szerző:
hvg.hu

Bár a többnyire díjmentes, internetes szaknévsorokban a hazai ügyvédek több mint 85 százaléka megtalálható, a szakma internetes megjelenése ezzel nagyjából ki is fújt – derült ki az Ügyvédbróker.hu legújabb felméréséből.

Rendkívül szerény az ügyvédek internetes jelenléte, saját holnapot az ügyvédek csupán ötöde tart fenn – derül ki az Ügyvédbróker.hu februári felméréséből, amiben a hazai ügyvédek online jelenlétét vizsgálta.

A felmérésből kiderült, hogy ebből a szempontból a budapesti ügyvédek lényegesen aktívabbak a vidékiekhez képest, hiszen a honlappal rendelkező fővárosi jogi képviselők aránya a 70 százalékot is eléri.

Tevékenységi forma szempontjából (egyéni ügyvéd, egyszemélyes ügyvédi iroda vagy társas ügyvédi iroda) az egyéni ügyvédek a legkevésbé aktívak; bár a több mint 11 ezer praktizálóból minden második egyéni ügyvédként dolgozik, a honlappal rendelkezők körében csupán 25 százalékos az arányuk. E tekintetben az irodák jóval aktívabbak: a weboldallal rendelkezők egyharmada egyszemélyes, további egyharmada pedig társas ügyvédi iroda.

Az online ügyvédi szaknévsorokban való megjelenés általában díjmentes, a praktizálók jelentős aránya, 85 százaléka megtalálható e formában az interneten; tevékenységi forma szerinti bontásban nincs jelentősebb különbség a megjelenés arányának tekintetében, a lokalitás szerinti bontásban azonban megfigyelhető, hogy a fővároson kívül praktizálók magasabb arányban szerepelnek online szaknévsorokban.

„A szaknévsorok ugyan megjelenést biztosítanak, de a legalapvetőbb adatokon túl (ügyvéd és ügyvédi iroda neve, elérhetőségei, működési forma) információtartalmuk általában alacsony: az ügyvédnek nincs lehetősége arra, hogy „személyesen” is bemutatkozzon, úgy, mint ahogy például arra sem, hogy a jogi képviselőt kereső kapcsolatfelvételt kezdeményezzen”  – mondta Gera János, az Ügyvédbróker.hu munkatársa.

A saját honlapon és a szaknévsorokon túl a blogok írása, egy portál szakértőjeként történő megjelenés és a Facebook-profil alkalmazása számítanak a legelterjedtebb, alkalmazott online lehetőségeknek; a felmérés szerint az alternatív megjelenési lehetőségek közül a Facebook a legnépszerűbb, mégis a vizsgált ügyvédek és irodák profiljai nem kimondottan aktívak. Az oldalakat „kedvelők” aránya az esetek 90 százalékában igen alacsony, 1 és 10 fő közötti, ugyanakkor a folyamatosan frissülő profilok kedvelőinek száma sem haladja meg a 100 főt.

A megkérdezett ügyvédek csupán 1 százaléka vezet blogot, valamint portál szakértőként is csak elenyésző részük (2 százalék) van jelen az online térben.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!