Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja, hogyan változtathatják meg a világunkat ezek az újfajta gondolkodáshoz használható eszközök. Átfogó és optimista könyvében aktuális példákon keresztül mutatja be az üzleti életet és az oktatást alapjaiban átalakító hatásukat. Arra buzdít, hogy munkatársként, társtanárként és coachként tekintsünk a mesterséges intelligenciára, és meggyőző érvekkel támasztja alá, miért elengedhetetlen a gépekkel való együttműködés képességének elsajátítása. Szemléletmódját követve átláthatjuk az MI-ben rejlő aktuális lehetőségeket, hogy adottságait egy jobb emberi jövő megteremtésére használjuk fel. A HVG Könyvek által kiadott műből több részletet is közlünk a következőkben.","shortLead":"Ethan Mollick, a Wharton Egyetem tanára az MI egyik legjelentősebb és legprovokatívabb értelmezőjeként azt vizsgálja...","id":"20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76b0720d-3680-42c6-8b8c-cd19b002ac1d.jpg","index":0,"item":"75880028-ea7f-4696-95d5-8a88f3d078a8","keywords":null,"link":"/360/20241228_tarsintelligencia-4-resz-mi-ai-mesterseges-intelligenciae","timestamp":"2024. december. 28. 18:30","title":"Hogyan éljünk együtt a mesterséges intelligenciával? – 4. rész: Hogyan alakul az MI jövője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.","shortLead":"Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról...","id":"20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c36e10b8-9a41-4187-af75-c08b5edef83c.jpg","index":0,"item":"9e7d3f9e-6ea2-4da1-9043-60f8d4aa9395","keywords":null,"link":"/360/20241228_prepperek-veszelyhelyzet-haboru-katasztrofa-felkeszules-tulelocsomag-vasarus-gabor-interju","timestamp":"2024. december. 28. 07:00","title":"„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bab6364a-65b1-49ad-abcb-ae6b8560a5bd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vaklárma volt a bombariadó.","shortLead":"Vaklárma volt a bombariadó.","id":"20241229_Nyomozast-rendeltek-el-a-Balnat-ert-bombafenyegetes-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bab6364a-65b1-49ad-abcb-ae6b8560a5bd.jpg","index":0,"item":"31e5164e-a5cd-4547-898d-75e0ffe1c893","keywords":null,"link":"/itthon/20241229_Nyomozast-rendeltek-el-a-Balnat-ert-bombafenyegetes-utan","timestamp":"2024. december. 29. 11:22","title":"Nyomozást rendeltek el a Bálnát ért bombafenyegetés után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8ac8e1a-c984-4f9e-ad67-cd0c1090f9e1","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Washington szankciókat vezetett be Bidzina Ivanisvili a grúziai kormányzó párt, a Grúz Álom alapítója és tiszteletbeli elnöke ellen – jelentette be Antony Blinken amerikai külügyminiszter. Ivanisvili ellen az EU is vezetett már be szankciókat, a büntetőintézkedéseket egyedül Orbán Viktor, a grúz politikus szövetségese ellenezte.","shortLead":"Washington szankciókat vezetett be Bidzina Ivanisvili a grúziai kormányzó párt, a Grúz Álom alapítója és tiszteletbeli...","id":"20241227_Az-USA-szankcios-listara-vette-Bidzina-Ivanisvilit-a-gruziai-kormanyzo-part-alapitojat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ac8e1a-c984-4f9e-ad67-cd0c1090f9e1.jpg","index":0,"item":"f521de6c-123f-4b2d-950e-21440176077e","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Az-USA-szankcios-listara-vette-Bidzina-Ivanisvilit-a-gruziai-kormanyzo-part-alapitojat","timestamp":"2024. december. 27. 21:33","title":"Az USA szankciós listára vette Bidzina Ivanisvilit, a grúziai kormányzó párt alapítóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f8925a1-4a85-44bb-9c76-769bd1c925da","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A baleset részleteiről egyelőre nem kérdezték. ","shortLead":"A baleset részleteiről egyelőre nem kérdezték. ","id":"20241229_del-koreai-legi-katasztrofa-tulelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f8925a1-4a85-44bb-9c76-769bd1c925da.jpg","index":0,"item":"2e4b028b-6ccb-4e4c-8ad5-c29a3954a8b6","keywords":null,"link":"/vilag/20241229_del-koreai-legi-katasztrofa-tulelo","timestamp":"2024. december. 