szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdekes adatokat tett közzé az IDC piackutató cég az okostelefon-eladások első negyedéves eredményével kapcsolatban.

Jóllehet, az Egyesült Államokban az Apple a király, a világ egészét nézve azonban más a helyzet. 2014 első negyedévében ugyanis – derül ki az IDC jelentéséből – a Samsung több okostelefont (85 milliót) adott el, mint az Apple, a Huawei, a Lenovo és az LG együttvéve.

Az okostelefon-gyártók összességében 281,5 millió készüléket értékesítettek ezen időszak alatt, ez 28,6%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest, viszont 2,8%-os visszaesés 2013 utolsó negyedévéhez viszonyítva (bár ne feledkezzünk itt meg az ünnepi szezonról).

A kép illusztráció

Míg 2013 első negyedévében az összes mobiltelefon 50,7%-a volt „okos”, addig sz idei első három hónapban már 62,7% a hasonló szám.

Ami érdekes: a rengeteg eladott készülék ellenére a Samsung 1,7 százalékpontot veszített okostelefon-piaci részesedéséből, és az Apple is hasonlóan járt (1,6 százalékpont). A Galaxy S5 debütálása természetesen hozzájárult a dél-koreai cég eladási sikereihez, azonban ahhoz nem volt elég, hogy ellensúlyozza a piacvesztést. Az Apple eközben új saját első negyedéves rekordot könyvelhetett el 43,7 millió iPhone eladásával.

Forrás: IDC

Még egymillió készüléknyi különbség sincs a Huawei és a Lenovo, illetve a Lenovo és az LG között (rendre: 13,7 millió, 12,9 millió, 12,3 millió), úgyhogy a 3. helyért folytatott küzdelem még nem dőlt el.

Az IDC úgy becsüli, hogy az idei év egészét nézve 1,2 milliárd okostelefon talál majd gazdára, ami nagyjából 20 százalékos növekedés 2013-hoz képest, ám némi lassulást jelent a 2012-2013-as fejlődést tekintve (39,2%).

Az okostelefonos piac helyzetéről platformonkénti lebontásban itt olvashat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!