A villamosközlekedés beindításának ötletét a Belvároson keresztül Újpalotáig a BKK azzal indokolta, hogy a Rákóczi úton a metró ellenére jelentős maradt a felszíni forgalom. Az új villamosvonal kiváltaná az autóbuszos közlekedést, egyben az újpalotai villamosépítés azt is jelenti, hogy egyelőre nem építik tovább a 4-es metrót.
Az elképzelések szerint a kötöttpályás járművek 2-3 percenként indulnának, és nagyjából 25 perc alatt érnének a belvárosba. Az ugyanezen az útvonalon járó 7E busz jelenleg 21 perc alatt ér az újpalotai végállomástól a Blaha Lujza térre.

Az új villamos a Rákóczi út – Thököly út – Csömöri út – Drégelyvár utca – Nyírpalota utca útvonalon haladna végig az Astoriától Újpalotáig, végállomása a Szilas-patak környékén lenne. Van néhány elem, ami kérdéses, így a Körvasút sornál való áthaladása – a vasút miatt – problémás, ott a legvalószínűbb változtat (amelyet a BKK támogat), hogy a villamos alagútban haladna át, míg a közúti forgalom továbbra is a felüljárón.
A projekt keretében megtörténne a Mexikói úti vágányok rekonstrukciója és a Thököly úti villamosvonalba való bekötése, reaktiválva a lassan 20 éve megszüntetett 67-es villamos közlekedését is.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! |