szerző:
MTI/hvg.hu

Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.

Az egyesület összesítése szerint a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót a Suzuki értékesítette az első negyedévben. Összesen 9586 járművet adott el, ami 7 százalékos növekedés 2005 azonos időszakához viszonyítva. A Suzuki piaci részesedése az első negyedéves adatok alapján 21,3 százalék, egy évvel korábban ezzel szinte megegyezően 21,2 százalék volt.

© Ford
A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró-forgalmazó az Opel volt, 4537 jármű értékesítésével, ami 2,1 százalékos csökkenés 2005 első negyedévéhez képest. Az Opel piaci részesedése január-márciusban 10,1 százalék volt, egy évvel korábban 11 százalékot tett ki. A harmadik helyen a Ford végzett 4205 eladott személygépkocsival és terepjáróval. Ez 35,2 százalékos növekedés 2005 első negyedévéhez viszonyítva, a piaci részesedése 9,3 százalékra nőtt a tavalyi 7,4 százalékról. A negyedik az értékesítési rangsorban a Skoda. A márkából az idén az első negyedévben összesen 4079 járművet adtak el, ez 2,6 százalékos növekedés 2005 január-márciusához képest. A Skoda piaci részesedése így a 2005. első negyedéves 9,4 százalékról 9,1 százalékra csökkent az idén.

Az első negyedévben 3875 új Volkswagen személygépkocsit és terepjárót adtak el, ami 38,4 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. Január-márciusban a piaci részesedése 8,6 százalék volt, 2 százalékponttal több, mint 2005 azonos időszakában. Új Toyota személygépkocsiból és terepjáróból az idén az első negyedévben összesen 2891-et adtak el, ez 34,2 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához mérve. A Toyota piaci részesedése így 6,4 százalékra nőtt a 2005 január-márciusi 5,1 százalékról.

© Citroën
A vizsgált időszakban 28,2, illetve 10,1 százalékkal esett vissza az új eladott Peugeot és a Renault járművek száma. A Peugeot-ból 1910-et adtak el az idén az első negyedévben, Renault-ból pedig 2474 darabot. Míg a Renault piaci részesedése egy év alatt 6,5 százalékról 5,5 százalékra csökkent, addig a Peugeot-é 6,3 százalékról 4,2 százalékra mérséklődött. A harmadik francia gyártó, a Citroen, vélhetően hatásos reklámkampányának köszönhetően 10 százalékkal tudta növelni eladásait. A 3,5 tonna alatti haszonjármű piacon viszont megduplázták az eladott járművek számát, ebben a kategóriában a Ford vezet 987 járművel.

Megduplázta az első negyedévben eladott járműveinek számát a Hyundai, amelyből január-márciusban 583-at adtak el, ezzel a piaci részesedése 1,3 százalékra nőtt a tavalyi 0,6 százalékról. A 15 tonna fölötti haszonjármű kategóriában a DAF győzött, 195 gépet adtak, el a második legjobb eredményt a Renault érte el.

Összességében az első negyedév adatait figyelembe véve elmondható, hogy míg a mini- és a kisautó kategória iránt (előbbi 85,3, utóbbi 95,5 százalékon teljesített) lanyhult az érdeklődés, addig az alsóközép (121 százalék), a kis egyterű (127 százalék), a középkategória (121 százalék) és a nagy egyterű (120 százalék) kategóriákban komoly volt az élénkülés. Ezeknél a kategóriáknál is jóval kedveltebbek voltak a tavalyi eladásokhoz képest a prémiumautók (185 százalék) és a terepjárók (172 százalék).

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
hvg.hu Autó

Nőttek a Mazda eladásai

A Mazda Motor Europe tovább folytatja idei kiemelkedő teljesítményét, februárban az eladások 21 százalékkal növekedtek az előző év adataihoz képest – így ez már a második, egymást követő hónap, amikor a Mazda európai leányvállalata két számjegyű növekedést képes elérni.

hvg.hu Autó

Feljött a második helyre a Ford

A Ford az első negyedévben Magyarországon – a regisztrációs adatokat, illetve a személy- és haszongépjárműveket is figyelembe véve - 29,5 százalékos növekedést ért el az előző év azonos időszakához képest, ezzel megerősítette második helyét az importőrök között.

MTI/hvg.hu Autó

Jól szerepel Kínában a Peugeot

A francia PSA Peugeot Citroen autóipari csoport kínai vállalata egyharmaddal növelte eladásait az idei év első negyedében az egy évvel korábbihoz képest az új modelleknek köszönhetően.

hvg.hu Autó

Rekordot ért el a VW haszonjármű üzletága

A Volkswagen Haszonjárművek 2005-ös kiszállításait, forgalmát és termelését tekintve egyaránt rekordszámokat ért el. A működési nyereség 244 millió eurós növekedéssel plusz 102 millió euró értéken zárt.

hvg.hu Autó

Rekordok a győri Audi gyárban

Az elmúlt hetekben az Audi Hungaria Motor Kft. -nél - hétfőtől vasárnapig tartó műszakrendben - a motorgyártás csaknem elérte a rekord heti 42 ezer darabot. Az év első negyedévében összesen 493 ezer 831 motor készült Győrben. Ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 24 százalékos növekedésnek felel meg.

hvg.hu Autó

Növelte eladásait a VW Kínában

Idén várhatóan nem lesz veszteséges a Volkswagen Kínában, sőt mind a sanghai, mind a csanguni üzem nyereséget termel – jelentette be a kínai Jetta, a Sagitar sanghai bemutatóján Soh Weiming, a cég alelnöke.

hvg.hu Autó

Jelentős növekedés a Citroënnél

A Citroën az év első negyedévében összesen 2050 személy-, illetve haszongépjárművet értékesített, ami a piac 9,2 százalékos bővülésénél intenzívebb, több mint 30,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A Citroën ezzel a 8. legnépszerűbb márka Magyarországon. Piaci részesedése 4,3 százalék, ami 0,7 százalékponttal magasabb a 2005 első negyedévinél.

MTI/hvg.hu Autó

Rekord számú Skodát adtak el

A cseh Skoda autógyár az első negyedévben rekord mennyiségű, 129 ezer 778 kocsit adott el, 18,5 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben. Márciusban a havi rekord is megdőlt. A növekedés okát főleg a nyugat-európai és a tengerentúli kereslet magyarázza.

Kiderült, hogy miért tiltották le a Bayern meccsének közvetítését Iránban

Kiderült, hogy miért tiltották le a Bayern meccsének közvetítését Iránban

Egyre több hackertámadás éri a németországi kritikus infrastruktúrát

Egyre több hackertámadás éri a németországi kritikus infrastruktúrát

Nem jár a 2-es metró, elgázolt valakit

Nem jár a 2-es metró, elgázolt valakit

A rendőr és a helyi képviselő együtt ment orvvadászatra Baskíriában

A rendőr és a helyi képviselő együtt ment orvvadászatra Baskíriában

Még mindig meg lehetne oldani Bálint gazda XVI. kerületi díszpolgári címét

Még mindig meg lehetne oldani Bálint gazda XVI. kerületi díszpolgári címét

Takács Krisztián lett Korlát új polgármestere

Takács Krisztián lett Korlát új polgármestere