Mennyiért lehet kabriónk?

17 perc

2006.06.30. 10:00

Forrónak ígérkezik a nyár. Az autózás legizgalmasabb, legszabadabb formája a kabriózás. Tetőt le, irány az élet! Hogy mivel? Íme a hazai kínálat.

Aston Martin DB9 Roadster
A kabrióról sokunknak a szupersportkocsik lecsapott tetetű változatai ugranak be: Aston Martinok, Ferrarik, Lamborghinik, Maseratik, pedig kabriót öt millió forint alatt is lehet már venni. A hazai kínálat csúcsán a már említett szörnyetegek állnak, amelyek csak egyedi megrendelésre, minimum negyvenmilliós alapáron vihetünk haza. Nézzük inkább azokat a nyitott tetejű kocsikat, amelyek elérhetőbb áron, gazdaságosabb üzemeltetéssel, és hosszabb távra tehetünk magunkévá. Mert kabriót nem két évre vesz az ember. Ezért nagyon fontos, hogy mielőtt elszállnánk, mérlegeljünk, ki fogja használni az autót, hisz legtöbbjük kétszemélyes, ha van hátsó üléssor, az nagyon szűk. Arra is figyeljünk oda, milyen motorral vesszük, ha nem zavar a kissé hangosabb és hangyányit lomhább dízel, akkor hosszabb távon megéri amellett dönteni.

A legtöbb kabrió teteje elektromosan működtethető, a kérdés hogy a vászontetős vagy a keménytetős, kupé-kabrió - 2 az egyben - változatot favorizáljuk. A kabriók ára borsos, ugyanabból a típusból jóval felszereltebb, erősebb ötajtós verzióknál is drágában mérik. Az életérzést meg kell fizetni. Alább néhány jellemző mellett megismerhetik az itthon megvásárolható kabriók legfontosabb adatait. Áraink, főleg a húsz millió fölötti kategóriában, a forint ingadozása miatt eltérhetnek a kereskedők napi áraitól.

[[ Oldaltörés: Kabrió öt millió alatt (Oldaltörés) ]]

© daimlerchrysler
Fortwo cabrio Még mindig sokan idegenkednek a smarttól, külseje még mindig szokatlan, akárcsak az a minimalista belső, ami a magas árához képest fogadja a beülőt. Pedig kétségtelen, hogy két, vagy egy személynek a leggazdaságosabb négykerekű megoldás a smart. Ha már fortwo, akkor én mindenképpen a nyitott változatot venném.
Alapverzió: fortwo cabrio pure (teljesítménye 61 lóerő, 15,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 135 kilométer/óra, átlagosan 4,7 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, csomagtartója 150 liter) 3,596 millió forint
Csúcsverzió: fortwo cabrio Brabus (75 lóerő, 12,3 s, 150 km/h, 5,3 l, 150 l) 6,320 millió forint
Dízel: fortwo cabrio cdi pure (41 lóerő, 19,8 s, 135 km/h, 3,4 l, 150 l) 3,796 millió forint

Citroen C3 Pluriel
© Citroën
Citroen C3 Pluriel Egy kabrió, ami kupé, vagy éppen pick-up - egyetlen más autó sem kínál ennyi lehetőséget, igaz, az átalakításhoz kézi erő kell, így a Pluriel tulajdonos, főként ha nő, valószínűleg egyféleképpen fogja használni az autóját.
Alapverzió: Pluriel 1,4 (74 lóerő, 13,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége 164 km/h, átlagfogyasztása 6,8 liter, csomagtartója 266 literes) 3,74 millió forint
Csúcsverzió: Pluriel 1,6 Sensodrive (109 lóerő, 11,6 s, 188 km/h, 6,7 l, 266 l) 4,08 millió forint

