szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A biztonságos utazás nem csupán az autóban ülő felnőttek, hanem a gyermekek számára is rendkívül fontos. A Volkswagen fejlesztői egyebek mellett a legkisebb utasok biztonságára is ügyelnek, ezért a VW-modellekben számos, a gyermekek biztonságát szolgáló elem a szériafelszereltség részét képezi.

A halálos balesetek áldozatainak még mindig mintegy 50 százaléka kiskorú. A szerencsétlenségek legfőbb oka legtöbbször a biztonsági elemek részleges vagy teljes hiánya. Európai tanulmányok szerint például a kivehető gyerekülések több mint felét rosszul helyezik be, vagy használják. A beépített gyerekülésekkel ez elkerülhető, hiszen nincs szükség gyakori ki- és beszerelésekre.

© VW
A Volkswagen a Passathoz egy teljesen új fejlesztésű integrált gyerekülés-családot kínál, amely 3 és 12 éves kor közötti gyerekek (II. és III. súlycsoport) számára garantálja a biztonságos utazást. Az új koncepció alapján működő ülést könnyű működtetni és szükség esetén teljesen eltüntethető a hátsó üléstámlában. A Volkswagen biztonsági szakemberei úgy tervezték az üléseket, hogy a kisebb utasok is teljes kényelemben és a lehető legnagyobb biztonságban utazhassanak: ergonómiailag úgy alakították ki az üléseket, hogy a párnázat oldalra kihajtható legyen, és a bennülő testét oldalirányú ütközéskor is védje. A fej és a csigolyák védelméről egy speciális formájú fejtámasz gondoskodik. Az új ülés egyúttal megakadályozza, hogy elalváskor a gyerek feje és teste oldalra billenjen és ezáltal további veszélynek legyen kitéve.

Emelt szintű biztonságot jelent a „Booster” névre keresztelt kihajtható, magasított üléslap, amely ütközéskor a másodperc tört része alatt úgy billen hátrafelé, hogy megakadályozza a bennülő gyerek kicsúszását a biztonsági öv alatt. Ez a szabadalmaztatott új eljárás különösen frontális ütközéskor véd. A német autóklub, az ADAC által is kitüntetett integrált opcionális gyerekülés a Passatban 255 euróba, míg két gyerekülés 445 euróba kerül. A Passaton kívül a Sharan modellbe is rendelhető integrált gyerekülés akár négy gyerek számára is. Az egyterű modell esetében az ülés 220 eurós felárat jelent.

A mobil gyerekülések esetén az Isofix csatlakozási pontok kínálnak biztonságos rögzítést. Az Isofix előnye az egyszerű, hibamentes működés és a szilárd, stabil kapcsolódás. Az Isofix kapcsolódási pontok valamennyi Volkswagen modell hátsó ülésében szériában megtalálhatók. Egyes modellekben az első utasülésnél is beépített az Isofix rögzítési pont, az Eos kabriónál pedig az opcionális felszereltségi listát bővíti. Az utasoldali légzsák valamennyi Volkswagen modell esetében egy kulccsal deaktiválható, s így a menetiránnyal szemben elhelyezhető gyerekülések is biztonsággal használhatók.

A Volkswagen fejlesztési kompetenciájára újabb bizonyíték az Euro NCAP törésteszteken a gyerekbiztonság kategóriában elért kiváló eredmények. A Fox 42 pontjával a legjobb eredményt érte el a kisautók között. A Golf és a Passat is meggyőzően szerepelt, 37 illetve 38 pontot kaptak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mitől véd a törésteszt?

Az autógyártók a dizájn és a teljesítmény mellett a legtöbbet az autók biztonságára költik. De vajon eleget? Az új autók többsége legalább négycsillagos minősítést kap a hivatalos törésteszteken. A valóságban is így védenek ezek az autók?

