Sikerhez vezető tulajdonság, amit csak ritkán teljesítenek a cégek

8 perc

2025.06.09. 08:06

2025.06.09. 08:37

A Lego, a Netflix és a Narayana Health mesteri szinten sajátították el azt a képességet, hogy egyszerre tudjanak innoválni és optimalizálni, miközben a digitális megoldásokat is beépítették a stratégiájukba, kultúrájukba és működésükbe. Ezt a szervezeti készség a multidextrikusság.

Az említett globális sikereket elérő cégek mellett egy pékség is lehet multidrextikus, ha mindennap friss és finom kenyeret süt (megbízhatóság), közben új gluténmentes receptekkel kísérletezik (innováció), és mindezt online rendelési rendszerrel támogatja (technológia).

A Lego a klasszikus építőkockás készleteivel versenyzik a játékpiacon, de ezzel párhuzamosan fejleszti digitális kompetenciáit is: videojátékokat, mozifilmeket készít, mesterséges intelligencia által vezérelt tervezést kínál a fogyasztóinak, online játékplatformokat hoz létre. A Netflix már akkor megkezdte a streaming technológia fejlesztését és bevezetését, amikor még postai DVD-kölcsönzéssel foglalkozott – s eközben üzleti modelljét is a digitális irányba alakította át. Az indiai egészségügyi lánc, a Narayana Health pedig miközben szolgáltatásait töredékáron kínálja a helyi versenytársakhoz képest, mégis növekvő nyereséggel működik. A vállalat saját fejlesztésű egészségügyi platformokat használ, és a digitális technológiát teljes mértékben integrálja a betegellátás, diagnosztika és háttérfolyamatok optimalizálására.

Ezen cégek közös jellemzője, hogy képesek a különböző, sokszor ellentétes célok közötti egyensúlyozására – egy harmadik, kulcsfontosságú tényező, a digitális kompetencia és átalakulás révén.