szerző:
hvg.hu

Csak a Soros-terv hirdetésére 2,3 milliárd forint ment el, miközben Mészáros Lőrinc médiacégeihez összesen 1,24 milliárd forint folyt be.

Újra kikérte az Átlátszó a Miniszterelnöki Kabinetirodától, hogy mennyi közpénz ment el állami hirdetésekre, most a júliusi, az augusztusi és a szeptemberi számokat vizsgálták. Az említett három hónapban négy nagy összegű médiakampányt rendelt meg a Kabinetiroda, ismert partnereitől, Balásy Gyula cégeitől, a Lounge Design Kft.-től és a New Land Media Kft.-től.

Július végétől augusztus utolsó napjáig futottak az Erzsébet-táborok hirdetései 1,27 milliárd forintért, közben augusztus 8-tól 20-ig ment a július végén befejeződött vizes vb közel 500 milliós reklámkampánya, majd szeptemberben a kormányzás eredményeiről beszámoló pr-cikkek jelentek meg 846,8 millióért. Aztán szeptember végétől jött a Soros-terv, 2,3 milliárd forintért. A 4,89 milliárd összértékű kampányok legnagyobb nyertese Mészáros Lőrinc médiabirodalma lett: a Mediaworksnél és az Echo Tv-ben összesen 1,24 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző kormányzati hirdetések, összegzi az Átlátszó.

A második Habony Árpád hitelezője, Tombor András, a több tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia, és az annak tulajdonában lévő, rádiók és tévék reklámidejét értékesítő Media Services Company Kft. (MSC), valamint a Tombor által júniusban megvásárolt Mandiner összesen 869 millió forintot kapott a kampányokból. Harmadik helyen a nyomtatott és online Lokált, valamint a 888-at is kiadó Modern Media Group (MMG) Zrt., 479,6 millió forint kormánypénzzel lettek gazdagabbak.

A negyedik Andy Vajna filmügyi kormánybiztos lett, a tulajdonában lévő Tv2, a nemrégiben megvásárolt Lapcom, és a Radio Plus összesen 358,2 millió forintot kapott, ötödik pedig Rákosi Tamás, a Tv2-nek beszállító IKO tulajdonosa, az IKO-birodalomhoz tartozó Odex ugyanis közterületi reklámokkal, óriásplakátokkal, citylightokkal foglalkozik, 280,9 millió forintért tették ki a Soros-terves hirdetéseket.

A budapesti vizes vébé ugyan július végén befejeződött, a kikért dokumentumok alapján a vizsgált három hónapban a Rogán-minisztérium azért még elköltött rá 489 milliót. Először egy 50 perces FINA-dokumentumfilmet rendeltek 46 millió forintért a New Land Media Kft.-től, majd egy 25 másodperces reklámspotot FINA-eredménykommunikáció címszóval 24,5 millió forintért, és végül augusztus elején egy médiakampányt 418,3 millió forintért. Ennek keretében tévékben, rádiókban és online felületeken jelentek meg hirdetések.

A közel 5 milliárdból a Mészáros Lőrinc kezében lévő kiadó nyomtatott lapjaiban és azok online felületein összesen 1 milliárd forint értékben jelentek meg a különböző hirdetések.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!