29. 20:30","title":"Eszméleténél van és kommunikál a dél-koreai repülőszerencsétlenség egyik túlélője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd","c_author":"Martini Noémi","category":"itthon","description":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából ki tudják termelni a lakbért, másoknak a Máltai Szeretetszolgálat továbbra is finanszírozza a lakhatást, de rengetegen tűnnek el nyomtalanul a rendszerből, és olyanokról is hallani, akik arra kényszerültek, hogy visszatérjenek Kárpátaljára. Az utóbbi négy hónapban több érintett családdal és szállásadóval maradtunk kapcsolatban, hogy megtudjuk, hogyan élnek túl. Három helyszín, három különböző sors. ","shortLead":"Augusztus vége óta nem jár állami lakhatási támogatás több ezer kárpátaljai menekültnek. Vannak, akik alkalmi munkából...","id":"20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/574ea1d2-761e-4925-b9d0-ed108da136fd.jpg","index":0,"item":"a2c8a2bb-0999-4617-8380-7c4b1c0c4194","keywords":null,"link":"/itthon/20241228_karpataljai-menekultek-ukrajnai-haboru-tamogatas-maltai-szeretetszolgalat-lakhatas-ebx","timestamp":"2024. december. 28. 10:00","title":"„Nincs még egy ország, ahol különbséget tesznek menekült és menekült között” – hogyan élnek az állami támogatástól elesett kárpátaljai menekültek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644","c_author":"HVG","category":"360","description":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi összefoglaló 3. része.","shortLead":"2024 Krónikája című sorozatunkban az év legfontosabb eseményeit idézzük fel. Negyedévenként haladunk, ez a nemzetközi...","id":"20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03531fc7-3284-48e7-88e9-b4ed66f55644.jpg","index":0,"item":"6f22d30a-12f5-44a4-a4f4-afd5075d13d3","keywords":null,"link":"/360/20241229_hvg-2024-Kronikaja-Vilag-3-resz","timestamp":"2024. december. 29. 11:00","title":"Aranyak a párizsi olimpián, szélsőjobbos és kommunista győzelmek a világban – 2024 Krónikája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbaff344-f769-4f84-8066-8f7b3f572c3e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Már-már hagyománynak nevezhetjük, hogy az év végén Ceglédi Zoltán szürreális rendőrségi hírekből nyújt át egy csokorra valót. A rendőrök elől bérelt rollerrel menekülő egy atyafi. Elon Muskot is zavarba ejtő csináld magad-önvezető autó Nógrádban. Vipera és könnygáz a kultúrházban. Átverés olcsó disznótorossal és művégtaggal. A visszalopott járókeret.","shortLead":"Már-már hagyománynak nevezhetjük, hogy az év végén Ceglédi Zoltán szürreális rendőrségi hírekből nyújt át egy csokorra...","id":"20241228_duma-aktual-balfek-bunozok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbaff344-f769-4f84-8066-8f7b3f572c3e.jpg","index":0,"item":"397d95c9-af51-41ee-8701-3396466c03f4","keywords":null,"link":"/360/20241228_duma-aktual-balfek-bunozok","timestamp":"2024. december. 28. 19:30","title":"A rabló, aki elaludt betörés közben – Az év balfék bűnözői történetei a Duma Aktuálban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bármennyire is fejlett a technikája, bármilyen vonzó is a formája, és meglepően jók a tereptulajdonságai, mégiscsak kiforratlan autó az új Toyota RAV4. Apró bosszantásai, szereptévesztése nem váltották be a hozzá fűzött reményeimet. De ugyanakkor a RAV4 egy megbízhatóságáról híres Toyota, praktikus nagy munkabírású és takarékos.
