Terepjárót mutatott be a Renault

2 perc

2006.10.03. 18:08

A Renault a Párizsi Autószalonon mutatta be a Koleos Conceptet. Ez a tanulmányautó annak a 4x4 típusú járműnek az előképe, melyet a Renault 2008 első félévében dob piacra. Annak érdekében, hogy autóúton és földúton egyaránt a legnagyobb kényelemben haladhasson, a Koleos Concept új, négykerék-meghajtású alvázat és egy 2.0 dCi motort használ, melyeket a Renault-Nissan szövetség keretében fejlesztettek ki.

© Renault
A Koleos a Renault gyártmánycsalád jövőbeli 4x4-esét vetíti előre. A Design Renault által a koreai Renault Samsung Motors formatervezői központjával együttműködésben megtervezett autó vonalvezetése sportos. A formák lágysága mellőzi a SUV-ok szokásos agresszivitását. Elöl a fényszórók összes világítási és jelző funkciója diódákkal (LED) működik . A külső visszapillantó tükrökön további fényszórók és ismétlő irányjelzők találhatók.

Oldalnézetből a Koleos Concept arányai a mozgást sugallják. A kocsiszekrény oldala és a tető közötti összekötő rész egy szaténcsillogású szalag formáját ölti, amely a hullámzó mozgás hatását erősíti. Az üvegezett tető alumíniumból profilírozott tetőcsomagtartó rudakat kapott. A hangsúlyos kerékjáratokban 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák ülnek. A 200 milliméteres alvázmagasság éppúgy, mint az alumíniumból készült első és hátsó védőlécek terepezésre csábítanak.

© Renault
A Koleos Conceptbe történő beszállást megkönnyíti, hogy az ajtók nyitására az alumínium sárvédő lenyílik. A Koleos Concept utasterét számos felszerelés teszi kellemesebbé. A műszerfal középső részén egyazon képernyő szolgál a navigációra, a multimédia-alkalmazásokra, és a terepjáráshoz szükséges speciális információk megjelenítésére: légnyomás, irány, magasság alakulása, dőlésszög. Ezeket az információkat mindenki láthatja az utastérben. Az utastér rendkívül világos, köszönhetően a tető gyanánt szolgáló panoráma üvegtetőnek.

Szökésre kész városi autó (Oldaltörés)



A Koleos Concept a mindennapi használat során és a szabadidő eltöltésekor egyaránt hasznos funkciókat sorakoztat fel. A kétfelé nyíló csomagtérajtó megkönnyíti a berakodást, és szűk helyen is elérhetővé teszi a csomagtartót. Hétvégi vagy szünidei használathoz az alsó rész formáját és méretét úgy alakították ki, hogy piknikezéskor vagy bármilyen más szabadtéri tevékenység alkalmával két személy is leülhessen rá.

© Renault
Alváza kiválóan alkalmas az ilyen jellegű kiruccanásokra, hiszen a terepjáró autók valamennyi alkotóelemét felsorakoztatja. A két- illetve négykerék-meghajtásra is programozható futóművek minden próbát kiálló mozgásképességet biztosítanak az elektronikus vezérlésű aktív kapcsolónak köszönhetően, amely a tapadás függvényében osztja el a nyomatékot a kerekekre. Kiegészítésképpen a Koleos Concept az út során szükséges összes elektronikus vezetéstámogató rendszerrel, úgymint ABS-szel, vészfékrásegítő rendszerrel (AFU) és ESP-vel, illetve a terepjárás során szükséges elektronikával, például HDC lejtmenet-vezérlővel (Hill Down Control) és az emelkedőn való elindulást segítő HSA dombasszisztenssel (Hill Start Assist) rendelkezik.

A Koleos Concept motorjával városi környezetben, nyaraláskor az autópályán vagy gyenge tapadású, illetve viszonylag sima utakon is kényelemben érezhetjük magunkat. 2.0 dCi motorja a legeslegújabb dízelmotor-technológiákat vonultatja fel: piezo-elektromos befecskendezők, 1600 bar-os befecskendező cső, változó geometriájú turbófeltöltő.