szerző:
hvg.hu

Elég egy igazán jó gondolat, egy működő prototípus, és ha a netezőknek is tetszik az ötlet, már meg is van finanszírozás. Az alábbiakban 2015 legizgalmasabb Kickstarter-kampányaiból gyűjtöttünk össze néhányat.

Százezrek, sőt milliók (dollárban) is összejöhetnek egy-egy igazán jó ötletre a közösségi finanszírozás keretein belül. Az egyik legnépszerűbb ilyen oldal a Kickstarter, ahol olyan találmányok futottak be fantasztikus karriert (s tették milliomossá ötletgazdáikat), mint például az Oculus Rift. Nem véletlen tehát, hogy idén is sorjáztak e remek elgondolások, amelyekből jó pár igazán érdekesnek mondható.

A talán legizgalmasabb (és legtöbb pénzt hozó) ötlet mindenképp a Pebble okosóra, pontosabban annak második változtata, amely februárban jelent meg a Kickstarteren. Akkora volt az érdeklődés iránta, hogy mindössze 49 perc alatt össze is jött rá az első egymillió dollár, s a következő két napban már több mint 10 milliót könyvelhettek el, így nem véletlenül lett a crowdfunding oldal legsikeresebb kampánya.

©

Az iPhone-ok egy nagy hiányosságát hivatott orvosolni egy okos képernyővédő fólia, a Halo Back, amelyik egy plusz áramköri réteget adva a telefonhoz, megjeleníti rajta az androidos világ kedvelt „vissza” gombját. Az ötlet tényleg különleges, érhető, hogy a célul kitűzött összeg (20 ezer dollár) több mint tízszerese össze is jött rá.

©

Hasonlóan kedvező volt a világ legvékonyabb és legkönnyebb napelemes töltőjének a fogadtatása (50 ezer dollár helyett több mint egymillió dollár jött össze rá), ami persze érthető. Elég valamilyen napsugaras helyre tenni az amúgy igen könnyen szállítható töltőt, és két és fél óra alatt feltölthető vele egy átlagos okostelefon.

©

Húszezer dollár helyett több mint 9 milliót adtak össze a netezők egy dzsekire, és nem véletlenül. A Travel Jacket ugyanis igazi különlegesség a kütyüimádóknak: amellett, hogy egy mikroszálas anyagból készült kabátkáról van szó, még 15 különböző funkciót képes ellátni.

©

Neves szakemberek, a Google és az Apple volt dolgozói álltak össze, hogy elkészítsék a világ legokosabb okostelefonját. A Nextbit Robin nevű készüléke is a Kickstarteren mutatkozott be, s amellett hogy a specifikációi is remekek, új szintre helyezte a felhőtárolás és a telefon kapcsolatát. Érthető, hogy a netezőknek is megtetszett az ötlet, 1,3 millió dollárral honorálták.

©

Úgy tűnik, a Pugz nevű fülhallgató gyártója is eltalálta, mi az, amit elvárnak a felhasználók egy vezeték nélküli fülhallgatótól. És nemcsak az a különlegessége, ahogyan tölti a saját akkumulátorát, hanem hogy még a telefonnak (a rajta lévő személyi asszisztensnek) is adhatunk utasításokat vele. Közel másfél millió dollárral jutalmazták az ötletet a netezők.

©

80 ezer dollárt szerettek volna összekalapozni az Eora 3D szkennerre a fejlesztői, ennél azonban jóval többet, majdnem 600 ezer dollárt kaptak érte. A kis kütyü a szokásos ár tizedéért varázsol 3D-s szkennert az okostelefonból, ráadásul a kép színesben jelenik meg, ami különlegesség a kisebb szkennereknél.

©

Egyetlen nap alatt összegyűlt a célul kitűzött 25 ezer dollár (majd végül ennek több mint a tízszerese) egy zseblámpára. Persze a Luxor 2 nem akármilyen zseblámpa, hiszen ha távoli hely megvilágítására használják, akkor nagyobbá válik a megvilágított felület, ha viszont közvetlen közeli hely felé tartják, akkor automatikusan összeszűkül a fénysugár. A fókuszon persze manuálisan is lehet változtatni.

©

A HUDWAY Glass az a kiegészítő, amelynek minden autóban ott lenne a helye, és ezt feltehetően a netezők is úgy gondolták, ugyanis 100 ezer dollár helyett több mint 600 ezer dollárral támogatták. A kiegészítő az okostelefonon futó navigációs alkalmazás jeleit vetíti a szélvédőre, olcsón és egyszerűen használható módon.

©

Húszezer dollár helyett több mint 400 ezer dollár gyűlt össze egy játékra, pontosabban egy játékvonatra. Az UGears azonban igazi különlegesség: a gyártása során egy lézervágó segítségével fából vágják ki az alkatrészeket, és ezeket egyben csomagolják el, hogy a felhasználó össze tudja szerelni.  A készletekhez egy részletes használati utasítást is mellékelnek, hogy a felhasználó pontosan tudja, melyik részt melyikhez kell illesztenie. További hasznos tulajdonsága, hogy sem ragasztó, sem egyéb dolog nem kell a részek összeillesztéséhez, azok tökéletesen illenek egymáshoz. 

©

Voltak persze meghiúsult kampányok is az évben, a legnagyobb port ezek közül a lézerborotva kavarta. Bár több mint négymillió dollár összejött rá, a Kickstarter leállította a kampányt, ugyanis nem tartotta kellően hatékonynak az eszközt, és átverést sejtett a pénzgyűjtés mögött. És persze arról is szólni kell, ha visszatekintünk az évre, hogy a projektek támogatása nem mindig kockázatmentés, olyan is előfordult ugyanis, hogy az ötletgazdák egyszerűen leléptek az összegyűjtött pénzzel.

Cikk megosztása
Címkék