Nissan Micra C+C
© Nissan
Nissan Micra C+C A Nissan legkisebb üdvöskéje az idén érkezett, sokat még nem látni az utakon, pedig indulóára éppen 4 millió alatti. Az erősen feminin jegyekkel felruházott kisautót négyülésesre tervezték, de a hátsó sor csak nagyon fitt lányoknak és kiskorú gyermekeknek lehet alternatíva.
Alapverzió: 1,4 C+C Tekna (88 lóerő, 12,8 s, 176 km/h, 6,6 liter, 457 liter) 3,999 millió forint
Csúcsverzió: 1,6 C+C 160 SR (110 lóerő, 10,6 s, 190 km/h, 6,7 liter, 457 liter) 4,549 millió forint

Opel Tigra Twin Top
© GM Media
Opel Tigra Twin Top A 2004-es év kabriója cím büszke tulajdonosa már nem mai gyerek, van vagy két éves, ennek megfelelően bőven látni itthon is. Köszönhetően elérhető árának, nagy csomagterének és sportos menettulajdonságainak.
Alapverzió: 1,4 Twin Top Enjoy (90 lóerő, 12,4 s, 180 km/h, 6,1 liter, 440 liter) 4,224 millió forint
Csúcsverzió: 1,8 Twin Top Sport (125 lóerő, 9,4 s, 204 km/h, 7,7 liter, 440 liter) 4,944 millió forint
Dízel: 1,3 CDTI Twin Top Enjoy (70 lóerő, 15,5 s, 167 km/h, 4,6 liter, 440 liter) 4,444 millió forint

Peugeot 206 CC
© Peugeot
Peugeot 206 CC Az első kupé-kabrió lassan megérett a frissítésre. A 207-es megjelenése után nem sokat kell már várni rá. A 206-os kabrióból van a legtöbb itthon, a használtpiacon is jó áron lehet hozzájutni. A 2000-ben bemutatkozó CC tavaly óta dízelben is kapható, a legjobb választásnak az egyhatos HDi tűnik, amellyel két legyet ütünk egy csapásra: sportosan takarékoskodunk.
Alapverzió: 206 CC 1,6 (110 lóerő, 11,2 s, 193 km/h, 7,1 liter benzin, 410 liter) 4,490 millió forint
Csúcsverzió: 206 CC 2,0 (136 lóerő, 9,3 s, 210 km/h, 8,1 liter benzin, 410 liter) 5,070 millió forint
Dízel: 206 CC HDi (110 lóerő, 10,5 s, 190 km/h, 4,9 l, 410 liter) 4,99 millió forint

[[ Oldaltörés: Kabrió tíz millió alatt (Oldaltörés) ]]


Volkswagen New Beetle Cabriolet
© VW
VW Beetle Cabriolet A vetkőző show 2003-ban a sikeresen felújított VW Beetle-t is elérte. A retróautó nyitott változata romantikus lelkeknek ideális választás, bár négyüléses, a hátsó fertály inkább dísznek, gyerekeknek, csomagoknak való.
Alapverzió: Új Beetle Cabriolet 1,4 16V (75 lóerő, 15,6s, 160 km/h, 7,2 liter, 201 l) 5,3524 millió forint
Csúcsverzió: Új Beetle Cabriolet 2,0 Tiptronic (115 lóerő, 11,7s, 184 km/h, 8,8 liter, 201 l) 7,5924 millió forint
Dízel: Új Beetle Cabriolet 1,9 PDTDI (105 lóerő, 12 s, 179 km/h, 5,5 liter, 201 l) 7,0252 millió forint

Mini Cooper S Cabrio Bisazza
© BMW
Mini One Cabrio Ha már beleszeretett az ember a Minibe, a nyitott tetejű változatot vegye meg. Igaz, nehéz a hátralátás, de a nyarat garantáltan élvezni fogja, sőt esőben is élvezetes koncertet csapnak a vízcseppek a vászontetőn. A Mini kabrió négszemélyes, természetesen csak kisebb kényelmetlenség árán. A csúcsverziót volt szerencsénk kipróbálni. Teszt vegyes érzelmekkel.
Alapverzió: Mini One Cabrio (90 lóerő, 11,8 s, 175 km/h, 7,3 liter, 165 l) 5,391 millió forint
Csúcsverzió: Mini Cooper S Cabrio ( 170 lóerő, 7,4, 215 km/h, 8,8 liter, 165 l) 7,158 millió forint