Kellemes, személyautós beltér fogad, az ajtók érintésre nyílnak, a motor gombnyomásra indul. A műszerfal és a műszerek látványosak, modernek. Ebben a high-tech autóban viszont csak a kis pöcökkel tudtam lenullázni a számlálót. Használati kézikönyv híján nem derült ki, hogy a fedélzeti számítógép milyen gombbal hozható működésbe. Az átlagfogyasztást beállítot-tam alapértelmezettnek és jöhetett a száguldás. Azaz csak jöhetett volna, a 100 kilowattos 2,2 literes dízelszív ugyanis nem a dinamizmusáról híres. Lassan, észrevehetetlenül gyorsul, mondhatni unalmasan.
Több dinamizmust vártam tőle, a korábban kipróbált régi RAV4-esek, főként a kétliteres dízel, jobb benyomást tettek rám. Csalódnom kellett és nem csupán a motor renyhesége miatt. Az egy dolog, hogy az autó kívülről hatásosabb, szexisebb, szélesebb és hosszabb lett de, ami egy ilyen szabadidő-autónál sokkal fontosabb, sajnos alacsonyabb is, mint az elődje. A Toyota szerint ez így van rendjén, mert a felméréseikből kiderült, hogy a vásárlók jelentéktelen része használja az autót terepen, úgy vélik a személyautók felé való eltolódás hozhat további fényes sikereket a típus számára. Ha ezt mondja a marketing, higgyük el nekik, de az autó engem nem győzött meg, szereptévesztésben van. Bizonyos dolgok személyautósak, mások terepjárósak. Azzal sem tudott levenni a lábamról, hogy a hátsó üléssor 1 a 2 arányban sínen előre, hátra tologatható, hogy nagyobb teret nyerjünk a csomagoknak. (Hokiütőim csak ferdén fértek el az első ülések és a csomagtartó ajtaja között.) Itt van a bibi, kisautós megoldást kellett alkalmazniuk a japánoknak, hisz a RAV4-esnek kicsi a csomagtartója, ezt hivatott ellensúlyozni a sínes megoldás. Ez valóban hasznos, de egy nyolcmilliós hobbiterepjáróban nem hiszem, hogy választanunk kell a felnőtt hátsó utasok kényelme és a csomagok között. Mert valóban kielégítő normál állásban a hátsó üléssor, a háttámlák dönthetők, így még aludni is lehet haladás közben.
A hátsó üléssort a csomagtérből egy-egy kar meghúzásával teljesen síkba lehet dönteni. A csomagtartóban a pótkerék kikerülésével sok hely felszabadul a padló alatt is, így, ha a hátsó sort előre toljuk, valóban nagy csomagteret kapunk. Egy darabból álló, jobbra nyíló hatalmas ajtaját szűk garázsban nehezen lehet kinyitni. Tovább nehezíti a kívülről rábiggyesztett pótkerék is. Megpróbáltam leszerelni a borítását. Bár ne tettem volna. Egyrészt kiderült, hogy vékony és gyenge műanyag lemez az egész, könnyen törik. Másrészt a visszarakásával annyi időt töltöttem el, hogy azalatt simán lecseréltem volna a defektes kereket. Ha RAV4-est vennék, akkor inkább a drágább RAV4 X-et választanám, azt defekttűrő abronccsal szerelik, csomagtér-ajtaján így nem díszeleg ott a pótkerék (jobb a hátralátás), ráadásul off-road csomaggal igazi terepjáróvá varázsolhatjuk.
Tetszett
Külső, belső dizájn Terepralis erények Fejlett technika
De térjünk vissza Sol Plus felszereltségű tesztautómhoz, ahol elöl is kényelem uralkodik, jók a szövetborítású ülések, ám hosszú távon nem tudtam maradéktalanul kényelmes üléspozíciót kialakítani. Az is zavart, hogy a fejtámláknak csak a magasságát lehet állítani. A beszállás és a kiszállás könnyű hátra is, a fej-, a láb- és a válltér még öt felnőtt számára is kielégítő, négynek kifejezetten kényelmes.
