szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Miután a zuglói önkormányzat már támogatja, a héten egy másik érintett, az újpalotai képviselő-testület is dönthet az Astoria–Szilas-patak végállomásokkal tervezett villamosvonal megépítéséről, amelynek csak a tervezése megközelíti az egymilliárd forintot. Ha a 26 milliárdos beruházásnál minden a tervek szerint halad, akkor 5 év múlva már villamosozhatunk a Rákóczi úton.

A villamosközlekedés beindításának ötletét a Belvároson keresztül Újpalotáig a BKK azzal indokolta, hogy a Rákóczi úton a metró ellenére jelentős maradt a felszíni forgalom. Az új villamosvonal kiváltaná az autóbuszos közlekedést, egyben az újpalotai villamosépítés azt is jelenti, hogy egyelőre nem építik tovább a 4-es metrót.

Az elképzelések szerint a kötöttpályás járművek 2-3 percenként indulnának, és nagyjából 25 perc alatt érnének a belvárosba. Az ugyanezen az útvonalon járó 7E busz jelenleg 21 perc alatt ér az újpalotai végállomástól a Blaha Lujza térre.

Az újpalotai villamosvonal.
BKK

Az új villamos a Rákóczi út – Thököly út – Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon haladna végig az Astoriától Újpalotáig, végállomása a Szilas-patak környékén lenne. Van néhány elem, ami kérdéses, így a Körvasút sornál való áthaladása – a vasút miatt – problémás, ott a legvalószínűbb változtat (amelyet a BKK támogat), hogy a villamos alagútban haladna át, míg a közúti forgalom továbbra is a felüljárón.

A projekt keretében megtörténne a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és a Thököly úti villamosvonalba való bekötése, reaktiválva a lassan 20 éve megszüntetett 67-es villamos közlekedését is.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!