Tamás Ervin: Ókovács, a rendszer kreatúrája smink nélkül dúdol fals áriát
Nincs meglepő abban, hogy a hatalom pontosan olyan emberhez ragaszkodik, mint amilyen például az Opera élén a régi harcos, Ókovács Szilveszter. Még akkor is ő a befutó, ha egy szakmai választáson utolsó lett. Vélemény.
Végül csak volt szerencsénk belekukkantani az Operaház kalandos úton kinevezett vezetőjének pályázatába, aki annak idején azért akarta azt bizalmasan kezelni, mert gondolatai túl őszinték ahhoz, hogy szembesítse azokkal, akikről szól, pláne a nagyközönséggel, amely esetleg téves következtetésekre jutna olvastán. A történet azonban pont arról szól, hogy akiknek kezébe kerülhetett a mű, jelesül a kulturális kormányzat által jóváhagyott összetételű szakmai zsűrinek, azok alaposan lepontozták Ókovács Szilveszter hihetetlenül nagyképű, lekezelő és alkalmazottait kioktató művét. Ráadásul azzal a felsőbbségtudattal, de inkább a magát mindenen kívül helyező szósszal és felsőbbségtudattal önti le összegzését, mintha nem ő lett volna eddig is a főigazgatója a nemzet legdrágábban működő kulturális szentélyének.
Nem okoz meglepetést, hogy
az önreflexió ebből az egész társaságból hiányzik, lépcsőházukban minél feljebb jut az egyszeri honpolgár, annál több rátartiságba, tévedhetetlenégbe botlik.