szerző:
automenedzser.hu

Az ötféle, egyedi és különleges karosszériaváltozattal (Berline, Coupé, Limousine, Grandtour és Coupé-Cabriolet, valamint a nagyteljesítményű Mégane Renault Sport verzió) készülő Mégane dinamikus stílusjegyeit újfajta, elkeskenyedő fényszórókkal, átdolgozott hűtőmaszkkal és lökhárítókkal, átlátszó hátsó lámpatestekkel, illetve új stílusú keréktárcsákkal és abroncsokkal tették még karakteresebbé. A Mégane kettes fázisként elnevezett újdonság ára maradt a régi, miközben minőségi és technikai előrelépés jellemzi.

© Renault
Az új Renault Mégane megújult színválasztékot is kínál – opciós lehetőségként színre fújt oldalsó díszcsíkokkal és lökhárítókkal – amelyekhez átfésült, világosabb belső színvilág társul. A még kényelmesebb utazás érdekében az Mégane II felfrissített változatában néhány technológiai újítás is bemutatkozik. Ilyenek: a parkolást segítő berendezés, új generációs Carminat navigációs rendszer.

Gazdag motorválaszték

© Renault
Felfrissült megjelenésén kívül, az Új Mégane megújult motorcsaláddal is rendelkezik – melyek mindegyike megfelel az Euro 4-es előírásoknak – a még dinamikusabb, élvezetesebb vezethetőség érdekében. A leglényegesebb változtatások a dízelmotorokat érintik. Az Új Mégane-ban debütál a 150 lóerős, 2.0 dCi 16V motor, amely egyedülálló menetteljesítményt és vezetési élményt nyújt ebben a kategóriában. Ezen kívül az 1.9 dCi változat teljesítménye 130 lóerőre nőtt, és most már időközönként megújuló részecskeszűrővel rendelkezik. A korábbi, hatsebességes, manuális váltó mellett, ezentúl ez a motor négysebességes, flick-shift, proaktív automata váltóval is rendelhető. Az Új Mégane a továbbiakban is rendelhető az 1.5 dCi 85LE-s és 105LE-s változataival. A 105 lóerős verzió mostantól a Coupé-Cabriolet vásárlók számára is elérhető.

[[ Oldaltörés: Vezeti a középkategóriát (Oldaltörés) ]]



© Renault
A 106 lovas motor meggyőzően mozgatja az autót, a rövid próbaút során kiderült, hogy bár indulásnál meglehetősen hangos, nagyobb sebességnél, hatos fokozatban példásan csendessé válik a Mégane, a fogyasztás pedig remélhetően olyan kedvező, mint az a prospektusokban olvasható (városban 5,8 liter, vegyes használatban 4,7 liter gázolaj száz kilométerenként). Az új, és a már bizonyított dízel erőforrásokon kívül, a benzines kínálat tagjai az 1.4 16V (100 LE), az 1.6 16V (110LE), a 2.0 16V (135LE) és a 2.0 T (165LE), valamint a 225 lóerős 2.0 16V Turbo, amely a Mégane Renault Sportot hajtja.

© Renault
A biztonság terén nem alkuszik a Renault, alapban hat légzsákos mindegyik Mégane-modell, a Berline és Coupé-Cabriolet változatok kategóriájukban az elsők, amelyek ötcsillagos Euro NCAP értékelést érdemeltek ki, az utóbbi modell automatikusan kioldódó bukókeretet is kapott. 2002-es megjelenése óta több mint 2,4 millió Mégane II gördült le a futószalagokról (az összes karosszéria-változatot beleértve). A Mégane II Nyugat-Európa legkelendőbb típusa, és az év eleje óta az eladási statisztikák éllovasa Franciaország, Belgium, Spanyolország, Hollandia és Portugália piacain. Nálunk a 1996-os debütálása óta 50 ezer új Mégane-t (egyest és kettest) adtak el a hazai Renault-kereskedők.

[[ Oldaltörés: Habosított műszerfal, 48 liternyi rekesz (Oldaltörés) ]]

© Renault
Az Új Mégane hatalmas beltere csábít az utazásra. Az ergonómia továbbra is példaértékű, minden műszeregység logikusan elrendezve kapott helyet a vezető előtt, míg az ésszerűen elhelyezett kezelőszervek könnyen elérhetők. A beltér vizuális harmóniáját puha anyagok használata erősíti, mint a habosított műszerfal borítás. A könnyebb leolvashatóság érdekében a műszerfal számjegyei hátsó megvilágítotást kaptak, a piros mutatók pedig vékonyabbak lettek. A Mégane Renault Sport pirossal varrott bőr kormánykereket kapott, míg a váltókar kék vagy szürke öltései kiemelik az autó sportos, vérbő karakterét.

