szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A házelnök szerint a hetvenes évektől erőltetett reformok és a kilencvenes évek túl liberális oktatásának egymásra rétegződő következményeit nyögjük most az oktatásban. Eközben az oktatáspolitikai viták részletkérdésekről szólnak.

Hosszan szemlézte az Észak-Magyarország Kövér Lászlóval készített interjúját az MTI. Szó volt benne határon túli magyarságról, elvándorlásról (ami a volt szocialista országok közül nálunk a legkisebb a házelnök szerint), és arról, hogy a polgári családokat kell ösztönözni a derekasabb gyerekvállalásra.

Nem volt viszont benne szó az államfő utódlásáról, az újságírók és ellenzéki képviselők paralmentből való kitiltásáról (különösen a lengyel események fényében), de azért így is akadt benne egy érdekes rész: amikor Kövér László az oktatás helyzetéről szakértett.

A PISA-felmérés kifejezést gondosan kerülő interjúban Kövér azt mondta, az oktatással kapcsolatban "gondban vagyunk,

mert a hetvenes évektől kezdve erőltetett reformok és a kilencvenes évek utáni 'dobjuk a gyeplőt a lovak közé' jegyében bevezetett liberális oktatáspolitika egymásra rétegződő következményei ütköznek most a megváltozott világ új kihívásaival.

Hát ez itt a baj.

Kövér László szerint a mostani viták az oktatásban részletkérdésekről szólnak: például a pedagógusok kötelező óraszámáról, a diákok vélt vagy valós leterheltségéről, az okostáblák előnyeiről, a természettudományos és a humán tárgyak közötti arányokról és a tankötelezettség korhatáráról.

Közben az alapvető kérdés, amire választ kell találnunk, s amiből minden más következik, az az, hogy mire való az oktatás, mit akarunk elérni az oktatáson keresztül – tette hozzá.

Arról kérdezték Kövért, milyen hatással van rá a hatalom - a válasz önmagáért beszél

Szigorúbb szabályok jöhetnek a Parlamentben, ha beváltja ígéretét az Országgyűlés elnöke.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!