Csapdahelyzetet is teremthet, ha Magyarország akkunagyhatalommá válik
Robbanásszerűen nő az elektromos autók eladása világszerte, ami kétségtelenül jót tesz a városok levegőminőségének, ám újfajta energiafüggőségi helyzetbe taszíthatja Európát, ha nem vigyáz.
Kétharmadával nőtt a kizárólag elektromos, illetve tiszta villanyüzemre is képes hibrid autók összesített eladása az idei első fél évben a tavalyi hasonló időszakkal összevetve – közölte az SNE Research piackutató. A 65 százalékos megugrás 4,35 millió darabos forgalmat eredményezett. Az elérhető legfrissebb adatokból ugyanakkor az is kiviláglik, hogy mennyire uralják a szegmenst az ázsiai gyártók. Pontosabban nem is az autókét – bár ott is egyre erősebbek –, hanem a hozzájuk elengedhetetlen akkumulátorokét.
A globális szinten legjelentősebb tíz akkugyártó közül hat kínai, három dél-koreai és egy japán. A vitathatatlan piacvezetőnek számító CATL például kínai gyökerű, piaci részesedése az árbevétel szempontjából 30, az értékesített áramtárolási kapacitás frontján pedig 39 százalékos. Beszédes, hogy a második helyezett (koreai) LG-é kevesebb mint feleakkora, 14 százalék. A top 10 összességében 91 százalékkal büszkélkedhet.