Renault Mégane coupé-cabriolet
© Renault
Renault Mégane CC A Mégane kupé-kabriója gyors válasz volt a PSA pionírjaira. A feszes vonalvezetés, az előkelő orr-rész, az új fényszórók, a "V"-alakú hűtőrács, valamint a karosszéria határozott vonalvezetése erőt, dinamizmust áraszt, és hangsúlyozza az autó sportos szellemiségét. A kívül merészen csinos autó belül már nem kényeztet annyira, mint francia vetélytársa, viszont árban és felszereltségben állja a versenyt, csomagtartója kategóriájában a legnagyobb. A tetőszerkezet a Karmann munkáját dicséri.
Alapverzió:
Mégane 1,6 16V CC (112 lóerő, 11,8s, 195 km/h, 7 liter, 490 l) 5,4 millió forint
Csúcsverzió: Mégane 2,0 dCI CC (150 lóerő, 9,5s, 213 km/h, 5,8 liter, 490 l) 7,2 millió forint
Dízel: Mégane 1,5 dCI CC (105 lóerő, 12,2s, 190 km/h, 5 liter, 490 l) 5,825 millió forint

Mazda MX-5 már keménytetővel is
© Mazda
Mazda MX-5 A világ legnépszerűbb kabriója néhány hónapja is megújult. Az Amerikában Miata néven futó autó annak idején, 1989-es bevezetésekor forradalmasította a kabriók világát, hisz elérhető közelségbe hozta a korábban csak a gazdagok kiváltságának számító kétajtós vérbeli roadstert. Immár több mint 700 ezer MX-5 talált gazdára a világon.
Alapverzió: MX-5 1,8 MZR Emotion (126 lóerő, 9,4 s, 196 km/h, 7,3 liter, 150 l) 5,499 millió forint
Csúcsverzió: MX-5 2,0 MZR Revolution (160 lóerő, 7,9 s, 210 km/h, 7,7 liter, 150 l) 7,699 millió forint

Peugeot 307 CC
© Peugeot
Peugeot 307 CC A középkategória első kupé-kabriója az egyik legnépszerűbb nyitott tetejű autó itthon is. A legtöbbet belőle a britek vettek, a jó ára mellett valószínűleg az a gyorsaság tetszett a szigetlakóknak, ahogy a tető nyílik és csukódik. Az autót szerkesztőségünk is tesztelte.
Alapverzió: 307 CC 1,6 (110 lóerő, 12,7 s, 191 km/h, 7,7 liter, 350 l) 5,77 millió forint
Csúcsverzió: 307 CC 2,0 Féline (180 lóerő, 9,5 s, 225 km/h, 8,9 liter, 350 l) 7,22 millió forint
Dízel: 307 CC 2,0 HDi (136 lóerő, 10,3 s, 208 km/h, 6,1 liter, 350 l) 6,670 millió forint

Opel Astra Twin Top
© GM Media
Opel Astra TwinTop A minden szögből mutatós Astra kabrió szép hagyományokat folytat, ráadásul árával is a viszonylag még megvásárolható árú nyitott tetejű autók között jelent komoly versenytársat. Egyszerre sportos és elegáns, kecses és masszív. Magyarországon cikkünk megjelenésekor még nem forgalmazzák, ezért árainkat a német Opel-től szereztük be.
Alapverzió: Astra TwinTop 1,6 Ecotec (105 lóerő, 14,1 s, 186 km/h, 7 liter, 330 l) 23 ezer 650 euró
Csúcsverzió: Astra TwinTop 2,0 Turbo (170 lóerő, 8,9 s, 237 km/h, 8,9 liter, 330 l) 30 ezer 295 euró
Dízel: Astra TwinTop 1,9 CDTI (150 lóerő, 10,2 s, 213 km/h, 6,4 liter, 330 liter) 28 ezer 150 euró

