Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","shortLead":"A klub elnöke felvetette, hogy a jövőben két csapatot építhetnek, egyet a nemzetközi, egyet pedig a hazai porondra.","id":"20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f.jpg","index":0,"item":"6844a7a4-5883-4a5b-8ffd-7f908f7cff94","keywords":null,"link":"/sport/20250515_Kubatov-Gabor-a-vesztes-kupadonto-utan-A-Paks-antifutballjara-nem-volt-megoldasunk","timestamp":"2025. május. 15. 10:42","title":"Kubatov Gábor a vesztes kupadöntő után: A Paks antifutballjára nem volt megoldásunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","shortLead":"Egy 1 éves és egy 1 hónapos orángutánbébit adott volna el épp, amikor a hatóság lecsapott rá.","id":"20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/067d6e16-b621-4ca3-b17e-1782b35f03cb.jpg","index":0,"item":"0bed7ebb-b12e-4962-a669-d296fa7f791e","keywords":null,"link":"/elet/20250515_Orangutanbebi-csempeszes-miatt-tartoztattak-le-egy-thai-ferfit","timestamp":"2025. május. 15. 12:57","title":"Orángutánbébivel bukott le egy thai csempész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3abb5ba5-0509-4f05-ab7e-29abf372fb1a","c_author":"MTI","category":"kultura","description":"Az együtteshez állandó tagként Nedvig Balambér csatlakozik.","shortLead":"Az együtteshez állandó tagként Nedvig Balambér csatlakozik.","id":"20250514_zene-laar-andras-kft-zenekar-kilepes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3abb5ba5-0509-4f05-ab7e-29abf372fb1a.jpg","index":0,"item":"5e98f50f-0c07-4613-a7fb-cc301668987b","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_zene-laar-andras-kft-zenekar-kilepes","timestamp":"2025. május. 14. 18:24","title":"Laár András kilépett a KFT-ből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5774558-65b7-49ef-a014-2e672b44c5e2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség energiaproblémáit.","shortLead":"Elképesztően sok hidrogén lehet a földkéregben lévő tározókban – annyi, hogy hosszú időre megoldaná az emberiség...","id":"20250515_megujulo-energia-hidrogen-kozetek-geologiai-folyamatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5774558-65b7-49ef-a014-2e672b44c5e2.jpg","index":0,"item":"a18ca0a5-40b9-460d-8e4a-01a1a5e32ce3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250515_megujulo-energia-hidrogen-kozetek-geologiai-folyamatok","timestamp":"2025. május. 15. 17:03","title":"170 000 évre elegendő energiaforrás lehet az emberiség lába alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Musk elhidegült Viviantől, akinek a transzneműsége fontos szerepet játszott abban, hogy a milliárdos a „genderideológia” ellenzője lett.","shortLead":"Musk elhidegült Viviantől, akinek a transzneműsége fontos szerepet játszott abban, hogy a milliárdos...","id":"20250516_Modellkent-mutatkozott-be-Elon-Musk-transznemu-lanya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664.jpg","index":0,"item":"e2bdfabb-74e8-41cb-aaab-cc6cb28896c1","keywords":null,"link":"/elet/20250516_Modellkent-mutatkozott-be-Elon-Musk-transznemu-lanya","timestamp":"2025. május. 16. 13:20","title":"Modellként debütált Elon Musk transznemű lánya","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c9b865d-9de8-47eb-9906-f696f3c1ba37","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Kárpátaljai machinációk és a kémháború legfőbb kárvallottjai. Az új pápa úgy amerikai, hogy igazából mégsem az, még kevésbé trumpos. Gyurcsány távozik, de trükkök százai maradnak Orbánnál, most például alkotmánybíróként betonozta be eddigi főügyészét, Poltot. Nincs Matolcsy alapítvány nélkül. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"Kárpátaljai machinációk és a kémháború legfőbb kárvallottjai. Az új pápa úgy amerikai, hogy igazából mégsem az, még...","id":"20250515_Dobszay-Janos-Minden-hataron-tul-Fulszoveg-lapajanlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c9b865d-9de8-47eb-9906-f696f3c1ba37.jpg","index":0,"item":"b4fa63c5-be85-4748-bcde-512078d8172c","keywords":null,"link":"/360/20250515_Dobszay-Janos-Minden-hataron-tul-Fulszoveg-lapajanlo","timestamp":"2025. május. 15. 08:00","title":"Dobszay János: Ön szerint mire megy ki a játék?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77beab77-715a-4d85-8d8f-94cc9d3ed736","c_author":"Lengyel Tibor","category":"gazdasag","description":"Pert vesztett, emiatt 1,1 milliárd forintot és kamatait kell megfizetnie a végrehajtói karnak, amiért felmondták a súlyos korrupcióval vádolt volt elnök, Schadl György idején kötött szoftverfejlesztési szerződésüket – tudta meg a HVG. Ráadásul a kar mintha szabotálta volna a perben a bizonyítást, vízbetörésre, hálózati hibára, túlmelegedésre hivatkozva.","shortLead":"Pert vesztett, emiatt 1,1 milliárd forintot és kamatait kell megfizetnie a végrehajtói karnak, amiért felmondták...","id":"20250516_Tobb-mint-egymilliard-forint-megfizetesere-koteleztek-a-vegrehajtoi-kart-egy-meg-Schadl-Gyorgy-idejen-felmondott-szerzodes-miatt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77beab77-715a-4d85-8d8f-94cc9d3ed736.jpg","index":0,"item":"f10acea8-8c38-4960-8fee-cbcd0141247d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250516_Tobb-mint-egymilliard-forint-megfizetesere-koteleztek-a-vegrehajtoi-kart-egy-meg-Schadl-Gyorgy-idejen-felmondott-szerzodes-miatt-ebx","timestamp":"2025. május. 16. 07:01","title":"Több mint egymilliárd forint megfizetésére kötelezték a végrehajtói kart egy Schadl György idején felmondott szerződés miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ca7c4b8e-760b-48b6-8ff1-e14da4b5c443","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A kormány a pénzmosás elleni nemzetközi jogszabályok kiforgatásával használja fel azt a létező intézményrendszert, amellyel el tud hallgattatni bármilyen kritikus hangot. Azt a jogszabályt, amelyet a terrorizmus finanszírozásának megakadályozására találtak ki. Egy szakértővel beszélgettünk a kockázatokról.","shortLead":"A kormány a pénzmosás elleni nemzetközi jogszabályok kiforgatásával használja fel azt a létező intézményrendszert...","id":"20250516_Lex-Putyin-szuverenitasvedelmi-hivatal-atlathatosagi-torveny-penzmosas-elleni-torveny-eltiltas-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ca7c4b8e-760b-48b6-8ff1-e14da4b5c443.jpg","index":0,"item":"7fba866d-96a3-4010-b939-2cd388cbde03","keywords":null,"link":"/360/20250516_Lex-Putyin-szuverenitasvedelmi-hivatal-atlathatosagi-torveny-penzmosas-elleni-torveny-eltiltas-vallalkozas","timestamp":"2025. május. 16. 09:33","title":"Lex Putyin: a Szuverenitásvédelmi Hivatal akár vállalkozásokat is kipécézhet, hogy ellehetetlenítse őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Minden egyes kipróbált Volvónál azt tapasztalom, hogy ez volt az eddigi legjobb. Az XC60-egy igazi cuvée, íze finom és a csomagolása is tökéletes. A hangos motor, a lassú váltó és a borsos ár üröm az örömben.
Egy híján egy ezres volt a 10 napos tesztautó kilométerórájában. Ha 666 az ördög száma, akkor a 999 annak pont az ellenkezője. Ilyen bizakodóan indultam el a svédek új üdvöskéjével, minden előítéletem pozitív volt vele kapcsolatban, és bár csak rövid ideig próbáltam a kocsit, meglepően elégedett vagyok a tapasztalatokkal.
