szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Felejtsük el a varázslatos Pussy Galore-t és a többi kebelcsodát, sőt a felrázott martinit is tegyük félre. Nézzük inkább azokat a csodamasinákat, amelyekkel James Bond mindig győz. Tűzön, víz alatt, levegőben.

Tengeralattjáró Lotus Esprit
A Bond-filmekben nem lepődünk meg semmin, bár sokszor olyan extrákkal szerelték fel a járműveket, amelyek közül számos azóta is megmaradt a fantázia szüleményének, gondoljunk csak a katapult-ülésre, vagy az olajat és füstöt fújó DB5-re (már Trabit is alig látni), ám sok különleges kütyü ma a hétköznapi autók alapfelszereltségévé vált. 



Connery és a DB5
Rengeteg autó megfordult az ügynök közelében a vásznon, mégis két típus versenyez a közel kéttucatnyi filmben: az Aston Martin és a BMW. A BMW-ék után sokáig kérdés volt milyen autóval járjon a 007-es. A rajongók szemében Bond a brit hazafiság megtestesítője, aki szerintük kizárólag brit gyártmányú autót használhat, azon belül is csak Aston Martint. Habár az eredeti Ian Fleming könyvekben Bond Bentley-vel közlekedett, a film megszállottjai azzal érvelnek, hogy az Aston Martin is brit gyártmány, tehát ugyanolyan joga van ahhoz, hogy a szuperügynök szuperautója legyen.

A filmekben szereplő autók is legendákká váltak, legyen szó a 750-es bömösről vagy a Lotus Esprit Turbóról, de mondhatnánk az összes Aston Martint. Íme időrendi sorrendben – a teljesség igénye nélkül - a négykerekű hősök.

1.) Bátortalan kezdetek: Sunbeam Alpine
Film: Dr. No (1962, főszereplő Sean Connery), bevétel: 59,6 millió dollár

Az első Bond-autó, a Sunbeam Alpine
A világoskék 1961-es Sunbeam Alpine korántsem fényűző és különleges kocsi, ebben eltér a későbbiektől, de az igaz Bond-imádók úgy tekintenek rá, mint az első szerelemre. A Sunbeam Alpine egy kis angol sportkocsi, amelyből 1959 és 1986 közel 69 ezret gyártottak. A jamaicai forgatáson az autó használatáért a stáb 15 shillinget fizetett naponta.

Különleges képességek: gyorsaság. Mivel az autót Jamaicában kölcsönözte Bond, Q nem szerelhette fel semmilyen kütyüvel.

2.) A ritka csábító: Bentley 4 1/4 litre VDP Tourer
Film: Oroszországból szeretettel (1963, főszereplő Sean Connery), bevétel: 78,9 millió dollár

A méretes Bentley, a Flemming féle Bond-mobil
A hatalmas kabrió csak a film kezdetén villan fel, amíg a főszereplő Sylvia Trenchnek (Eunice Gayson) csapja a szelet, de ennyi is elég, hogy mély benyomást tegyen a nézőkre. Ezzel az autóval nem láthatunk üldözést, veszélyes jelenteket, leszámítva a hátsó ülésén történő akciókat. A Bentley-t sem szerelték fel Q varázseszközeivel. A legvadabb dolog benne az autótelefon, ami 1963-ban még elég szokatlan volt. Bond ebben a filmben leginkább egy sofőrös Rolls-Royce Silver Wraith-tel és egy Ford Fairlane-nel közlekedik.

Telefon a Bentley-ben
A Bond-könyvekben a főszereplő gyakran jár Bentley-vel, ám a filmekben ez igazi ritkaságnak számított, csupán a Soha se mond, hogy soha többé című játékfilmben bukkan fel újra a kocsi, ám ezt nem az Eon produkciós vállalat adta ki, így nem tekinthető “hivatalos” Bond-filmnek.

Különleges képességek: kocsitelefon, amellyel jócskán megelőzte korát.

