Megújult a Renault Scénic

2 perc

2006.08.01. 12:40

A Renault hármasfogatot kínál a kompakt egyterűek (MPV) szegmensében: az ötüléses új Scénic-et és Grand Scénic-et, valamint a hétüléses Grand Scénic-et. Az új Scénic modernizációja számos stílusbeli változást eredményezett, új színválasztékkal és mívesebb belső térkiképzéssel, miközben az új felszereltségi szintekhez modernebb, strapabíróbb anyagok készültek.

A Scénic és a hétüléses Grand Scénic erősségeit kombinálva a Renault a vásárlói igények változását követve mutatja be az ötüléses Grand Scénic-et, amely kiemelkedő méretű csomagtérrel és rakodási lehetőségekkel rendelkezik a szegmensében.

Grand Scénic
© Renault
Az új Scénic, és az öt-, illetve hétüléses Grand Scénic széles motorválasztékkal rendelhető, köztük négy, common-rail technológiájú dízelmotorral és négy, 16 szelepes benzinessel. A hajtásláncot öt- és hatsebességes manuális sebességváltó, valamint proactive automataváltó teszik teljessé, köztük a vadonatúj, Renault-Nissan Szövetség által közösen készített AJ0 típusjelű hatsebességes egységgel. Ezen erőforrások mindegyike agilis és környezetbarát, kategóriája legalacsonyabb széndioxid kibocsátási értékeivel.

Az új Scénic a már eddig is bizonyított aktív biztonsági felszerelések mellett a Scénic II passzív biztonsági rendszerét is továbbviszi, amely már elnyerte az Euro NCAP töréstesztjén az ötcsillagos minősítést. A Renault-Nissan Szövetség C padlólemezére épülő új Scénic, és az öt- illetve hétüléses Grand Scénic a Renault észak-franciaországi üzemében, Douai-ben készülnek.

Átalakított formák és új felszereltségi szintek

Az új Scénic dizájnja az eddigi Scénic irányzat továbbfejlesztése, ugyanakkor sokkal modernebbnek hat, számos formai újításnak köszönhetően. Az orr-rész új, karakteresre formázott, V-alakú hűtőmaszkot kapott, amely a legutóbb bemutatott Renault modellek egységes formai ismertetőjegye. A lökhárító alsó részén található légbeömlő nyílás szélesebb lett, ennek következtében a ködlámpák távolabb kerültek egymástól. Az új, divatosabb fényszóró dizájnt elliptikus halogén vagy xenon egység egészíti ki, míg a hátsó lámpák LED-es megoldásúak.

Intelligensen átgondolt belső

A hétüléses Grand Scénicnél nagyobb csomagterével a legújabb Grand Scénic verzió eddig soha nem látott rakodási flexibilitást és teret kínál az egyterűek szegmensében. A hétüléses változat meglévő, 104 liternyi utastéri rakodóhelyei mellett, az egyébként a harmadik üléssor által elfoglalt padló alatti hely felszabadul, így 32 liternyi extra rakodóhely keletkezik. Az ötüléses Grand Scénic hátsó utasai számára így ülés alatti tárolórekeszek is rendelkezésre állnak. A harmadik üléssor opcionális elérhetősége (az eddigi szériával szemben) egyben azt is lehetővé tette, hogy a Grand Scénic hátsó padlósíkját alacsonyabbra helyezzék, még nagyobb csomagteret és kényelmesebb elhelyezekedést garantálva a hátsó utasoknak.

Kifinomult vezethetőség

Renault Scénic
© Renault
Az új Scénic és az öt-, valamint hétüléses Grand Scénic négyféle dízelmotorral – melyek mindegyike common rail technológiájú – és négyféle, 16 szelepes benzines erőforrással rendelhető. A dízelmotorok 1.5 és 2.0 liter közötti hengerűrtartalommal kaphatók, teljesítményük pedig 86-150LE (63-110kW) közötti. Az 1.9 és 2.0 literes motorokat periodikusan megújuló részecskeszűrővel szerelik fel. A négy benzinmotor közül a legkisebb az 1.4 literes, a legnagyobb pedig a 2.0 literes turbós erőforrás, 98-tól 165 lóerős teljesítményig (72-120kW).