Új dimenzióba léptek a vállalkozások fizetési megoldásai
Ma már pluszeszköz beszerzése nélkül is biztosítható az érintéses fizetési lehetőség, méghozzá egyszerűen, okostelefonnal.
„Sajnos csak készpénzzel tud fizetni.” Szerencsére egyre kevesebb helyen hangzik el ez a mondat, amikor valaki szeretné rendezni a számláját, akár egy sarki kisboltban, akár egy vendéglátóipari egységben, vagy éppen a lángososnál. Ám belföldi nyaralás során még így is a bankkártyával rendelkező felnőttek majdnem fele került már olyan helyzetbe, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert nem tudott elektronikusan fizetni, és az is előfordul, hogy a kártyás vásárlás lehetőségét összeghatárhoz kötik – derül ki az OTP Bank felméréséből.
Az érvényes hazai jogszabály alapján már tavaly január 1. óta már nem is élhetnének kifogásokkal vállalkozók. Akkortól kötelesek ugyanis a NAV-hoz bekötött pénztárgéppel rendelkezők legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget elérhetővé tenni, legyen az POS-terminálos vagy QR-kódos fizetés, esetleg átutalás.
Akkor mégis hogyan és miért történhet meg az, hogy valahol mégsem tudunk kártyával fizetni? Hát úgy, hogy kiterjedt erre vonatkozó ellenőrzésről jelenleg nincs információnk. Ám az pozitívum, hogy enélkül is egyre többen felelnek meg a jogszabályi előírásoknak – már csak a jól felfogott üzleti érdekükből is. Könnyen versenyhátrányba kerülhet az a vállalkozás, amely csak készpénzes fizetést fogad el, hiszen ezt tapasztalva a potenciális vevőik átmehetnek például az utca túloldalán lévő másik boltba, ahol tudnak mondjuk kártyával, okosórával vagy okostelefonnal fizetni.
Márpedig, ha ez sokszor előfordul, akkor az adott vállalkozás akár komolyabb forgalomcsökkenést is elszenvedhet. Ez arra késztetheti, hogy ő is lehetővé tegye az elektronikus fizetést, amely számos helyzetben teheti zavartalanabbá a pihenést - legyen szó strandról, boltról vagy vendéglátóhelyről - így pedig elégedettebbé a potenciális vásárlókat.
„Pontosan erre szolgál a 2020-ban megalkotott SimpleBusiness nevű alkalmazás, amely az innovatív fizetési megoldások új dimenzióját hivatott létrehozni” – hangsúlyozza az applikációt fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil Kft. üzletfejlesztési és értékesítési vezetője, ügyvezető-helyettese dr. Al-Absi Gáber Seif. Ez az alkalmazás ugyanis kifejezetten az innovatív fizetési megoldásokat kereső kereskedőknek, szolgáltatóknak készült. Használatával gyakorlatilag kiváltható a fizikai POS-terminál telepítése, és egy mobiltelefonnal (vagy egyéb Android-alapú eszközzel), illetve aktív internetkapcsolattal is biztosítható az érintéses fizetés lehetősége. Ez a megoldás, a SoftPOS, az okostelefonon keresztül biztosított érintéses fizetési funkció idén májustól érhető el a SimpleBusiness alkalmazásban.
Az alkalmazással összesen ötféle elektronikus fizetési opciót kínálhatnak fel a vállalkozások a vásárlóik számára. Az érintéses fizetés mellett kétfajta linkes fizetési mód (linkes fizetés bankkártyával vagy azonnali átutalással) és kétfajta QR-kódos megoldás (QR-kódos fizetés bankkártyával, azonnali átutalással) is elérhető. A fizetési link pillanatok alatt eljuttatható a vevőnek, a QR-kódot pedig elég felmutatni a leolvasáshoz.
Az érintéses funkció ma már sokak által keresett fizetési opció, a SimpleBusiness biztosítja a PIN-kód kezelését is, így az alkalmazáson keresztül a 15 ezer forint feletti összeg is gördülékenyen kiegyenlíthető.
Az is vonzóvá teheti a kereskedőknek ezt az applikációt, hogy a havi díja mindössze 990 forint, az első 6 havi díj egy összegben kerül felszámításra, a csatlakozás során. Ezen felül kereskedői díjjal is kell számolni, amely viszont most alacsonyabb, mind az instant transzfer (azonnali átutalás), mind a bankkártyás fizetés (érintéses, QR és linkes) esetén: 0,99 százalék helyett 0,69 százalék. Ezen felül, kizárólag kártyás fizetés esetében, számolni kell még rendszerdíjjal, illetve a bankközi jutalékkal is. Érdemes gyorsan dönteni, hiszen ez a 0,69 százalékos kedvezményes kereskedői díj a Mastercard támogatásának köszönhetően szeptember 30-áig érvényes.
Ez a fajta megoldás dr. Al-Absi Gáber Seif közlése szerint nemcsak azoknak szól, akik ma még nem rendelkeznek kártyaelfogadási opcióval, hanem azoknak is, akik innovatív és gyorsan üzembe helyezhető lehetőséget keresnek. Az OTP Mobil szolgáltatása azért több, mert széles spektrumon kínál funkciókat egy helyen: biztosítja a kártyás fizetési lehetőséget, nem kell hozzá külön eszköz, nagyon rugalmasan használható, online felülete van, és tényleg képes kezelni az átutalástól kezdve a linkes fizetésen át a QR-kódos fizetést is. Továbbá az sem mellékes, hogy a SimpleBusiness alkalmazást használó vállalkozó nincs helyhez kötve.
„Magyarországon már eddig is nagy fejlődés ment végbe a tekintetben, hogy hány helyen lehet digitálisan fizetni. A penetrációnkkal már most is sok régiós országot megelőzünk, egyebek mellett abból is következően, hogy a koronavírus-járvány katalizálta az elektronikus fizetések elterjedését. A Magyar Nemzeti Bank adatai is tükrözik, milyen elképesztő mértékben nő a kártyás fizetések száma, az érintéses fizetések aránya pedig ma már 97 százalék” – foglalja össze dr. Al-Absi Gáber Seif.
A tartalom a Mastercard megbízásából, a HVG BrandLab produkciójában készült. A cikk létrehozásában a HVG hetilap és a hvg.hu szerkesztősége nem vett részt.