[[ Oldaltörés: Tüzes villám (Oldaltörés) ]]


3.) Tüzes villám: Aston Martin DB5
Filmek:
Tűzgolyó (1965, főszereplő Sean Connery), illetve Goldfinger (1964, főszereplő Sean Connery), bevétel: 141,2 millió dollár, illetve 124,9 millió dollár

A híres DB5 az Aranyszemben
Az DB5-ös valószínűleg a legelegánsabb és leghíresebb a Bond-autók között, az 1963-ban bevezetett modell első lámpái igazi ritkaságnak számítottak akkor. Vonalai időtlenséget sugallnak. A Goldfingerben bemutatkoznak különleges képességei, mint az olajfolyatás, vagy a gumilyukasztó háromszögek. Egy évvel később, a Tűzgolyóban már vízágyúval felszerelve látjuk viszont a járgányt. Az autó felbukkan az Aranyszemben és az 1997-es A holnap markában című opusokban is.

Fleming regényeiben a Bentley-ket ettől az epizódtól (1959-ben járunk) felváltják az Aston Martinok és Jaguarok. A regényben a főhős egy DB Mark III-mal jár. Hét évvel később, amikor a film készült, már ciki lett volna az elavult modell, ezért ültették Bondot az éppen megjelenő DB5-be. A típusból 1963 és 1965 között 886 készült. A Tűzgolyóban a kocsi rendszáma: BMT 216A, míg az Aranyszemben BMT 214A. A Goldfingerben: AU 1.

Vízágyú az Astonban
Különleges képességek:
katapult ülés a nemkívánatos személyeknek; két 30 kaliberes Browning puska az irányjelzők alatt; radar- és nyomkövető visszajelző; kerékagyból kiugró éles vágószerszám; golyóálló pajzsok; füst-, tüske-, olajszórás; sötétben különböző fénnyel és színnel világító lámpák, amelyek megtévesztik a nyomában lévőket; cserélhető rendszámtáblák (brit, francia, svájci); fegyverarzenál a vezetőülés alatt; vízágyúk (Tűzgolyó); fax (Aranyszem); mobil hangposta (Aranyszem); hűtött kesztyűtartó Bond kedvenc pezsgője, egy üveg Bollinger számára (Aranyszem).
Partnerei: 1937-es Rolls-Royce Phantom III Sedance de Ville, Lincoln Continental, Ford Mustang Convertible, Mercedes-Benz 220

4.) A szamuráj: Toyota 2000GT Convertible
Film: Csak kétszer élsz (1967, főszereplő Sean Connery), bevétel: 111,6 millió dollár

Toyota kabrió
Ez a típus volt minden ázsiai sportkocsi ősatyja, a hatvanas évek végének technikai csodája, a kor legfejlettebb hathengeres Yamaha motorjával, négy tárcsafékkel és sok más műszaki csemegével. Kevesebb, mint 350 készült belőle, az egyik legritkább Toyota a világon, az utóbbi években már csupán hatról tudni. Bond legtöbbször mitfahrer ebben az autóban, a kétüléses GT sofőrje a japán titkos ügynök, Aki (Akiko Wakabayashi). Sean Connery nem fért be, így lett a Toyota kupéből kabrió. A nyitott változatból csupán kettő készült, mind a filmhez. Az egyik prototípus ma a Toyota Múzeumban található Japánban. A másik hollétéről nem tudni, de a rossznyelvek szerint valamelyik korábbi Toyota-vezér magángyűjteményében található.

Különleges képességek: színes képernyős mini tévé a középkonzolon; kamerák elöl, hátul a rendszámtáblák mögött; kétoldali kommunikációt lehetővé tévő rádió; hangvezérléses kazettás magnó; videofelvevő a kesztyűtartóba építve.
Partnere: Toyota Crown

5.) A halott menyasszony: Aston Martin DBS
Film: Őfelsége titkosszolgálatában (1969, főszereplő George Lazenby), bevétel: 82 millió dollár

DBS, a fordulópont
A nem túl nagy sikerű filmben Bond egy 69-es Aston Martin DBS-t vezet, amelyet 1967-ben mutattak be. Az autó merész vonalaival merőben eltért a korábbi Astonoktól. Alacsonyabb és jóval szélesebb volt elődjénél, a DB6-nál. Négy lámpás kapott helyet az átrajzolt Aston Martin hűtőmaszk körül. Az autóval már a film legelején találkozhatunk, amikor a főhős a portugál tengerparton furikázik, üldözőbe vesz egy csinos lány által vezetett piros kabriót, majd megmenti az öngyilkosságtól jövendő mennyasszonyát.