Volkswagen Eos
© VW
VW Eos A páratlan sorozatú Golfból természetes, hogy lesz kabrió. A Bogár, a Karmann Ghia, a Golf és az Új Beetle sorozatok összesen több mint egymillió Volkswagen kabrióját követően megjelent a Volkswagen Eos. A Volkswagen a világon elsőként kínál ötrészes kabrió-, toló- és kupé-tetőt (CSC-tető). A tető mozgása 25 másodpercet vesz igénybe, igazi műremek. Dízelkedvelőknek jó, hír, hogy az öngyulladós változat a legolcsóbb itthon.
Alapverzió : Eos 2,0 FSI (150 lóerő, 9,8s, 209 km/h, 8,5 liter, 380 l) 7,2924 millió forint
Csúcsverzió: Eos 2,0 TFSI (200 lóerő, 7,8s, 232 km/h, 8,3 liter, 380 l) 8,1912 millió forint
Dízel: Eos 2,0 PDTDI (140 lóerő, 10,4 s, 205 km/h, 6,2 liter, 380 l) 7,168 millió forint

Chrysler PT Cruiser Convertible
© daimlerchrysler
Chrysler PT Cruiser Convertible A retróautók szerelmeseinek készítette a z amerikai gyártó a PT Cruiser nyitott változatát. A teljesen új karosszéria-szerkezeten harmonikusan illeszkednek az extra nagy ajtók és az elektronikusan vezérelt tető. A német nyelvterületen igen népszerű autót bőrborítású, kéttónusú belső és magas kényelmi felszereltség jellemzi.
Chrysler PT Cruiser Cabrio 2,4 (143 lóerő, 10,3 s, 195 km/h, 9,8 liter, 210 l) 7,45 millió forint


BMW Z4 M
© BMW
BMW Z4 A tavasz beköszöntével Magyarországra is megérkezett a 343 lóerős BMW Z4 M Roadster, amely egyedi vezetési élményt ígér. Ára borsos, de aki feleannyi lóerővel beéri, válassza a kétliteres alapváltozatot. De előtte próbálja ki az M-verziót. A soros hathengeressel tavaly év motorja díjat nyert BMW megkoronázza a párját ritkító Z4-est. Literteljesítménye 106 lóerő/liter, teljesítmény-tömeg aránya pedig 4,1 kg/LE. Az alapváltozat már 10 millió alatt hazavihető. Dízelben egyelőre nem kapható.
Alapverzió: Z4 Roadster 2.0i (150 lóerő, 8,2s, 220 km/h, 7,5 liter, 260 l) 9,593 millió forint
Csúcsverzió: Z4 M Roadster ( 343 lóerő, 5 s, 250 km/h, 12,1 liter, 220 l) 17,847 millió forint

Saab 9-3 Cabriolet
© Saab
Saab 9-3 Cabriolet A legelső ötcsillagos kabrió vászontetőt kapott, de bírja az időjárás viszontagságait, hisz a zord Skandináviában készül. A svéd dizájn minden kiváló jegyét magán viselő szépség nem csupán a formájával bűvöl, hanem bivalyerős turbómotorjaival kínál alternatívát az igényes autósoknak.
Alapverzió:
9-3 1,8t Cabriolet (150 lóerő, 10,5 s, 205 km/h, 8,5 liter, 352 l) 9,795 millió forint
Csúcsverzió: 9-3 2,8 TS Cabriolet (250 lóerő, 7,2 s, 245 km/h, 10,6 liter, 352 l) 14,595 millió forint
Dízel: 9-3 1,9 TID Cabriolet (150 lóerő, 10,4 s, 200 km/h, 6,3 liter, 352 l) 10,495 millió forint

