Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Eltűnhetnek az akciók a boltokból, ha marad az árrésstop, figyelmeztet a Tesco-vezér.
„Kicsit úgy tűnik, mintha a kereskedelem egyedül vinné el a balhét” – mondta az árrésstoppal kapcsolatban Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója, aki a Pénzcentrumnak adott interjút. A vezérigazgató szerint a kiskereskedelemre egyszerre nehezedik az inflációs nyomás, a bérfeszültség és a piaci beavatkozások sora, miközben a gazdaság sem növekszik.
A szakember szerint az intézkedés torzítja a piacot, szűkül a promóciós mozgástér, a vásárlóknak most még jó, de hosszabb távon veszélybe kerül a verseny, és az árak dinamizmusa,
folyamatosan tűnnek el az akciók, nem lesz miből kedvezményt adni,
és bár a vásárlók az alapárak csökkenését tapasztalhatták, de közben megszűnt az az árverseny, ami sokak számára nagyon fontos: az akciókra vadászó árérzékeny vevőknek.
Az igazgató emlékeztet, korábban mindig a nagy láncokat vádolták az árak letörésével, most pedig már ők a „nyerészkedő árnövelők”, szerinte ez a kommunikáció elveszi a figyelmet a valódi problémákról. Azt ugyanakkor elismerte, hogy az árréstop az árstophoz képest valamennyire előrelépés, mivel megjelent a termelők vagy a beszállítók felelőssége is, de ez nem jelenti azt, hogy ne lenne így is nehéz a kereskedőknek, az igazgató szerint a Tescónál
körülbelül egymilliárd forintos kiesést okoz havonta.
A veszteségeket tekintve nincs egyedül: az árréstop kivezetését egyre hangosabban követeli az Országos Kereskedelmi Szövetség, amely tételesen összeszedte, és lerakta a kormány asztalára, milyen károkat okoz az intézkedés.
A kormány az élelmiszer– és a pipere-, de a gyógyszer-kiskereskedelembe is beleszólna, a nem támogatott gyógyszerek árrésstopjával viszont a várható boltbezárások után patikabezárási hullámot is kelthet.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.