meg a Class FM jogosultságát, hanem arról is, hogy kidolgozzák az új pályázati tervet.
„Év végéig egy bővülő vételkörzetű, új szolgáltatás pályázható majd, így nyitva marad a kapu a Class FM szolgáltatójának is – nyertes pályázat benyújtása esetén – a jelenlegi rádiózás folytatására” – fogalmaztak az egykor Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó rádióval kapcsolatban.
A frekvenciaterv és a pályázati felhívás tervezetének kidolgozása néhány héten belül várható, a nyilvános közzététel helyéről a hatóság a honlapján és hirdetményben is beszámol – ígérik. Mindkét dokumentum véleményezésére több hetük lesz majd az érdeklődőknek. A Médiatanács a tervezeteket a közzététel utolsó napjától számított 45 napon belül véglegesíti, és megjelöli majd a pályázati ajánlatok beadásának napját is – közölték a tervezett menetrenddel kapcsolatban.
Az Advenio újra pályázik
A Class FM tulajdonosai úgy reagáltak a Médiatanács döntésére: reménykedtek ugyan a kedvező elbírálásban, de a döntés ellenére továbbra is hosszú távon terveznek. Szerintük a jogosultság meghosszabbításnak sem szakmai, sem jogi akadálya nem volt, így a hivatalos döntés kézhezvételét követően először jogászaikkal vizsgálják meg a kialakult helyzetet.
Az Advenio Zrt. elindul az új pályázaton, hiszen a tulajdonosok célja a folytonosság biztosítása a márka és a hallgatói bázis számára – közölték.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A családja körében hunyt el Ozzy Osbourne 76 évesen. Az egykor zűrös életű rocklegenda alig két hete adta le minden idők második legtöbb bevételt termelő jótékonysági koncertjét. Számos egészségügyi problémája volt, Parkinson-kórban is szenvedett.
Az amerikai elnöknek Jeffrey Epsteinnel kapcsolatban olyan összeesküvés-elmélet ellen kell védekeznie, amilyenekhez korábban ő szoktatta a most dühös táborát.