Audi A4 Cabrio
© audi.hu
Audi A4 Az éppen 10 millió forint alá pozícionált A4 kabrió minőségi autó. Friss, magabiztos és csúcstechnikát képvisel. Az erőteljes motorok jól kiegészítik a sportos külsőt mindegy, hogy sportos autózásról, avagy nyugodt gurulásról van szó. A kiemelkedő belső felszereltség minden kívánságnak megfelel.
Alapverzió:
A4 Cabriolet 1,8 T (163 lóerő, 9,4 s, 226 km/h, 8,5 liter, 315 liter) 9,901 millió forint
Csúcsverzió: A4 Cabriolet 3,2 FSI quattro (255 lóerő, 6,8 s, 250 km/h, 11 liter, 315 literes csomagtér) 17,278 millió forint
Dízel: A4 Cabriolet 2,0 TDI (140 lóerő, 9,7 s, 212 km/h, 6,4 liter, 315 l) 10,482 millió forint

[[ Oldaltörés: Kabriók 15 millióig (Oldaltörés) ]]


Chrysler Sebring Convertible
© daimlerchrysler
Chrysler Sebring 2.7 Cabrio Bár a Chrysler Sebring fölött jócskán eljárt az idő, már ami a konstrukciót illeti, az amerikai autók kedvelői jól járnak a méretes kabrióval. Benne aztán nem kell szűkösködni, a család minden tagja kényelmesen elfér. Árat csak ajánlatkérésre kapunk, a 2,7 literes szedán ára 10 millió, ennyi lehet a kabrióé is.
Chrysler Sebring 2,7 Cabrio (203 lóerő, 9,9 s, 210 km/h, 10,7 liter, 320 l) 34 ezer 400 euró Németországban

Honda S2000
© Honda
Honda S2000 Az S2000 a versenysportból származó technológiákkal tuningolt vérbeli sportkocsi. Ezzel a modelljével a Honda a vezetési élményt kívánta ötvözni a fejlett sportkocsik kényelmével és kifinomultságával, mégpedig a leginkább környezetbarát módon. Egyike volt az első autóknak, amelyek gombnyomásra indultak.
Honda S2000 (240 lóerő, 6,2 s, 240 km/h, 9,9 liter, 143 l) 10,422 millió forint






Audi TT Roadster
© audi.hu
Audi TT Roadster Az egyetlen magyar kabrió, a Győrben készülő TT Roadster utolsó évében jár, a kupé gyártása már megkezdődött, hamarosan várható a nyitott tetejű változat is. A kiforrott technika és a sportos hazai motor igazi élményautózást kínálnak.
Audi TT Roadster 1,8 T ( 190 lóerő, 7,6 s, 228 km/h, 8,2 liter, 220 l) 10,499 millió forint






BMW 320 Cd
© BMW
BMW 320 Cd A BMW 3-as nyitott változata igazi individuum, amely tökéletes kapcsolatot teremt természet és csúcstechnika, ember és autó között. Bárhonnan és bárhogyan szemléljük - nyitott, zárt, vagy akár keménytetővel - a BMW 3-as kabrió elegáns formája már első pillantásra lenyűgöző. Lassan már cserére érett, a kupé változat utána hamarosan a kabrió is érkezik. Dízelben a legjobb választás.
Alapverzió: 318 Ci Cabrio (150 lóerő, 10,3 s, 207 km/h, 7,8 liter, 300 l) 10,720 millió forint
Csúcsverzió: M3 Cabrio (343 lóerő, 5,5 s, 250 km/h, 12,1 liter, 300 l) 20,477 millió forint
Dízel: 320 Cd Cabrio (150 lóerő, 9,7 s, 211 km/h, 6,3 liter, 300 l) 10,961 millió fotrint

Mercedes-Benz SLK
© daimlerchrysler
Mercedes-Benz SLK Akinek nem elég sportos a CLK és sok a négy ülés, annak ideális lehet a törpe óriás. Az alapban csupa izom és báj német szuper kabrió akár 360 lovas AMG változatban is kapható, természetesen 250-nél lehatárolt végsebességgel. Dízel nem jár ehhez a típushoz.
Alapverzió: SLK 200 Kompressor (163 lóerő, 7,9 s, 230 km/h, 8,7 liter, 300 l) 10,894 millió forint
Csúcsverzió: SLK 55 AMG (360 lóerő, 4,9 s, 250 km/h, 12,1 liter, 300 l) 21,284 millió forint

