szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Peugeot 307 WRC 2004-ben és 2005-ben is hivatalos résztvevője volt a Nemzetközi Rali Bajnokságnak anélkül, hogy a motorral kapcsolatban akár a legapróbb meghibásodás felmerült volna. 2006-ban sem a privát csapatok által üzemeltetett, sem pedig a nemzeti bajnokságokon szereplő 307 WRC-k esetében nem tapasztaltak motorhibát egyetlen alkalommal sem. Ezért döntött úgy a Peugeot Sport és a 307 WRC-t felkészítő BSA csapat, hogy a Peugeot Hungária által nevezett 307 WRC Pécs ralin bekövetkezett motor-meghibásodása ügyében vizsgálatot kezdeményez.

© Peugeot
A szeptember 19-ei verseny előtti péntek délután a Peugeot Hungária támogatásával induló 307 WRC részt vett a pécsi repülőtéren megrendezett gyorsulási versenyen, valamint a verseny prológján, ahol az autó tökéletesen működött. A prológ után a WRC-t az elrendelt parc fermébe helyezték el. Másnap reggel, Ifj. Tóth János az első gyorsasági szakasz után jelezte, hogy az autó motorja időnként erőtlen, majd a harmadik gyorsaságin végképp megállt.

A szervizcsapat elemezte a fedélzeti számítógépek adatait és szoftvereit, azonban a motor karakterisztikájával és beállításaival kapcsolatban mindent rendben találtak. Ezt követően szakértők az autó motorját megvizsgálták és semmilyen mechanikai problémát nem találtak, ami a motor meghibásodásához vezetett volna. Emiatt arra a következtetésre jutottak, hogy a meghibásodás az üzemanyag minőségére vezethető vissza, ezért a csapat mintát vett a gépjármű üzemanyag tartályából és a tankoláshoz használt hordóból. A Peugeot Sport megbízására készült vizsgálat szerint ez utóbbiban talált üzemanyag minősége megfelelő volt. Ezzel szemben a 307 WRC üzemanyag tartályából származó mintában 30 százaléknyi gázolajat találtak. Ebből az következik, hogy az autó üzemanyagtartályába valaki 12 liter gázolajat töltött. A számítógép adatainak tanúsága alapján az autóban 11 liter üzemanyag volt amikor péntek este beállt a parc fermébe és 23 liter lett amikor másnap reggel kiállt onnan. Az első tankoló zónából 43 liter üzemanyaggal indult az első gyorsasági szakaszra ifj. Tóth János.

© Peugeot
Fontos tudni, hogy a 307WRC tankolásához a hátsó csomagtérfedelet ki kell nyitni és az így hozzáférhető üzemanyagtartály betöltő csonkján keresztül kell betölteni az üzemanyagot. A vizsgálatokból azonban kiderült, hogy az üzemanyagtartály légtelenítő csonkján keresztül töltötték be a gázolajat.

Ez a magyarázata annak, hogy a motor meghibásodása nem közvetlenül a reggeli rajt után következett be, hanem a tank légtelenítő csonkján keresztül folyamatosan szivároghatott át a gázolaj a tankba. A Peugeot Hungária és a csapat minden támogatója értetlenül áll a helyzet előtt és az ügyben vizsgálatot kér.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Tartós teszt: Erdélyben a legkisebb Peugeot-val

Elég perverznek tűnik az ötlet: háromtagú családdal nekivágni a legkisebb Peugeot-val az erdélyi havasoknak. Több száz szerpentin, 2500 kilométer, több ezer méteres szintkülönbség, mindezt nulla hibaponttal. A 107-es városi erényeihez nem fért kétség, ezúttal családi autóként bizonyított.

hvg.hu Autó

Bemutatják a legerősebb Peugeot-ot - galériával

A tanulmányautók megalkotásának célja gyakran az, hogy a gyártók szeretnék magasabb szintre tenni a mércét, kitolni a határokat, és az újdonság tesztelésével elérni a kivételest. A képzelettel társított szakértelemnek és szenvedélynek köszönhetően született meg a 908 RC, amelyet a szeptemberi Párizsi Autószalonon mutatnak be.

hvg.hu Autó

Bemutatták az új Citroen raliautót

Bemutatták a Citroën C4 WRC-t, a Citroën Sport csapatának a rali világbajnokság (WRC) versenyein 2007-től induló legújabb versenyautóját, amely a szeptember 28. és október 15. között zajló Párizsi Autószalon egyik fő attrakciója.

hvg.hu Autó

Oroszlán Szonja WRC-raliautóban

A hétszeres ralibajnok ifj. Tóth János a csütörtöki teszt keretében megautóztatta a népszerű színésznőt, Oroszlán Szonját, aki utólag bevallotta: rettenetesen fél a sebességtől.

MTI Itthon

Budapestre hívják a Dakar-ralit

Budapestről rajtolhat el 2009-ben a Dakar-rali mezőnye, ha az autós viadal szervezői a magyar fővárosnak ítélik a rendezés jogát.

hvg.hu Autó

Biturbó motor a legnagyobb Peugeot-ban

Tovább bővül a 607-es Peugeot motorválasztéka, október közepétől a hazai kereskedésekben is megvásárolható a 407-ben már kapható 170 lóerős, 2,2 literes HDi DPFS biturbó dízelmotor. Ez a motor a negyedik, amelyet a PSA Peugeot Citroën és a Ford Motor Company együttműködésében fejlesztettek ki.

hvg.hu Autó

Nagynyomású turbó a 207-es Peugeot-ban

A 207-esből április óta 110 ezer példány készült, az autót mostantól 150 lovas turbós változatban is lehet rendelni. Itthon november közepétől lehet megvásárolni a kis izompacsirtákat.

hvg.hu Autó

Kettős Citroen győzelem a német ralin

Sébastien Loeb és Daniel Elena egymás után ötödik győzelmét aratta a Németország Ralin, erre még senki nem volt képes a világbajnoki mez ő nyben. Ez egyben a 26. futamgyőzelmük, amivel sikerült felkapaszkodniuk az örökranglista élére Carlos Sainz mellé.