szerző:
hvg.hu

Bár a többnyire díjmentes, internetes szaknévsorokban a hazai ügyvédek több mint 85 százaléka megtalálható, a szakma internetes megjelenése ezzel nagyjából ki is fújt – derült ki az Ügyvédbróker.hu legújabb felméréséből.

Rendkívül szerény az ügyvédek internetes jelenléte, saját holnapot az ügyvédek csupán ötöde tart fenn – derül ki az Ügyvédbróker.hu februári felméréséből, amiben a hazai ügyvédek online jelenlétét vizsgálta.

A felmérésből kiderült, hogy ebből a szempontból a budapesti ügyvédek lényegesen aktívabbak a vidékiekhez képest, hiszen a honlappal rendelkező fővárosi jogi képviselők aránya a 70 százalékot is eléri.

Tevékenységi forma szempontjából (egyéni ügyvéd, egyszemélyes ügyvédi iroda vagy társas ügyvédi iroda) az egyéni ügyvédek a legkevésbé aktívak; bár a több mint 11 ezer praktizálóból minden második egyéni ügyvédként dolgozik, a honlappal rendelkezők körében csupán 25 százalékos az arányuk. E tekintetben az irodák jóval aktívabbak: a weboldallal rendelkezők egyharmada egyszemélyes, további egyharmada pedig társas ügyvédi iroda.

Az online ügyvédi szaknévsorokban való megjelenés általában díjmentes, a praktizálók jelentős aránya, 85 százaléka megtalálható e formában az interneten; tevékenységi forma szerinti bontásban nincs jelentősebb különbség a megjelenés arányának tekintetében, a lokalitás szerinti bontásban azonban megfigyelhető, hogy a fővároson kívül praktizálók magasabb arányban szerepelnek online szaknévsorokban.

„A szaknévsorok ugyan megjelenést biztosítanak, de a legalapvetőbb adatokon túl (ügyvéd és ügyvédi iroda neve, elérhetőségei, működési forma) információtartalmuk általában alacsony: az ügyvédnek nincs lehetősége arra, hogy „személyesen” is bemutatkozzon, úgy, mint ahogy például arra sem, hogy a jogi képviselőt kereső kapcsolatfelvételt kezdeményezzen”  – mondta Gera János, az Ügyvédbróker.hu munkatársa.

A saját honlapon és a szaknévsorokon túl a blogok írása, egy portál szakértőjeként történő megjelenés és a Facebook-profil alkalmazása számítanak a legelterjedtebb, alkalmazott online lehetőségeknek; a felmérés szerint az alternatív megjelenési lehetőségek közül a Facebook a legnépszerűbb, mégis a vizsgált ügyvédek és irodák profiljai nem kimondottan aktívak. Az oldalakat „kedvelők” aránya az esetek 90 százalékában igen alacsony, 1 és 10 fő közötti, ugyanakkor a folyamatosan frissülő profilok kedvelőinek száma sem haladja meg a 100 főt.

A megkérdezett ügyvédek csupán 1 százaléka vezet blogot, valamint portál szakértőként is csak elenyésző részük (2 százalék) van jelen az online térben.