Formavilágát tekintve igazi ínyencség az XC60, gömbölyded vonalai, technikai fejlettsége és minőségi beltere egyértelműen a prémium terepjárók szegmensébe röpíti a legkisebb Volvo SUV-t. Pont annyival kisebb a behemót XC90-nél, amennyivel élhetőbb, élvezhetőbb és vezethetőbb annál. Barátságos anyaméh hangulata van a kocsinak. Odafigyelés, biztonság, tápláló mosolyok – ezek vesznek körbe. A női vásárlók elégedettek lesznek, az amerikai eladások felében rájuk számítanak a svédek. A hátsó sorban beépített gyerekülés magasítók is vannak, könnyedén kihajthatók az ülésekből.
A 185 lovas öthengeres D5 turbódízel hangja az XC60-ban sem lett halkabb, ez sokat ronthat az autó megítélésén, mentségére legyen mondva, legalább sportosan hangos. Erős gázadásra lomhán indul meg az autó, felbőg a motor, de van valami érzékien kéjes ebben a hangorkánban. Ötödik-hatodik lámpás indulásnál már élveztem is, és hazudnék, ha azt mondanám, nem tudnék hozzászokni. Mert hiába zúg a motor és hiába darabos és késlekedő automatikus váltó működése, a Volvo XC60-ba nagyon bele lehet szeretni. Nem hiába adtak már el elővételben 30-at és az idei évre bevállalt 120 autó eladása sem elképzelhetetlen, a pénzügyi válság dacára. Az üzemanyagok ára folyton változik, ha sokkal olcsóbb lesz, akkor az sem zavarja majd a leendő tulajdonosokat, hogy az XC60 szereti a gyomrát, a rövid, főként városi száz kilométeres, tesztelés során 10,9 litert fogyasztott átlagban.
A beltér hangulata nagyon barátságos, nem használtak sehol allergén anyagokat, a memóriás bőrülés kényelmes, a magas üléspozíciót nem lehet megunni. A navigációs képernyő helyet cserélt a fedélzeti számítógép és a hifi kijelzőjével, a navigátor a kormány mögött elhelyezett kis kapcsolóval irányítható. Meglepően gyorsan beprogramozható az úti cél. A kézreállás igaz minden funkcióra, vezetés közben nem kell levenni kezünket a kormányról ha telefonálunk, ha navigálunk, ha csatornát váltunk, vagy ha tempomatot állítunk.
Praktikus az autó, palacktartót, tárolót találunk bőven, a csomagtartó 490 literes, elválasztó elemmel, akasztókkal is felszerelték. Nyitásakor, este, nemcsak egy magasról, az ajtó belsejéből lefelé világító külön fényforrás árasztja el a puttony belsejét, hanem felgyulladnak a szexi hátsó lámpák LED-fénycsíkjai is, a látni és látszani elv alapján.
Érintésre nyílnak, záródnak az ajtók, elég, ha a kulcs a zsebünkben van, a motor gombnyomásra izzik fel. A menürendszer magyarul beszél, a Dynaudio prémium hangrendszer ötször 130 Wattal dolgozik. Végre van USB-csatlakozó is az AUX-kimenet mellett, a Bluetooth-összeköttetés telefonunkkal természetes és gyors, a navigációs rendszer távirányítóval is kezelhető. A tolatókamera pici üveggömb alatt helyezkedik el, ezért kissé halszemoptikás a kamera képe, viszont nem koszolódik olyan könnyen. Látványos a holttér figyelő kétoldali, visszapillantók alatt elhelyezkedő szeme is. A kilátás jó, a tükrök nagyok. A bixenon fényszórók kanyarkövető funkciója kikapcsolható, ha valakit zavar.
