„A növekedés üteme lassul, de ez teljesen normális jelenség”
– értékelte Charles Lester, a Rho Motion piackutató cég szakértője azt, hogy a 2022-es 60 százalék után tavaly 31 százalékkal nőtt a világszerte eladott tisztán elektromos, illetve a konnektorból tölthető hibrid járművek száma. Az előbbiből 2023-ban 9,5 millió, az utóbbiból 4,1 millió darab került forgalomba, s ezek együtt az összes eladott új kocsi 16 százalékát tették ki.
A növekedés lassulását két okkal magyarázzák. Egyrészt a reménybeli vásárlók vélhetően arra várnak, hogy 2-3 éven belül nagyobb számban megjelennek a kínálatban a kisebb és olcsóbb tisztán elektromos járművek. Másrészt pedig több országban, például Németországban, megkurtították vagy eltörölték az árammal hajtott járművek beszerzését ösztönző kedvezményeket. A lassulást természetesen a gyártók is észlelik, és néhányuk visszavett a fejlesztés üteméből: az amerikai Ford például egy 12 milliárd dolláros fejlesztési programot függesztett fel, míg a japán Toyota továbbra is inkább a hibridek felé fordul.