A film végén is fontos szerephez jut a DBS, Bond menyasszonyát lelövik benne, így az autó örök mementó lesz. A tervek alapján a DBS-be V8-as motort tettek volna, de még annyira kiforratlan volt a technikája, hogy maradtak a DB6 erőforrásánál, ami azonban a nehezebb autóban nem valami jól teljesített. Azért így sem kell szégyenkeznie, végsebessége 225 kilométer/óra (DB6-nak 235 kilométer/óra), nulláról százra pedig 8 másodperc alatt gyorsul (erre elődjének csupán 6 másodpercre volt szüksége).

Különleges képességek: beépített távcsöves puska.
Partnerek: Ford Mercury Cougar Convertible, Mercedes 600 (Telly Savalasszal a volánnál), Ford Escort

[[ Oldaltörés: A sikátorok ördöge (Oldaltörés) ]]

6.) A sikátorok ördöge: Ford Mustang Mach I
Film:
Gyémántok az örökkévalóságnak (1971, főszereplő Sean Connery), bevétel: 116 millió dollár

Ford Mustang két keréken
A Las Vegasban játszódó kalandhoz illő csili-vili autót kapott Bond a Ford Mustang Mach I izomautó személyében. A film egyik kaszkadőr jelenetében a Forddal Bond a rendőrök elől menekül, parkoló autók tetején halad, majd két keréken húz el egy szűk járdán. A filmben a kocsi nem az ügynöké, hanem az egyik csábító elcsábítotté, a szép gyémántcsempész Tiffany Case (Jill St. John) tulajdona. Bármennyire is vagány volt ez az autó, nem ért el nagy sikereket, egy évvel később újrarajzolták a vonalait, nagyobb és nehezebb lett, sőt az amerikai emissziós szabályok miatt még az erejéből is veszített. A filmben van egy klasszikus hiba: a sikátorba két keréken hajt be az autó, de onnan a másik két kerekére dőlve jön ki. Két kaszkadőrrel vették fel a jelenetet, a rendező pedig nem vette észre a bakit.

Különleges képességek: két keréken képes haladni.
Partnerek: Aston Martin DBS, Studillac (Studebaker kabrió Cadillac motorral), 1971-es Ford Sedan (rendőrautó)


7.) Egyszerű, de jól repül: AMC Hornet
Film: Az aranypisztolyos férfi (1974, főszereplő Roger Moore), bevétel: 97,6 millió dollár

AMC Hornet
Az AMC Hornet különös választás volt, egyáltalán nem illett a filmhez. Nem volt gyors, nem volt stílusos, csupán egy tipikus, középszerű személyautó a hetvenes évek közepén. Ám ez az autó hajtotta végre az egyik legemlékezetesebb trükköt, amikor egy leszakadt hídon átugratott. A jelenet Bangkokban játszódik, ahol Bond gazfickókat üldöz, hogy megmentse társát, Mary Goodnightot (Britt Ekland). Az autót pont ezért a jelenetért választották.

A repülő autó
Számítógép jelölte ki több modell közül, ennek volt ugyanis a legmegfelelőbb a súlyelosztása egy ilyen ugráshoz. Több hónapos előkészítést követően, a kaszkadőrjelenetet egyben vették fel. Az ellenéges repülő AMC Matadornak 3,6 méteres szárnyai voltak. A márkán és a típuson is nagyot dobot ez a repülés, ha nincs a Bond-film, a kocsit már rég elfeledtük volna. Az American Motors Corporation-t 1954 alapították a Nash-Kelvinator és a Hudson Motor Car összeolvadásával. A Chrysler 1987-ben felvásárolta a céget.

Különleges képességek: akrobatikus adottságok merész kaszkadőrjelenetekhez.
Partnere: AMC Matador

8.) A kétéltű sárkány: Lotus Esprit
Film: A kém, aki szeretett engem (1977, főszereplő Roger Moore), bevétel: 185,4 millió dollár

Irány a víz
Tüzelő helikopter elől menekülve Bond egy híd pillérjéről fehér Lotusával beleveti magát a tengerbe. Az autó elmerül, bugyborékok törik meg a víz felszínét. Bond-rajongók ne féljetek! A Lotus kétéltű. Sőt, igazi tengeralattjáróvá alakítható, uszonnyal és periszkóppal. De ez még nem elég, Bond beméri az üldözőt és a víz alól kibocsátott rakétával elintézi. Ebbe az autóba zsúfolták bele Q legvadabb trükkjeit.

