Megújult a két legkedveltebb Renault haszonjármű

2 perc

2006.09.13. 06:54

A Trafic haszongépjármű és a Master műszaki kínálatának az Euro 4 normának való megfelelés érdekében végrehajtott átalakítása egyúttal a járművek stílusának átgondolására és a teljesítmény javítására is alkalmat nyújtott.

Renault Trafic
© Renault
A Renault-Nissan szövetség keretein belül az új Trafic haszongépjárműhöz a Nissannal közösen kifejlesztett 2.0 dCi Renault motor megjelenésével a haszonjárművek dízelmotor választéka teljesen átalakult. Az erősebb, rugalmasabb, fogyasztásában mértéktartó motor két változatban, mégpedig 90 lovas (66kW) és 115 lóerős (84 kW) változatban készül. A Traficnél a 2.5 dCi motor teljesítménye is megnő: 135-ről 150 lóerőre (107 kW) növekszik. Ezt a motort megkapja az Master is, melynél a 3.0 dCi motort váltja fel.

Ezekhez a motorokhoz új (manuális és robotizált) sebességváltók kapcsolódnak, melyek nyomatéka az előző váltók 320 Nm-es legnagyobb nyomatékával szemben 350 Nm-re nőtt. Ehhez az erősödéshez társul a hatfokozatú sebességváltó megjelenése valamennyi motoron, illetve a kényelmet és üzemanyag-megtakarítást eredményező Quickshift robotizált változat kiterjesztése a 100 lóerő feletti valamennyi motorra.

Renault Master
© Renault
Javult a Trafic és a Master műszerfalának összeszerelési minősége. Az üléskárpitok megváltoztak, a belső hangulatok úgyszintén. Az eddig kizárólag a személygépkocsikhoz kínált számos olyan felszerelés belekerült, amely megkönnyíti a mindennapos használatot: sebességfűggő automata ablaktörlők, fényérzékelős világítás-automatika, kísérj haza világításfunkció, harmadik gyári kulcs (a flotta- és a kölcsönző-piacra), első és hátsó ajtók szelektív nyitása a háromgombos kulccsal, kiegészítő rögzítőgyűrűk a raktérben, színes 16/9-es, külön elhelyezett képernyős a második generációs navigációs és információs rendszer.

Rengeteg variánsban kaphatók (Oldaltörés)



Renault Trafic
© Renault
A Trafic haszongépjármű számos változatban kapható, kétféle tengelytávval (normál: 3098 mm és hosszú: 3498 mm), kétféle magasságban (normál: 1,96 m és magas: 2,50 m), kétféle hasznos teherbírással (1000 vagy 1200 kg). A Renault a típus személyszállításra készülő, de áruszállításhoz könnyen átalakítható, vegyes szállításra alkalmas verzióját Passenger Authentique változatban kínálja. Ez a kombi körüveges vagy félig üvegezett változatban kaphatók, 9 személyes, kiszerelhető ülésekkel, valamint egy összecsukható és felhajtható hátsó üléssel vannak felszerelve.

Az új Master háromféle hosszúságban (4,89 m, 5,30 m, 5,80 m), háromféle magasságban (2,25 m, 2,49 m, 2,72 m) és háromféle járműkategóriában (nyitott vagy zárt áruszállító, illetve személyszállító) kapható, és ezzel valamennyi ügyfél igényeihez igazodik. H asznos csomagtér-térfogata 8 m3 (rövid / alacsony) és 13,9 m3 (hosszú / magas) között mozog. A széles nyílászárók (hátsó ajtók vagy oldalsó tolóajtó), a nagyon alacsony rakodóküszöb (változattól függően 537 és 545 mm között) és az ehhez társuló függőleges oldalfalak teljesen kocka alakú hátsó teret biztosítanak. A (lemezelt vagy üveges) hátsó ajtók változattól függően 180°-ban vagy 270°-ban nyithatók az oldalfalakra. A biztonságos szállítást fokozó, opcióként kínált rögzítőgyűrűk rögzítik és stabilizálják a rakományt.

© Renault
A Master személyszállító változatban is rendelkezésre áll. A praktikus és kényelmes, belül gondosan kialakított 9 személyes minibusz változat növeli az Új Master sokoldalú felhasználhatóságát. Végül, a gazdag belső kialakítású, 16 személyes busz változat kellemes és biztonságos utazást tesz lehetővé, hiszen az összes ülés biztonsági övvel rendelkezik.