Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Visszafogja termelését az Opel és a Volkswagen a brit kilépési tervek miatt. Ez ötezer munkást érint az Opelnél és húszezret a Volkswagennél Németországban. A népszavazás után az angol font árfolyama jelentősen csökkent és ez megnehezíti az eurozónás exportőrök dolgát.
Ha nem emelnek árat, akkor veszteség éri őket. Ha igen, akkor kiszorulnak a piacról. A Corsa a második legnépszerűbb autó Nagy-Britanniában. A nálunk ismert Opel Corsát Vauxhall Corsaként ismerik a szigetországban. A Russelheimben és Eisenachban gyártott háromajtós Corsa a felét teszi ki a cég eladásainak Nagy-Britanniában. A Vauxhall és az Opel az amerikai General Motors tulajdona évtizedek óta. A hetvenes években a gyártási technológiát is egyesítették. A német gyárak nem elbocsátással oldják meg a problémát, hanem a munkaidő és a munkabér csökkentésével.
Az Opelnél számszerűsítették a Brexit várható veszteségét. 305 millió font jött ki az első menetben. A népszavazás után sokan recessziót jósoltak. Ez alaposan visszavetheti az autóeladásokat. Pedig idén 2,7 millió kocsit akartak eladni Nagy-Britanniában. Ez hétszázezerrel lenne több. mint tavaly. Ezt a nyereséget vinné el a Brexit. Egyelőre senki sem tudja, hogy a fogyasztók hogy reagálnak a brit kilépésre. Az autókereskedők egyelőre nem jeleztek komolyabb visszaesést. Persze a nyár az autóeladások szempontjából nem meghatározó. Statisztika még nincs arról, hogy az autóeladások hogy alakulnak majd
Nagy-Britanniában. Theresa May miniszterelnök mindenesetre megerősítette: idén nem nyomja meg a kilépés gombját. Egyelőre tehát csak a font értékének csökkenése befolyásolja a nagy német autógyárak döntését. Ha Nagy-Britannia kiválik az 500 milliós európai piacból, az mindenképp döntő fordulat lenne ezen a téren is. London ezt mindenképp szeretné elkerülni. Kérdés, hogy mit szól ehhez Brüsszel? Merkel kancellár, Hollande elnök és Renzi miniszterelnök egy kis olasz szigeten vitatja meg ma az EU jövőjét. Az egyik fő téma a Brexit.
Baj van a Volkswagennél, leállították a Golf gyártását
Vitába kerültek a két legnagyobb beszállítóval, 12 milliárd forintnál is több lehet a káruk.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
A politikát uraló arrogancia és a lebutított beszédmód erős apátiát okozott a társadalomban, de most ez változóban van – mondja Radnóti Sándor művészetfilozófus, aki szerint a kultúrát ízlésterrorral sem tudják megingatni. HVG-portré.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.