Egy másik jelenetben egy fekete Taunus üldözi a Lotust, amely cementet szór a Ford elé, így az képtelen lesz tovább haladni. A szuperlapos Lotus Esprit a brit autógyártás válasza volt a Ferrari, és a Lamborghini 60-70-es éveket meghatározó dominanciájára. A sors iróniája, hogy az 1988-ig gyártott típus üvegszálas kasztniját egy olasz tervező, Giorgetto Giugiaro látta el kézjegyével.

A későbbi Turbo változat
A filmben szereplő autó azonban akkor még nem tudta teljesítményben felvenni a versenyt az olasz sportkocsikkal, bár kezesebb volt azoknál. Az 1981-es Szigorúan  bizalmas című Bond-filmben bevetették az autó erősebb Turbo változatát, amely jóval meggyőzőbb volt a sportosság tekintetében. A Lotus Esprit jeleneteit a Bahamákon vették fel, a főszereplők, Roger Moore és Barbara Bach, azonban egy londoni stúdióban, medencében, makettben játszották el az izgalmas perceket. Minden idők legtöbb Espritjét adták el 1977-ben, az égy évvel korábban bevezetett kocsiból 134 talált gazdára.

Különleges képességek: teljes értékű tengeralattjáróvá alakítható, uszonnyal, szigonnyal, szigonypuskával, periszkóppal, víz alatti műszerekkel és fegyverzettel; cementet szór a rendszámtábla mögötti nyíláson. A Lotus Esprit Turbót önmegsemmisítő mechanizmussal szerelték fel, hogy ne kerülhessen a tolvajok kezébe.
Partnerek: Ford Taunus, Kawasaki 900

[[ Oldaltörés: Száguldó kacsa (Oldaltörés) ]]

9.) A száguldó kacsa: Citroen 2CV
Film:
Szigorúan bizalmas (1981, főszereplő Roger Moore), bevétel: 195,3 millió dollár

Kicsi kacsa akcióban
A Citroen 2CV, ismertebb nevén Kacsa, a Bond-autó antitézise. A 30-as években megálmodott francia minimálautó igen merész, de egyben igen humoros választás volt. Megjelenésekor, 1948-ban a háború utáni nehéz idők egyik szimbólumává vált, a maga korában nagyon jól eltalált, elismert, tömegek által elérhető francia népautó volt. A kezdetekkor három évet kellett várni a megrendeléstől a szállításig, akkora volt a kereslet. Farmerek és orvosok kaptak először. A 9 lovas teljesítményt később 29 lóerőre tornázták fel.

1990-ben állították le a gyártását, addig több mint 5 milliót adtak el belőle. Rengeteg emlékezetes filmszerepet tudhat maga mögött, emlékezzünk csak a Funes-filmek apácás jeleneteire. Igazi kultautó, ezért is választották Bond partnerének. A Citroen kiadott egy spéci, sárga színű szériát 2CV James Bond néven, amelynek oldalára feketével a 007-es egyezményes jelet festették fel. Sőt gyárilag ellátták golyólyukakkal is.
Különleges képességek: elnyűhetetlen, elpusztíthatatlan masina.
Partnere: Lotus Esprit Turbo

10.) A sebes olasz: Alfa Romeo GTV-6
Film: Polipka (1983, főszereplő Roger Moore), bevétel: 187,5 millió dollár

Mindenkit leráz az Alfa
A gyönyörű Alfa egy izgalmas rendőrös, üldözéses jelenetben tűnik fel, és míg sok más Bond-autó trükköz, az Alfa csak baromi gyors és leráz mindenkit. Elődjét, az Alfettát Giorgetto Giugiaro tervezte.

Különleges képességek: gyorsaság.
Partnerek: Mercedes 250 SE, BMW 5 (rendőrautó), Rolls-Royce




11.) Kettős ügynök: Aston Martin V8
Film: Halálos rémületben (1987, főszereplő Timothy Dalton), bevétel: 191,2 millió dollár

Harcban a rendszerrel
A DBS nyomdokain készült Aston Martin V8 sokkal macsósabb elődjénél, és természetesen fizikai adottságaiban is más. Karburátor helyett injektor fecskendezi be a hajtóanyagot, így megnőtt a teljesítmény és a rugalmasság. A filmben két Astont is vezet Bond, bár a sztori szerint a film elején lévő ponyvatetős változatot Q átépíti keménytetős téli verzióvá. A filmezéshez természetesen két autót használtak. A V8-at tartják az Aston Martin történetének legfontosabb típusának, ebben vezették be a bivalyerős V8-as motorokat, amelyek sokat változtak azóta, de ma is használják. Bár két tonnás az autó, végsebessége 260 kilométer óránként.