Mercedes-Benz CLK
© daimlerchrysler
Mercedes-Benz CLK A CLK tulajdonos büszke lehet autójára, a Mercedes-Benz legkisebb kabriója mind technikájában, mind dinamikájában, mind kényelemben a márkától megszokott maximumot nyújtja. Az autóhoz széles motorválasztékot és felsorolhatatlan mennyiségű extrát kínálnak.
Alapverzió: CLK 200 Kompressor Cabriolet (163 lóerő, 9,8 s, 225 km/h, 8,6 liter, 390 l) 12,527 millió forint
Csúcsverzió: CLK 55 AMG Cabriolet (367 lóerő, 5,4 s, 250 km/h, 12,3 liter, 390 l) 26,055 millió forint
Dízel: CLK 320 CDI Cabriolet (224 lóerő, 8,6 s, 242 km/h, 7,1 liter, 390 l) 14,656 millió forint

Nissan 350Z Roadster
© Nissan
Nissan 350Z Roadster Ha kiakar szaladni a világból, és ezt egy mindenre elszánt nyitott sportkocsival akarja megtenni, akkor váltson Nissanra. A 350 Z Roadster a végletek autója, izmos, kíméletlen és vad. Ja, csomagot ne vigyen magával, nem fog beférni.
Nissan 350 Z Roadster (301 lóerő, 6,3 s, 250 km/h, 12 liter, 130 l) 12,68 millió forint



Porsche Boxter
© Porsche
Porsche Boxter Léteznek nagy sorozatban gyártott roadsterek, és létezik a Boxster. A Boxster és a Boxster S, pontosan beleillik a Porsche filozófiájába. Eredeti, összetéveszthetetlen, teljesítményorientált. A Boxster modellek nyitott, kétszemélyes sportkocsik. Ez a tudat vezette a tervezők kezét már az első tollvonásnál is. A teljesítményről egy középre helyezett hathengeres boxermotor gondoskodik.
Alapverzió: Boxter (240 lóerő, 6,2 s, 256 km/h, 9,5 liter, 280 l) 14,99 millió forint
Csúcsverzió: Boxter S (280 lóerő, 5,5 s, 268 km/h, 10,5 liter, 280 l) 18,84 millió forint

[[ Oldaltörés: Kabriók 20 millió fölött (Oldaltörés) ]]


BMW 650i Cabrio
© BMW
BMW 650i Cabrio A BMW új álomautójával nemcsak a legendás 1976 és 1989 között gyártott 6-os sorozat, de a nagy luxuskupék hagyományait is folytatja. Az elegancia, a kényelem és a sportosság ötvözetét kínáló autót új, exkluzív formanyelv jellemzi. A nyitott tető ehhez adja a korlátlan szabadság érzését. Itthon nem kapható a BMW Alpina ötszáz lovas B6-os kabriója, amelynek végsebessége 310 km/h. Ezt Németországban 119 ezer 900 euróért vesztegetik.
Alapverzió: 630i Cabrio (258 lóerő, 6,9 s, 250 km/h, 9,6 liter, 350 l) 20,344 millió forint
Csúcsverzió: 650i Cabrio (367 lóerő, 5,7 s, 250 km/h, 12,9 liter, 350 l) 24,244 millió forint

 

Lexus SC430
© Toyota
Lexus SC430 A fejlett és intuitív technológiával felvértezett SC 430 kitűnik a többi kabrió közül, nem csupán rendhagyó formájával hanem erejével és árával is. Ne csodálkozzunk, hisz az SC-t 4,3 literes V8-as hajtja, minden porcikája luxusról és kényelemről árulkodik.
Lexus SC 430 ( 286 lóerő, 6,2 s, 250 km/h, 11,4 liter, 321 l) 21,04 millió forint