MTI/hvg.hu Autó

VW Polókat gyártanának Pozsonyban

Pozsony jó eséllyel pályázik arra, hogy a Volkswagen ott gyártsa a jövőben a Polo modelleket - mondta szerdán Thomas Schmall, a Volkswagen Slovakia igazgatója a Sme című lapnak. Véleménye szerint ez annak köszönhető, hogy a térségben rugalmas a munkaerőpiac.

Autó

Évi 8-9000 autót lopnak el hazánkban, legnépszerűbb a VW

Német és japán autókra fáj a foguk a Magyarországon ügyködő autótolvajoknak, akik az elmúlt években beálltak az évi 8000-9000 közötti darabszámra. A friss adatok szerint 2005-ben 8250 gépjárműlopást követtek el, ami az összes vagyon elleni bűncselekmény alig 6 százaléka volt.

automenedzser.hu Autó

VW Touran teszt: varázslatos turnébusz

Hétszemélyes, praktikus, ám dobozformája megtévesztő. Visszafogott eleganciája mögött vad szív lapul, a Volkswagen Touran TSI ösztönből megy, varázsszóra repül.

hvg.hu Autó

Növelte eladásait a VW Kínában

Idén várhatóan nem lesz veszteséges a Volkswagen Kínában, sőt mind a sanghai, mind a csanguni üzem nyereséget termel – jelentette be a kínai Jetta, a Sagitar sanghai bemutatóján Soh Weiming, a cég alelnöke.

hvg.hu Autó

Skoda és VW Oroszországból

A német Volkswagen autóipari konszern összeszerelő és gyártóüzemet létesít az oroszországi Kalugában.

hvg.hu Autó

Exkluzív sorozat készül a Volkswagennél

A valaha népautókat gyártó Volkswagen márka ezentúl különleges modelljeit Individual típusjelzéssel hozza formalomba. Ezek az autók külön márkajelzést és logót is kapnak.

Autó

Tiguan lesz az új terep Volkswagen neve

Az Auto Bild olvasói az öt lehetséges névből végül a Tiguanra szavaztak, így 2007 őszén ezen a néven kerül a szalonokba az új - Golf-alapú kompakt szabadidőautó.

hvg.hu Autó

Zöld útra tér a VW

Bernd Pischetsrieder, a VW-konszern vezetője a detroiti autókiállításon bejelentette, hogy a Volkswagen egy eddiginél tisztább üzemű bio-üzemanyag fejlesztésén dolgozik.

hvg.hu Autó

Rekordot ért el a VW haszonjármű üzletága

A Volkswagen Haszonjárművek 2005-ös kiszállításait, forgalmát és termelését tekintve egyaránt rekordszámokat ért el. A működési nyereség 244 millió eurós növekedéssel plusz 102 millió euró értéken zárt.

hvg.hu Autó

Kiszállítási rekord a Volkswagen haszonjárműveknél

Az európai Volkswagen haszonjárművek eladásai az év első felében 10,1 százalékkal emelkedtek, elérvén a 172 ezer 200-es darabszámot. Az első félévben a kiszállítások a Volkswagen Haszonjárművek márka fennállása óta nem voltak ilyen magasak.

MTI/hvg.hu Autó

Tüntetésre készülnek az Opel és a VW munkásai

A német IG Metall szakszervezeti szövetség szolidaritási tüntetésre szólította fel a németországi Opel-dolgozókat, hogy ezzel fejezzék ki tiltakozásukat a portugáliai Azambujában lévő Opel-gyár tervezett bezárása ellen. A Volkswagennél az váltott ki tiltakozást, hogy a vezetés vissza akar térni a 35 órás munkahétre anélkül, hogy ezt a fizetésben honorálná a dolgozóknak. A csoportnál 1994-ben vezették be a 30 órás munkaidőt - bércsökkentéssel egybekötve -, akkor ezzel mintegy 30 ezer dolgozó menekült meg munkahelyének elvesztésétől.

automenedzser.hu Autó

A GM letaszította a VW-t a kínai trónról

Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.