Különleges képességek: lézerfegyverrel kettévág egy rendőrautót; rakétákat lő ki a lámpák alól; a szélvédő célkeresztként is működik; automatikusan felfújja a kerekeket, de ha végképp kipukkadtak, akkor a felniken is tud közlekedni, azaz korcsolyázni; ha gyorsabban kell menni, lökhajtással halad; cb-rádión lehet fogni a rendőrség frekvenciáját; megsemmisíti önmagát.


12.) Szép szűz: BMW Z3
Film:
Aranyszem (1995, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 353,4 millió dollár

BMW Z3
Bár az igaz rajongók kétkedéssel és csalódással fogadták, a kék kétüléses roadster szép karriert futott be, mint Bond-autó, megnyitva az ügynök bajor korszakát. Sokak szerint a Z3 volt az addigi filmek legmarkánsabb autója, mások azon háborodtak fel, hogy lehet egy szőnyegen említeni a BMW-t az Astonnal. Az is csalódást okozott egyeseknek, hogy a kütyükkel felszerelt kocsit nem lehet látni akcióban, csupán a radart használta Bond a film során.

Kecses és vad
A Z3-as azt az amerikai kabrió-őrületet lovagolta meg, amelyet a Mazda Miata 1990-es bevezetése indított el. Az ötvenes évek óta nem mutatott be roadster a bajor gyár Amerikában. Ennek ellenére a Z3 sikeres volt a vásárlók körében, a spéci James Bond Edition Z3 elővételben elkelt. Ugyanabban a színben és ugyanazzal a tetővel árusították, mint amilyennel Bond a filmben közlekedett. A hangos siker azonban nem nyomta el azoknak a hangját, akik nevetségesnek tartották a négyhengeres kis autó teljesítményét. Nem sokkal később a BMW kihozta hathengeres változatát, aztán pedig a kigyúrt M-verziót is.

Különleges képességek: önmegsemmisítés; rakéta kilövés; golyóálló felépítmény; radar; ernyős vészfék.
Partnerek: Aston Martin DB5, Ferrari F355

[[ Oldaltörés: Német telivér (Oldaltörés) ]]



13.) Német telivér: BMW 750Li
Film: A holnap markában (1997, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 346,6 millió dollár

Brosnan és a BMW 750 Li
A legnagyobb bömös ismét eltér a megszokott, vagy elvárt Bond-modelltől. Négyajtós, böhöm méretek jellemzik, teljesen ellentétes a szexis Z3-assal. De konzervatív megjelenése beleillik a titkosügynök mítoszba, ráadásul technikai tudása méltó elődjeihez. Azért választották a hosszított L-verziót, mert a furfangos Bond a hátsó ülésről mobilja billentyűzetével irányítja az egyik jelenetben az autót. Bár Bond ismét megmenekül és megmenti a világot, ötliteres társa nem éli túl az akciót, és hatalmas pusztítást végezve egy bérautó irodába csapódik be. A BMW két keréken is erősít a filmben, 12 darab 1200-as R Cruisert törtek ripityára a forgatás alatt, a legizgalmasabb motoros jelenetben az egyik toronyházról a másikra ugratott százzal egy kaszkadőr. A hetes BMW rendszáma a filmben a DB5 előtt tisztelegve: B-MT 2144.