Corvette Cabrio
Corvette Cabrio Az 53 éves Corvette Z06 névre hallgató utóda a brutál kabriók kategóriájának amerikai képviselője, hozzá mérni csak a Dodge Viper SRT-10 lehet, igaz ez utóbbi 6 kilométer/órával gyorsabb és legalább 6 literrel többet eszik átlagban száz kilométerenként. Az angol szaksajtó februári bemutatásakor minden idők legjobb Corvettjének titulálta a Z06-ot, igaz erre csak az amik mondhatnak áment.
Corvette Cabrio (404 lóerő, 4,1 s, 300 km/h, 13 liter, 144 l) 23,965 millió forint

Cadillac XLR
Cadillac XLR Amerika egyik szimbóluma, a Cadillac márka kirukkolt egy telivér szupersportkocsival, az XLR-rel. Ösztönös erő, nyolc henger, nyitott tető – mi kell még? Természetesen sok pénz és jókora adag bátorság. A 326 lóerőt kézben tartani nem gyerekjáték, öncélú robogásra való, elit férfijátékszer.
Cadillac XLR
(326 lóerő, 5,9 s, 250 km/h, 12,4 literes átlagfogyasztás, 328 literes csomagtér) 24,5 millió forint

Mercedes-Benz SL
© daimlerchrysler
Mercedes-Benz SL Mille Miglia, Le Mans, Carrera Panamericana - jól csengő nevek, amelyeket egy valami köt össze: Az ötvenes években a 300 SL mindezeken a versenypályákon kiemelkedő sikereit ünnepelte. Ám ez csupán a kezdet volt. Azóta minden SL belopta magát az autózás rajongóinak szívébe és az álomautó megtestesítőjévé vált. Az álom folytatódik, csak drágán mérik. Az 1000 Nm-es 12 hengeres csúcsverzió majdnem 60 millió.
Alapverzió: SL 350 (272 lóerő, 6,6 s, 250 km/h, 10,3 liter, 339 l) 24,802 millió forint
Csúcsverzió: SL 65 AMG (612 lóerő, 4,2 s, 250 km/h, 15,2 liter, 339 l) 57,780 millió forint

Jaguar XK Convertible
© Jaguar
Jaguar XK 4,2L V8 Convertible A tavaly megújult Advaced Lightweight Coupé névre hallgató varázslatos XK-nak idén jelent meg a nyitott tetejű változata. Az alumínium-térvázas karosszériának köszönhetően az XK kabrió mindössze 40 kilogrammal lett nehezebb, menetteljesítményei így csak minimálisan romlottak a kupéhoz képest, az ára azonban jelentősen magasabb.
Jaguar XK 4,2L V8 Convertible (298 lóerő, 6,3 s, 250 km/h, 11,4 liter, 283 l) 27,690 millió forint

Porsche 911 Carrera
© Porsche
Porsche 911 Carrera A 911-es olyan sportautó, amely nem köthető korhoz. Más típusokhoz viszonyítva a Porsche 911 ötvözi a legharmonikusabban a maximális teljesítményt egy mindennapi használatra tervezett gépkocsi jellemzőivel. Ezt teszi immár 40 éve. A 911-es legértékesebb tulajdonsága ezen felül, hogy legkorábbi gyermekálmaink tárgyát, és személyes célkitűzéseink megvalósulását testesíti meg. Az álmok GT változata 612 lovas és 330 km/h a végsebessége, igaz 76 literes a csomagtartójába nem férne be az a pénz, amit érte kérnek: Németországban 452 ezer 690 euró az ára.
Alapverzió: 911 Carrera Cabriolet (325 lóerő, 5,2 s, 285 km/h, 11,2 liter, 135 l) 27,99 millió forint
Csúcsverzió: 911 Carrera 4S Cabriolet (355 lóerő, 4,9 s, 288 km/h, 11,8 liter, 106 l) 32,420 millió forint