szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Barátságos és variálható az Opel Zafira, az egyterű autózás első ikonjának legújabb reinkarnációja. Egyszerű vonalai elegánsak és lényegre törnek: ez az autó a családnak készült. Alapmotorja nagyon gyenge.

© Autómenedzser
A világos, bézs tónusokkal feldobott vezető- és utastér hangulata családias, otthonos. Kapcsolóinak elrendezése ergonomikus, funkciói áttekinthetőek és könnyen kezelhetőek. Cosmo felszereltségű tesztautónk multifunkciós kormánnyal rendelkezett, audioberendezése Bluetooth révén könnyedén kapcsolatba lépett telefonommal (plusz 99 ezer forintért). A telefonálás egyszerű, kormányról is vezérelhető, a szinkronizálást követően a teljes híváslista és a telefonkönyv is a rendelkezésünkre áll. Ezt a hasznos extrát díjaztam, azonban azt nem, hogy hiányzott az ESP, az elektronikus menetstabilizáló csak 149 ezer forintért rendelhető, alapáron csak a Sport felszereltségi szinttől kapható. A biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztető jelzés hiányára nem találtam magyarázatot, pedig ilyen papíron van a Zafirában. A gyakorlat mást mutatott.

© Autómenedzser
A sebességtartó automatikának a kapcsolója rossz helyen van az irányjelző kar végén, eleinte többet indexelünk, mint kéne és többet pepecselünk a tempomat beállításával, mint amennyit az útra figyelünk. Az irányjelző amúgy is gyenge pontja az autónak, szokni kell, hogy csak pöckölni kell, ha előzünk. Ha határozottan lenyomjuk, akkor az előzést követően is bekapcsolva marad.

A középkonzolt borító zongoralakk műanyagja, ha másra nem, arra jó, hogy kis sárga emlékeztető jegyzetecskékkel ragasszuk tele.

A visszapillantók nagyon kicsik, a dupla (elöl és hátul figyelő) tolatóradar (125 ezer forintért) ellenére nem könnyű a parkolás és a manőverezés, az autó fordulóköre túlságosan nagy és a villás A-oszlopok is sokat takarnak.

Gyenge motor, variálható utastér (Oldaltörés)



© Autómenedzser
A tesztelt autó gyenge pontja a szíve: az egyhatos benzines teljesen alkalmatlan arra, hogy élvezetesen vezessük a kompakt egyterűt. 115 lovas motorjával kínlódik az üresen is 1500-1600 kilós Opel Zafira, lendületes autózás csak padlógázon lehetséges. 100-ig nem zavaró az autó hangja, pályatempónál zajos. Indulásnál, kanyarodásnál félő, hogy lefulladunk, az erőforrás erőtlenségét béna, hangos kigyorsításokkal áruljuk el a külvilágnak. Gyenge izomzatának a benzinkutaknál sem vesszük hasznát, a hatszáz kilométeres tesztelés végén 7,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként. Nem sok, de nem vágjuk hanyatt magunkat.

Szépek a 17 hüvelykes kerekek (250 ezer forintos extra), a peres gumikkal kemény jelez vissza a futómű, kellemetlen áldásait rossz minőségű földúton érezzük a nagyzolásnak. Ilyenkor tapasztaljuk, mennyivel többet ér az ESP.

© Autómenedzser
A Zafira erőssége a tér, nem is néznénk ki belőle, mire képes. Magasan ülünk, jól rálátunk az útra és a bent ülőkre egyaránt. Bár elöl kevés a tároló, és a pohártartó, a hátsó sorokban ülők el vannak kényeztetve. A Zafira hét ülést kínál, a leghátsó sorban sem szenvedés csücsülni. A rugalmas üléselrendezés logikus, a variálás azonban időigényes. Az autó átrendezése ugyanakkor látványos és izgalmas feladat, nagyon tetszett a tologatható és süllyeszthető középső pad és a padlóból kiemelhető hátsó szekció. Ezt a középső üléssor alól szabadítjuk ki, majd mint egy keljfeljancsit, felcsapjuk a hatodik és hetedik széket. A legjobb variáció a hatszemélyes kivitel, ilyenkor a fogmosó felszerelésnél és egy karton sörnél több is befér a kocsiba. Két gyerek fölött jó útitárs a Zafira, a legolcsóbb változat 4,889 millió forint.

B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)




Opel Zafira 1,6 Cosmo
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
1598
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
115 lóerő 6000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
155 Nm 4000-es fordulaton
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2703
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4467 / 1801 / 1670 (tetősínnel)
Csomagtér
140/645/1820 liter
Saját tömeg (kg)
1503
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
185
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
13,4
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Város/országút/vegyes
9,2/5,7 /7
Tesztfogyasztás
7,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
167
ÁRA
5,949 millió forint



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Opel GT: szupersportkocsi melósoknak

Lehet, hogy van erősebb, gyorsabb és drágább autó, de ennél feltűnőbb kevés fut a magyar utakon. Teszteltük a feltámasztott legendát.

hvg.hu Autó

Opel-szag, nagy motor, kis erő

Állítólag sokat dolgoztak a német mérnökök, hogy opelesítsék a koreai Captiva édes testvérét. A műtét sikerült, a kocsinak valóban Opel szaga van, de nagy benzines motorja nem győzött meg. 150 lovas dízelben az igazi.

automenedzser.hu Autó

Opel Corsa teszt: a lányok kedvence

Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.

hvg.hu Autó

Nagy Astra-teszt

Nem hagyományos tartós teszten volt nálunk az icike-picikét megújult Opel Astra, hanem csak egy hosszú túrán, 2500 kilométert tettünk meg nyolc nap alatt itthon és külföldön.

hvg.hu Autó

Exkluzív: vezettük az Opel Insigniát

Ez az idő is eljött: lecserélik a Vectrát. Szép történet volt, az utóbbi évtizedek legnemesebb Opeljét búcsúztatja el az Insignia. Meglepően jó autó született, extralistáján megjelent az innováció és az ára is kedvező. 2009-től még olvasni is tud. Vezettük.

hvg.hu Autó

Zsebrakéta az Opeltől

Egyszerre tisztelik és fikázzák a kívülállók a kis vadmalacot, de aki egyszer beül és tol neki pár izmos kilométert, soha nem felejti el az élményt.

automenedzser.hu Autó

Lehet izgalmas egy Opel?

Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.