Követhetetlen
Különleges képességek: mobillal irányítható, biztonsági rendszer, amely mozgásképtelenné teszi az autót és árammal riasztja el a tolvajokat; rakéták a napfénytetőből, önfelfújó gumik; gáz-, füstfelhő, szögek; golyóálló; elöl, hátul kamerák; titkos búvóhely; ujjlenyomattal nyitható kesztyűtartó; női hangon beszél, megkérdi például: Valakinek vodka, martini?
Partnerek: Aston Martin DB5, BMW 1200 Cruiser R

14.) A szépség és a szörnyeteg: BMW Z8
Film:
A világ nem elég (1999, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 390 millió dollár

Brosnan és a Z8
A nagyon ritka és nagyon vonzó Z8-as nagy sikert aratott mind a Bond-rajongók, mint a szép kocsikat kedvelők körében. Az autó retró stílusa a legendás 507-es BMW-re hajaz, amelyet a világ legszebb autói között tartanak számon. A külső erények mellett a kocsit 400 lovas V8-assal szerelték fel, végsebessége elérte a 250 kilométer/órát. A filmben az autó nem halhatatlan, miután végez egy helikopterrel, egy másik kettészakítja. A forgatás idején a Z8-as még nem volt sorozatkész, így makettet használtak. A szintén szerepet kapott 75-ös Rovert végül kivágták a filmből.

Különleges képességek: távirányítható; lövedékeket bocsát ki az oldalából; a fedélzeti számítógép adatai megjelennek a szélvédőn; páncélzat; pohártartók.

15.) A leg: Aston Martin V12 Vanquish
Film:
Halj meg máskor (2002, főszereplő Pierce Brosnan), bevétel: 456 millió dollár

Aston Martin V12 Vanquish
A V12 Vanquish alapjául az a DB9-es szolgált, amely a DB5 modern reinkarnációja. Izmos sportautó, klasszikus brit eleganciával és luxussal felvértezve. Bármennyire is különleges és jól felszerelt az autó, ebben a Bond-filmben méltó ellenfélre talál, egy ugyanolyan jól felspécizett Jaguar XKR kabrió személyében, amely csurig van meglepetésekkel és fegyverekkel. De a Vanquish felér egy hadsereggel, köszönhetően Q-nak, Bond mesteri segítőjének. Gépfegyverek, rakéták és egyéb nehéztüzérségi felszerelések mellett nagy előnye az Astonnak, hogy képes láthatatlanná válni. Na, erre varrjon gombot Zao, aki a sarkkörön végül a jeges tóban végzi.

Zao Jaguar XKR-rel követi Bondot
A Halle Berry által vezetett Ford Thunderbirdből készült egy 700 darabos 007 Edition széria. A film megjelenése előtt már hétszáz vevő volt a Vanquish várólistáján. A közel negyedmillió dolláros vételár sem jelentett nekik akadályt. Annyira megtetszett Brosnan-nek a kocsi, hogy bár szerénységéről híres, nem tudta megállni és vett magának egyet.

Különleges képességek: láthatatlanság; első utasülésen katapult; két gépfegyver; gépágyú a motorháztetőben; hőkövető rakéták; korcsolyával felérő különleges kerekek.
Partnerek: Jaguar XKR, 2002-es Ford Thunderbird, 1957-es Ford Fairlane

16.) Vissza a gyökerekhez: Aston Martin DBS
Film: Casino Royale (2006 november, főszereplő Daniel Craig)

A legújabb Bond-autó, az Aston DBS
A huszonegyedik Bond-film nyitójelenetében a címszereplő egy négykerekű Fiat W190 buldózerrel üldözi a gonosztevőket. De szerencsére sokkal finomabb, érzékibb autót kapott a fiatal ügynök. Az Aston Martin DBS lényegében a DB9 sportosabb változata, de a tervezők igyekeztek robbanékonyabb karakterrel felruházni az autót, amely így sokkal jobban illik a 007-es ügynök, és persze a fiatalosabb vásárlók személyiségéhez.

Az alapformán nem változtattak, de a sárvédő-ívek felett kiszélesített karosszéria, az ajtók alatt végighúzódó kötény, az első lökhárítón és a motorháztetőn elhelyezett nagy nyílások, és az óriási könnyűfém felnik révén az elegáns utazókupéból vérbeli sportkocsit faragtak. A belső tér is hasonlóképp alakult át: a velúr-kárpitozás, a krómkeretes műszerek, a fém váltógomb és a többi apró finomság egyszerre végtelenül elegáns, mégis agresszív, akárcsak a brit titkosszolgálat csúcsügynöke.