[[ Oldaltörés: Igazi technikai csemege (Oldaltörés) ]]
A műszerfal modern, fiatalos, mindent a kör szimbólum rendez össze harmonikus egységgé. A Toyota embléma ellipszisei körként térnek vissza az autó belső formavilágába, a klíma, a rádió, a kapcsolók, a kuka, a hangszórók, a levegőbeömlők, szinte minden kör alakú. Este is szép a műszerfal, ízléses a sárga megvilágítás. Bizonyos kapcsolók azonban nincsenek megvilágítva, például az ablakemelők és a tükrök gombjai után is csak emlékezetből matatunk.
Dicséretes a japán dizájnerek munkája, az összeszerelés minősége példás, az anyagok tartósak, hangtalanul illeszkednek. Ez alól kivétel a jó ötletnek induló két rekeszes kesztyűtartó, amelynek az egyik rekeszét gombnyomással, mechanikus módon lehet nyitni. Egyrészt zörgő műanyagból van a fedél (az autó leggyengébb pontja), másrészt nem működik tökéletesen, a három hónapos autóban már csak minden második bökésre nyílt ki vagy csukódott be.
Elérkeztünk az autó számomra legkiborítóbb egységéhez, ami végképp megrontotta köztünk a viszonyt. Pedig én mindent megpróbáltam, hogy szeretni tudjam. A hatsebességes, hosszú úton járó váltó szórakozott velem, nem tudtam egyesbe kapcsolni, hátramenetből nehezen lehetett kiszedni, kettesben pedig lefulladáshoz közeli állapotban rizikós volt indulni. Képzelhetik, mennyit bénáztam vele, megalázó közlekedési helyzetekbe kerültem nap, mint nap. Ráadásul fizikai fájdalmat okozott, majdnem ínszalag gyulladást kaptam az erőlködéstől. Ebből pedig nem kértem.
Hogy miért lehet ennek ellenére szeretni ezt az autót? Azért mert Toyota, és belengi a megbízhatóság, az elnyűhetetlenség misztériuma. Aztán azért mert, ez a ma kapható legmodernebb szabadidőautó. Minden ízében korszerű, úttörő technika jellemzi, az intelligens összkerékhajtástól, a kilenc legújabb fejlesztésű többkamrás légzsáktól, a kulcsnélküli működéstől, a csúcsminőségű katalizátoron át az mp3-as fájlokat is lejátszó hifiig. A klíma kétzónás, a világítás és az ablaktörlők automatikus működésűek, tesztautómban a tolatóradar csak hanggal kommunikált, de lehet intelligensebb parkolássegítőt is rendelni. A tempomat páratlanul könnyen használható, két gombnyomással már rendben vagyunk.
A kartámasz praktikus, a Yarisból elcsent multifunkciós kormány jó fogású, két irányba állítható, közvetlen. A kezelők kézre esnek, az elakadásjelző kicsit túl messze került. A kéziféken jó nagyot kell rántani, majdnem függőleges pozícióban fog. Minden RAV4-ben alap az mp3, wma és cd-text olvasására is alkalmas hatlemezes rádiós-cédé. Könnyen és gyorsan tanulható, kormányról működtethető egységről van szó.
Nem tetszett
Rövid ülőlap Kapcsolhatatlan váltó Merev motor
Üdítő az elektromos tolótető (bár bonyolult a lezárása), nincs annál szebb, mint amikor tavaszi napsütésben fürödve terepen vágtatunk egy kis pecázásra. Erre jó a RAV4, ezért lehet szeretni, no meg azért mert tartja az árát, és nagyon keveset eszik. A fedélzeti számítógép halálpontos, 6,8 literes átlagfogyasztásról számolt be, ennyit mértem én is. Ez nagyon sokat dob az autó végső megítélésén.