© Renault
A Renault mérnökei számos, az utazás kényelmét növelő újítást vezettek be az Új Mégane esetében. Mostantól minden karosszériaváltozathoz extraként rendelhető (kivéve a Renault Mégane Sportot), a hátsó parkolást segítő berendezés , amelynek segítségével egyszerűbb a szűk helyen történő manőverezés, és megelőzhető a figyelmetlenségből adódó lökhárító sérülés. A rendszer egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval hatástalanítható. Az Új Mégane ezenkívül továbbfejlesztett eső- és fényérzékelő szenzorokat is kapott. Az új esőszenzorral a vezetőnek többé nem kell újra beállítania az automata ablaktrölőket, amennyiben újraindítja az autót. Az Új Mégane-t mostantól intelligens és hatékony “flat-blade” ablaktörlőlapátokkal szerelik.

Az utastér jó levegőminőségének megőrzése érdekében az Új Mégane-t szériában aktívszenes belső levegőszűrővel szerelik. A szűrő megakadályozza a parányi szennyeződések és a kellemetlen illatok utastérbe való jutását. A légkondícionáló rendszert szintén módosították, elsősorban a stabil működés, és a minél gyorsabb üzemi hatásfok elérése céljából (gyorsabb hűtés), ugyanakkor a rendszer zajosságát is csökkentették. Az Új Mégane audio-felszereltségéhez 4x15W-os rádió/CD tartozik szériában Authentique Plus szinttől és MP3-kompatibilis lejátszók is választhatók opcióként.

Az új modell, hasonlóan elődjéhez olyan, kényelmet növelő fejlesztéseket tartalmaz, amelyek megalapozták a Mégane hírnevét: temérdek rakodóhely (a padlóban és a könyöklők alatt is, 48 liter összesen), repülőgép típusú kézifék, amely helyet takarít meg a középső könyöktámasz tárolórekesze számára, beépített tanksapka, valamint a Coupé-Cabriolet változat üvegteteje. Ezen felül a szabadkezes Renault kártya alacsonyabb felszereltségi szinttől (Comfort verziótól) jár alapfelszerelésként az Új Mégane vásárlóinak.

© Renault
Az autó alapára nem változott, a háromajtós változat 3,38 millió forintért vihető haza. A cégautónak leginkább beillő ötajtós 106 lovas dízel 4,355 milliótól indul, a 86 lovas dízel négyajtósért 3,970 milliót kérnek, a legerősebb 150 lovas kombi ára 5,86 millió forint. A kupé-kabrió 1,6-os benzines változatban 5,4 milliótól indul, a 165 lovas kétliteres benzines turbóval 6,36 millió, 150 lovas kétezres csúcsdízellel, legmagasabb felszereltségben 7,12 millió forint.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

A Dacia húzza a Renault szekerét

Bejött a Renault kockázatos lépése, amikor hét éve megvette a rossz hírű román népautókat gyártó Pitesti-i Dacia gyárat. Az üzem jelenleg 680 autót állít elő naponta, év végére ezt a számot napi 800-ra emelik. A Logan két év alatt meghatszorozta értékesítését. Itthon közel 3000 Daciat adtak el, miközben a francia márka eladásai jelentősen visszaestek.

automenedzser.hu Autó

Küszöbön az intelligens autó

Magától értetődő, hogy négy légzsák, ABS, menetstabilizáló, mp3-lejátszó, kanyarkövető fényszóró, defekttűrő gumi és navigációs rendszer van az autónkban. A technikai újdonságok özönvízszerűen változtatják meg autózási szokásainkat. Íme három olyan felfedezés, amely pár év múlva benne lesz az új autókban.

hvg.hu Autó

Egy Renault a jövőből

A genfi autókiállításon a Renault újabb jövőautót mutat be, ezúttal az Altica sportkombit, amely a sportkocsik rugalmasságát ötvözi a kombi variálható tágasságával. Ahhoz, hogy ez ne csak egy átlagos tanulmány legyen, a franciák becsempésztek néhány, a repülésből és a Forma 1-ből elcsent fejlesztést is. Ez utóbbi főként a beltér puritánságában, sportosságában és technikájában érhető tetten.

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.