szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rendezvényen a szervezők szándéka szerint a közösségi média hazai szakemberei jöttek össze, hogy megosszák egymással ötleteiket, tapasztalataikat.

Az egész napos rendezvényen számos érdekes előadás mellett elhangzott néhány konkrét esettanulmány is, amelyből az érdeklődők gyakorlati ötletekhez juthattak szakértőktől. Ilyen konkrét bemutató volt többek között Joanelli Tamás előadása, a BeSocial képviseletében.

A cég több étterem Facebook oldalának adminisztrációját is ellátja. A portfólióban szerepel többek között a méltán híres balatonszemesi Kistücsök étterem. Az ország legjobb vendéglátó helyei között számon tartott vendéglő közösségi média-jelenlétével kapcsolatban elhangzott, hogy a BeSocial napi kapcsolatban van nem csak az étterem tulajdonosával, hanem a személyzet többi tagjával is, így igyekeznek ugyanazt a családias hangulatot létrehozni a Facebook oldalon is, mint amit az étterembe belépve a vendég tapasztal. Ennek érdekében például a tulajdonosnak vásároltak egy okostelefont, hogy azonnal tudjon reagálni a rajongók észrevételeire. A Kistücsök étterem Facebook-jelenlétének gerincét képezi a számos fotó, ami felkerül az oldalra. Ennek érdekében egy komolyabb fényképezőgépet is kapott a konyha, hogy jó minőségű képek készülhessenek. Joanelli Tamás több anekdota mellett elmesélte például, hogy pár napja a dugóban ülve melege volt, és megszomjazott. Felhívta az éttermet, hogy készítsenek egy kancsó jeges limonádét, és fotózzák le. Mire az irodájába ért, már várta a fotó, melyet az oldalra feltöltve invitálták a vendégeket Balatonszemesre egy frissítőre. Az előadó hozzátette, nem minden megrendelővel lehet ilyen rugalmas, és kölcsönös kapcsolatot kialakítani, de közvetlen hangulat az étterem jellemzője, így ezt nem okozott problémát.

Másik példaként a székesfehérvári 67 Étterem és Bisztró Facebook-jelenlétét említette Joanelli Tamás. A 67 Étterem egy felsőkategóriás, fine dining hely, és ez esetben ennek a miliőnek a közvetítése volt a megrendelő elsőszámú elvárása. Míg a Kistücsök esetében például a Facebook oldalon rendszeresen reagál a rajongók észrevételeire, kérdéseire a személyzet majdnem minden tagja, addig a 67 Étterem esetében a hozzászólások kezelése elsősorban az ügynökség feladata, míg a személyzet elsősorban a főzéssel foglalkozik – mindenki marad a kaptafánál. Az előadások után Joanelli Tamás és Forgács Mariann workshop keretében válaszoltak az érdeklődők gyakorlati kérdéseire.

A SuperSocial konferencián előadást tartott Közösködni és okoskodni. De hol a bevétel? címmel Szabó Gergő is, a Webisztán blog szerzője, a HVG Kiadó online hírmédia divízójának vezetője is. Az előadása után kollégánk a The New York Times online stratégiájáról kérdezte Tóth Ottót, aki az amerikai lap mobil platformok fejlesztési igazgatója, és Skype-on jelentkezett be a konferenciára.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!