A biztonsági arzenálról már írtunk korábban, most azonban a City Safety rendszeren kívül, mindent ki is próbálhattunk. A BLIS holttérfigyelő hasznosan jelzi, ha hátulról a mellettünk lévő sávban autó közelít, vagy ha sávváltáskor a holttérben autó tartózkodik. A sávtartó asszisztens akkor pityeg, amikor index nélkül lépjük át a sávot, az elalvásra figyelmeztető rendszert szerencsére nem volt módunk kipróbálni, ez a kocsi mozgását figyeli, ha bizonytalanul sokat kacsázik, jelez.
Nagy találmány és borzasztóan hasznos a ráfutásra figyelmeztető berendezés. Előre beállíthatjuk, milyen követési időközöket (1 és 2,6 másodperc között öt fokozatban), azaz milyen követési távolságot érzünk biztonságosnak. Ha ezen belül kerül az autó orra, a műszerfal tetején széles csíkban piros jelzőfény világít. Ez akkor is működik, ha bekapcsoljuk a távolságtartó tempomatot (ACC), amely képes a teljes vészfékezésre, bár 30 kilométer/órás sebesség alatt kikapcsol. Akkor veszi át a szerepét a vészfékasszisztens és a City Safety, amely nagyobb sebességnél ugyan csak mérsékli az ütközés kockázatát, 15 kilométer/órás sebességkülönbség esetén azonban teljesen meg is állítja az autót. A koccanásmegelőző rendszer világújdonság, az alapfelszereltség része. A szélvédő tetején látványosan elhelyezett ötféle érzékelő, radar és kamera felel a biztonságos fékezéséért. Mesterséges környezetben teszteltük, valóban megáll magától az autó 15-20 kilométeres sebességgel folyamatosan a gázt nyomva.
Ha valaki bevág elénk, vagy hirtelen lefékez, akkor a korábban enyhén felvillanó fényjelzést hang és élesen villogó fénycsík erősíti meg, nagyon hatásos, ráadásul ilyenkor a rendszer a fékezésbe is besegít. Ideális körülmények között ezt az autót vakon is el lehet vezetni, fix sebességgel, középső sávban az autópályán, gyér forgalomban én is bevállalnám.
A 18 hüvelykes sportos kerekek ellenére nem riadunk vissza a mezei utaktól sem, a 23 centis hasmagasság jóval a szegmensben szokásos 20 centis fölött van. Összkerékhajtása intelligens, induláskor, kanyarban és megcsúszáskor a megfelelő mértékben osztja el a tapadást a tengelyek között. Futóműve jó, kisimítja az úthibákat, de nem ringat, feszes, sportos. Kanyarban jól betapad. Lehet rendelni aktív futóművet is.
Summum felszereltséggel erős dízellel 11,44 millióba kerül az autó, a tesztautó extrái még dobnak ezen, így könnyen otthagyhatunk 14-15 millió forintot is a kereskedésben. A 285 lovas benzines ára pedig csak itt kezdődik. Legolcsóbban 9,69 millióért juthatunk XC60-ashoz, ezért a pénzért 163 lovas öthengeres dízelt kapunk.
Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.
A legkisebb négyajtós Volvo finom, izgalmas autó. Üzleti és családi célokra egyaránt alkalmas. Bioetanollal működő motorja lendületes autózást tesz lehetővé, olcsón üzemeltethető és nagyon környezetbarát, bár nem túl humánus. A Flexifuel változat felára hamar megtérül.
A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.
Mintha Öland szigetén sétálnék a sűrű, magas fűben, a háttérben lágyan füstölő kis kémény, tenger- és tehénszag, susogó, alacsony fák. Tücskök zenélnek a fényes éjszakában. Így tudnám leírni a Volvo V70-est.
„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki terrorcselekményt hajt végre, miközben félholtra ver embereket”.
Kamarás Pétert az „átláthatósági” törvényjavaslatról kérdezték, és bár ő a civil ügyekkel foglalkozó önkormányzati bizottság elnöke Pécsen, azt állította, nem tudja, miről van szó.