B. Cs.

A fotók forrásai: www.imcdb.org, www.jamesbondmm.co.uk, www.forbesautos.com, www.bmwworld.com, www.astonmartin.com

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
automenedzser.hu Autó

Használtautó: az év legjobb vétele

Idén újabb autócsodákkal gazdagodik a hazai választék, szinte minden autómárka kínál teljesen új vagy felújított típust. A fejlődés annyira felgyorsult, a piac annyira mohó, hogy az autógyárak tervezői műhelyeiben nincs pihenés, már most a hatos Golf finomításán dolgoznak, pedig alig mutatták be elődjét.

automenedzser.hu Autó

Jubiláló BMW-sorozatok

Az idén kilencven éves BMW többszörös jubileumot ünnepel: negyven éve kezdték meg a legendássá vált 02-es sorozat gyártását, harminc éve mutatkozott be a formabontó 6-os Coupé, és két évtizede annak, hogy a gyár új, sportos modellt tervezett a 3-as sorozathoz, az M3-ast.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.

automenedzser.hu Autó

Mi teszi a presztízsautót?

A nagyobb, jobban felszerelt autó természetesen drágább, mint egy szerény képességű kiskocsi. De mitől kerül egy presztízs- vagy egy luxusautó akár milliókkal többe, mint az azonos műszaki tartalmú középkategóriások?

automenedzser.hu Autó

Hova tűntek a régi szép autónevek?

Ferrari Testarossa. Lamborghini Diablo. Dodge Viper. Ford Thunderbird. Chevrolet Corvette. Pontiac Firebird. Ford Mustang. Szép emlékek. Hová tűntek az ütős márkanevek? Az autógyártók milliókat áldoznak a beszélő nevekért, ám új autóik sokszor nyelvi zsákutcába hajtanak.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

automenedzser.hu Autó

A világ legdrágább autói (galériával)

Az autógyűjtők nem a lóerőkre és a fejlett technológiákra buknak, még nem is a futurisztikus formákra, hanem az örök szépségre és az egyediségre. Újabban a veteránautók és a legendás sportkocsik mellett az aukciós házak kínálatában megjelentek kortalan és a jövőt hirdető tanulmányautók.

automenedzser.hu Autó

Itthon elkapkodják az acélmonstrumot

A Hummer egy ikon. Amerikai sportolók, rap- és tévésztárok legkedveltebb autója. Rajongói klubja van, rengeteg filmben szerepelt. Mindezt egy osztrák testépítőnek, Arnold Schwarzeneggernek köszönheti. Európát nehezen hódította meg a monstrum, Nagy Britanniába például csak januártól forgalmazzák, igaz, a legvisszafogottabb H3-as változatot. Nálunk mindhárom típus kapható. A legolcsóbb nettó 12 millió, a legdrágább nettó 35 millió. Türelem, ne rohanjanak, az ünnepek alatt kifogyott a hazai készlet.

automenedzser.hu Autó

Újraindulhat a Roverek gyártása

A kínai állami fejlesztési és reformbizottság jóváhagyta, hogy a Nanjing Automobile Corp. felvásárolja a brit MG Rovert. Több hónappal az eredetileg tervezett időpontnál előbb, még az idén újraindulhat az MG Roverek brit gyártása.

automenedzser.hu Autó

A kiállítás legszebb autói

Általában bizakodva tekintenek az idei év elé a nagy autógyárak, de a vezető amerikai autóipari cégek kilátásaira árnyékot vetnek az ázsiai gyártók, amelyek továbbra is rohamosan terjeszkednek az amerikai piacon is, mondják piaci elemzők annak kapcsán, hogy vasárnap Detroitban megnyílt a világ legjelentősebb nemzetközi autószalonja.

automenedzser.hu Autó

Milyen kocsival járnak a leggazdagabbak?

Milyen autóval járna, ha úgy tele lenne a zsebe, mint Bill Gatesnek, vagy a világ többi mágnásának? A legújabb Ferrariban feszítene, vagy elporoszkálna egy hétéves nyitott Porschével? A Forbes magazin összeállításában az a meglepő, hogy a világ legtehetősebbjei, az igazi milliárdosok nem jelképként, hanem használati eszközként tekintenek autóikra.

Rég áhított csatlakozóhelyeket kaphat a MacBook Pro

Rég áhított csatlakozóhelyeket kaphat a MacBook Pro

Vasarely emblémája inspirálta a Renault új logóját

Vasarely emblémája inspirálta a Renault új logóját

Kaszinót jelentett fel a Momentum a járványügyi szabályok megsértése miatt

Kaszinót jelentett fel a Momentum a járványügyi szabályok megsértése miatt