Terepen a nem túl magas építés ellenére jól elboldogul, a fantasztikus benne az, hogy lágy futóműve nagyon gyors haladást tesz lehetővé rossz úton is. A RAV4-gyel sikerült olyan porfelhőt magam mögött hagyni, mint amilyent a Dakaron szoktunk látni. Úgy megy a földúton, mint az autópályán. A lomha gyorsulás ellenére, ha elérjük a nyomatékmaximumot, akkor az autó nagy sebességgel is kényelmesen, erőlködés nélkül hajtható, bár a szélzaj már 100 környékén jelen van, de elviselhetetlenné csak 150 fölött válik, ilyenkor jól jön a zenei segítség. A motor dízeles hangját egyébként nem akarja letagadni a RAV4, viszonylag hangos az autó. A 136 lovas motor nem ver hátba, ám ha nagyon nyomjuk, tud gyorsan is menni, de alapvetően a középutas megoldásokat kedveli, a visszafogott tempót, és a hosszú utakat.
Annak jó választás, aki a budai hegyekben lakik, erdőszélen, mezőn, tanyán, vagy földúttal bekötött lakóövezetben. Télen verhetetlen, legyen az hó, vagy latyak, az összkerékhajtás zárásával minden időjárási körülmény között elboldogul. Összefoglalva: a RAV4 jó utazóautó, annak ideális, aki szeret magasan ülni, akinek első a család biztonságai, nem riad vissza a rossz utaktól sem, technikailag a legfejlettebb szinten áll.
Csupa bőr, csupa kényelem, csupa kényeztetés. A Nissan Pathfinder a terepjárók között is méltóságot vív ki méreteivel és pazarságával. Kár, hogy menettulajdonságai nem ennyire meggyőzőek. Nem a sietős emberek autója, de azoké, akik mindig odaérnek.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
A Toyotánál jövőre 9,06 millió jármű gyártását tervezik, 10 százalékkal többet, mint 2005-ben. Világszerte 8,85 millió járművet szeretnének értékesíteni, 9 százalékkal haladva meg az idei 8,09 milliót. Külföldön várhatóan 12 százalékkal 6,38 millióra, Japánban 4 százalékkal 2,47 millióra nőhet az eladás. Ezzel az eredménnyel a Toyota megelőzheti az amerikai General Motorst, és a világ vezető autógyártójává válhat.
Van egy kocsi, ami kilóg minden sorból, még Audis léptékkel is rendkívüli. Megtisztelve éreztem magam, hogy három napig társak lehettünk. Az autók non plus ultrájának egy baja van: elérhetetlen.
Teherautós tulajdonságokkal, személyautós kényelemmel és praktikummal felvértezett nyugodt erő, ez a Mitsubishi örökifjú pick-upja, az elnyűhetetlen L200. Volánjánál kitágul a világ, felülről nézve minden egyszerűbb, biztonságosabb. Se hó, se kátyú nem akadály.
Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.
Tőkeérték szerint a japán Toyota Motor már a világ nyolcadik legnagyobb vállalata: a múlt héten a japán autógyártó részvényének árfolyama olyan szinten volt már, hogy a vállalat tőkeértéke túllépett a 200 milliárd dolláros vonalon, ezzel elérte az amerikai Wal-Mart áruházlánc, a tőkeértékét tekintve a világon nyolcadik helyen álló vállalkozás részvényeinek összesített aktuális értékét.
Vannak nők, akik irtóznak a szép fiúktól, a vágott arcú pasikat kedvelik. Autók között ilyen a Navara, félistenként magasodik a forgalom fölé, 174 lovas motorjával és megdöbbentően alacsony fogyasztásával csak papíron teherautó. Valójában egy sportos tank, egy szuperszonikus csatahajó.
A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.
Valami őrült álom gyümölcse ez az autó. Nem lehet egészen normálisnak nevezni azt az embert, aki a Nissan 350Z sportkocsit ötvözi a Nissan Patrol terepjáróval. A Murano ebből a frigyből született, egy igazi csodabogár a szó legjobb értelmében.
Karafiáth Orsolya most rendhagyó feladatot kapott: a HVG év szaváról szóló szavazásának öt jelöltjéből kellett ihletet merítenie ahhoz, hogy értékelje 2024-et.